Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:37:23 GMT

گزارش ۷۳ تخلف انتخاباتی به دادگستری خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۷۷۲۷

گزارش ۷۳ تخلف انتخاباتی به دادگستری خراسان رضوی

به کزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید امیر مرتضوی امروز در نشست با اصحاب رسانه که در محل دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مردم درک بسیار وسیعی از اوضاع کشور دارند و همه مسایل را به درستی می‌فهمند، خاطرنشان کرد: مردم از افراد صداقت می‌خواهند و انتظار دارند نامزدها در حد توان و اختیارات خود به آنان قول بدهند و از ایجاد انتظارات واهی در جامعه بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی تصریح کرد: با گذشت ۴۲ سال از دوران انقلاب، حالا مردم به درجه‌ای از بصیرت، دانش و آگاهی رسیده‌اند که فریب وعده‌های دروغین و توخالی را نمی‌خورند؛ برخی وعده‌هایی می‌دهند که قابلیت اجرایی ندارد و بیشتر باعث سلب اعتماد مردم و ایجاد ناامیدی می شود.

وی متذکر شد: اکنون می بینیم که مردم در مصاحبه ها بسیار آگاهانه صحبت می کنند، هوش سیاسی مردم در سطح بسیار بالایی قرار دارد،  در مشهد برای انتخابات شوراها بیش از ۱۵ فهرست بیرون آمده است و امیدواریم که با بداخلاقی های انتخاباتی مواجه نشویم، گرچه در این زمینه نگرانی چندانی وجود ندارد، زیرا علاوه بر این اینکه این اقدامات جرم محسوب می شود مردم هم آگاه هستند و همه چیز را به خوبی تشخیص می‌دهند.

مرتضوی با اشاره به اینکه مردم دیگر امروز مجذوب حجم عظیم شعارها، سخنرانی‌ها و قول‌های انتخاباتی نمی‌شوند، گفت: این اعمال می‌تواند نتیجه معکوس برای نامزدها داشته باشد چنانکه در دوره قبلی انتخابات ما شاهد بودیم که ۲ نفر از نامزدها که بیشترین هزینه تبلیغاتی را کرده و بیشترین وعده ها داده بودند رای نیاوردند و حتی برای مردم این پرسش پیش آمده بود که این ۲ تن این همه هزینه تبلیغاتی را از کجا آورده اند؟!

رییس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی  با بیان اینکه مردم در سال‌های اخیر به دلیل پاره‌ای مشکلات و تحریم‌های ظالمانه استکبار، دغدغه های اقتصادی دارند، یادآور شد: مشخص است به میزانی که این دغدغه ها کاهش پیدا کند میزان امیدواری اجتماعی و میزان مشارکت در مناسبت‌هایی نظیر انتخابات افزایش می‌یابد و خوشبختانه در چند ماه گذشته با اقدامات فشرده مدیریتی که در سطح استان انجام شده است، در زمینه تامین و عرضه نهاده‌های دامی و اقلام خوراکی نظیر گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شکر، روغن و غیره،  خراسان رضوی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و با تمهیدات به کار گرفته شده اکثر مغازه‌ها و مجتمع‌های تجاری استان و حرم مطهر رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز است تا رونق اقتصادی استان حفظ شود.

وی در خصوص تممهیدات اندیشیده شده برای حفظ سلامت انتخابات هم اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان دیدبان مردمی، برای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان ساماندهی شده‌اند.

مرتضوی با بیان اینکه  در زمینه اطلاع رسانی به نامزدها در مورد قوانین انتخاباتی که باید رعایت کنند نیز تاکنون چندین جلد کتاب چاپ شده که هر دوره در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا جای هیچ شبهه‌ای برای بروز تخلف احتمالی ناشی از عدم آشنایی با قوانین رخ ندهد، افزود: هم اکنون از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ۱۸ روز و از تبلیغات شوراهای اسلامی پنج روز گذشته و نامزدها باید توجه داشته باشند که فعالیت‌های تبلیغی خود را براساس ضوابط قانونی انجام دهند.

رییس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی سه جلسه با ۱۹ مصوبه و در این کارگروه نیز ۷ جلسه با ۳۸ مصوبه برگزار شده که به همه مصوبات رسیدگی شده و کمیته فضای مجازی هم تشکیل شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در شهرستان‌های خراسان رضوی نیز ۶۹ جلسه با ۳۰۱ مصوبه و در ارتباط با فضای مجازی نیز ۱۱ جلسه با ۴۵ مصوبه تشکیل شده است، ادامه داد: ۵۷ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستانهای استان فعال شده و یک شعبه نیز ویژه رسیدگی به تخلفات در فضای مجازی تعیین شده  که تاکنون در مجموع ۷۳ گزارش تخلف از شهرستان‌های مختلف استان واصل شده است که ۶۹ گزارش آن مورد پیگیری قرار گرفته و در چهار مورد نیز تشکیل پرونده شده‌ است.

گفتنی است؛ خبرگزاری فارس قبلا مطلبی با عنوان «مهم‎‌ترین مصادیق جرایم انتخاباتی در فضای مجازی چیست؟» منتشر کرده که در آن به تفصیل درباره مصادیق تخلف و جرایم انتخاباتی پرداخته شده است، برای اطلاع بیشتر، این مطلب را می‌توانید «اینجا» مطالعه کنید.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی آگاهی دانش تخلفات انتخاباتی حضور حداکثری رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی جرایم انتخاباتی خراسان رضوی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عباس پوریانی اظهار کرد:این هفته نیز ملاقات مردمی با حضور مسئولان قضایی برگزار و در جریان این دیدار به ۵۳ مورد از تقاضای مراجعین که در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید بوده است پاسخ داده شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

وی افزود: برگزاری دیدار‌های مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضایی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مد نظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی در پایان گفت: این دیدار‌ها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد و مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصا وارد میدان شده و این موضوع افزایش رضایتمندی مردم از قوه قضاییه رابه همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند