Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:22:28 GMT

یزدی‌ها نگران تامین آب شرب و صنعت نباشند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۷۸۶۰

یزدی‌ها نگران تامین آب شرب و صنعت نباشند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان، ظهر سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۱۵ طرح حوزه آب و برق استان یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد با اشاره به هفته یازدهم پویش هر هفته الف ب ایران اظهار داشت: به مدد تلاش و همت همه دست اندرکاران و پیگیری ها و دلسوزی های استاندار امروز ۶۷۵ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و کلنگ اجرای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه نیز به زمین زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این پروژه ها رینگ آبرسانی یزد بود که کنلگ آغاز عملیات این پروژه مهم هم به زمین زده شد که امیدواریم ظرف سه سال به شرط تامین منابع مالی پیش بینی شده، در مدار بهره برداری قرار گیرد.

اردکانیان عنوان کرد: در طول تاریخ استان یزد و بی آبی همزاد بوده اند و تجربه این قرن‌ها سازگاری با کم آبی، قناعت و صرفه جویی است که مردم یزد به آن شهرت دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: برای تامین آب شرب و صنعت برای یزد پیش بینی هایی انجام شده و اصلاً جای نگرانی نیست و با تدارکاتی که توسط دولت دیده شده، هم یزد و هم کرمان مجوزهای لازم را گرفته اند و با تدارک منابع مالی با ترتیب خاص، امور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه مکتوب و مصوب کردن این تصمیم‌ها کار ساده ای اما اجرای آن مهم است، عنوان کرد: مهم این است که این تصمیم ها اجرایی و پایدار باشد که این دغدغه رفع شده و خوشحالم که نماینده یزد پیگیر مسئله آب است.

اردکانیان از نماینده مردم یزد در مجلس دعوت کرد تا با حضور در وزارت نیرو، اطلاعات تفضیلی برای پیگیری کردن موضوع خط انتقال آب را دریافت کند.

وزیر نیرو ادامه داد: زیرساخت آب و برق برای سرمایه گذاران در استان یزد فراهم است و یزد آماده پذیرش سرمایه گذاری در زمینه انرژی است و آنچه که سهم دولت است، در این مسیر روشن و تعریف شده است.

اردکانیان ادامه داد: امیدواریم موضوع شیرین سازی آب دریا نیز دنبال شود و استاندار یزد هم زمان را در این زمینه از دست ندهد چون بستر شیرین سازی آب برای یزد فراهم است و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبود، از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده شود و از نظر زیست محیطی نیز مانعی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه روند تکمیل به موقع طرحهای حوزه آب و برق به طور عمده به دلیل کمبود اعتبار، با مانع روبرو است، در بودجه ۱۴۰۰ شرایط به مراتب از سالهای قبل فراهم است و در تبصره ۱۵ نمایندگان مجلس منابعی را پیش بینی کرده اند.

اردکانیان یادآور شد: شبکه برق ۱۰ هزار روستای کشور بهسازی خواهد شد و روستاییان مشکلی در زمینه برق ندارند ضمن اینکه ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر کوچ رو قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری ور وستایی سبب شد که با تجمیع منابع مالی و نیروی انسانی بتوانیم طرح های آب و فاضلاب را پیگیری کنیم و به زودی به نقطه روشنی خواهیم رسید و در فرصت باقیمانده از فعالیت دولت، موضوع را توسط نمایندگان دنبال می کنیم.

اردکانیان عنوان کرد: مهمتر از منابع مالی در اجرای طرح ها، منابع انسانی است و خوشبختانه استان یزد از مدیران شایسته ای برخوردار است البته فضای همکارانه و همبستگی که وجود دارد در روند کار استان اثرگذار است و یزد را به استانی مثال زدنی تبدیل کرده است.

کد خبر 5235439

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان وزارت نیرو یزد انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری منابع مالی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است

مرتضی شاه‌میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی بر تاثیر دانش بنیان‌ها در تکمیل حلقه‌های زنجیره تولید پتروشیمی‌ها گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم یکی از برنامه‌هایی برای صنعت پتروشیمی‌ها تنظیم شد، جهش تولید در بخش کالا و تجهیزات بود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر افزایش تولید محصولات پتروشیمی از طریق افزایش عملکرد تولیدی در قالب و سقف ظرفیت نصب شده فعلی از برنامه‌های تعیین شده برای پتروشیمی بود. در این زمینه طیفی از برنامه‌ها آماده شد که از مهمترین آنها حرکت دانش بنیان‌ها برای جهش تولید قطعات و کالا‌ها و تجهیزات است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ما این موضوع را با هلدینگ‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطرح کردیم؛ در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین و تجهیز و به کارگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: سرزیر این نیاز مجموعه‌های پتروشیمی حین تولید به سوی شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و سازندگان داخلی خواهد آمد. این موضوع جزو راهبرد‌های اصلی صنعت پتروشیمی در سال جاری است و با تمام سرمایه گذاران خود اتمام حجت کرده ایم و قطعیت این موضوع در جلسه‌ای که ۱۹ فروردین با حضور همه اعضا پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها تشکیل شد به اطلاع همکاران رسید.

استفاده از توان دانش بنیان مهمترین جلوه بومی سازی و جهش تولید با مشارکت مردم

شاه‌میرزایی تاکید کرد: موضوع استفاده از امکانات داخلی و توان دانش بنیان‌ها برای تامین نیاز صنایع پتروشیمی از مهم‌ترین جلوه‌های بومی سازی و استفاده از ظرفیت داخل است؛ به همین سبب در طرح‌ها و ابرپروژه‌ها نیز جهت گیری به سوی تولید و استفاده از کالای دانش بنیان و داخلی بود.

وی گفت: در هماهنگی با مجتمع‌های تولید مقرر شده است که قطعات یدکی مورد نیاز و همچنین خدمات تعمیراتی و کالا‌های مورد نیاز را از منابع داخلی تامین کنند. به همین جهت تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا بتوانیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیانی خواهد بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: به ویژه در خصوص در مبحث ماشین آلات دوار که معمولا از خارج تامین میشد به تمام واحدها تاکید شد که تا جایی که آسیب به تولید وارد نشود، بایستی تجهیزات و ماشین آلاتی مانند کمپسور‌ها و پمپ‌ها و توربین‌ها که در رسته ماشین آلات دوار هستند و همینطور در رسته تولیدات پلیمری بایستی برنامه ریزی ویژه‌ای شود تا تامین آن‌ها از داخل کشور انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در همین راستا تولیدکنندگان داخلی معطوف شدند تا ما بتونیم بسته کامل تولید تجهیزات و اکسترودر‌ها را در داخل کشور داشته باشیم و طبیعی است که این انقلابی در بحث تولیدات دانش بنیان‌ها خواهد بود. شایان ذکر است که در نمایشگاه پیش رو صنعت نفت و گاز نیز شاهد حضور دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

معاون وزیر نفت گفت: لازم است دانش بنیان‌ها و تولیدکنندگان داخلی پای کار بوده و نسبت به اجرا و تولید سریع سفارشات پتروشیمی‌ها و واحد‌های تولیدی اقدام کنند؛ چرا که نمی‌توان امر تولید را متوقف کرد و در صورت تاخیر به ناچار به توان خارج از کشور روج خواهد شد و این موضوع آسیب فراوانی از لحاظ فنی برای تولید کنندگان داخلی و صرف منابع مالی برای مجموعه‌های پتروشیمی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است