Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدرضا خسروی سه شنبه در دومین جلسه کارگروه استانی ساماندهی مراکز استخراج رمز ارزها گفت:‌ از آنجا که بیشتر مشترکان در شهرستان ها به ویژه شهرستان های جنوبی از تعرفه برق گرمسیری یک برخوردارند، همین پایین بودن تعرفه برق مشترکان سبب شده است تا سوءاستفاده کنندگان، این مناطق را برای تولید رمز ارز غیرمجاز انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، با بیان اینکه مقابله و مبارزه با رمز ارزهای غیر مجاز نیازمند مشارکت و همکاری کلیه شهروندان و بهره گیری ازظرفیت های دستگاه های اجرایی در استان است، افزود: شهروندان  می توانند پس از حصول اطمینان از محل فعالیت استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز(ماینر) در مجاورت محل زندگی وکار خود به آدرس اینترنتی www.tavanir.org.ir/samat مراجعه و از طریق گزینه ثبت گزارش رمز ارز غیرمجاز، گزارش خود را ثبت کنند و در صورت صحت گزارش از پاداش نقدی تا سقف ۲۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

خسروی گفت: در سال جاری شاهد گرمای بی سابقه از فصل بهار بودیم که این امر سبب شد تا میزان مصرف درکشور ۱۹ درصد و در استان های فارس و بوشهر تا ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان دهد.

وی روشن شدن زود هنگام پمپ های کشاورزی را ازجمله  دلایل رشد مصرف برق در استان عنوان کرد و گفت: از انجا که بیش از ۴۵درصد از انرژی برق استان در بخش کشاورزی صرف می شود، این امر در طی این روزها سبب شده است تا میزان انرژی مصرفی در این بخش به طرز چشمگیری بالا رود.

مشاور فنی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز گفت: یکی از عواملی که امروزه با آن روبه رو هستیم گسترش رمز ارزها به عنوان یک وسیله پر مصرف و غیرمجاز در  جامعه است که باعث بروز افت ولتاژ برق و در نتیجه آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان و تجهیزات توزیع برق می شود.

حمیدرضا کریمی فرد ادامه داد: اگرچه هیئت وزیران و وزارتخانه‌های صمت و نیرو دستورالعمل هایی برای فعالیت مجاز دارندگان مراکز استخراج رمز ارز تدوین و ابلاغ کردند و اطلاع رسانی هم شده، با این وجود عده زیادی در حال حاضرهمچنان به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند.

دبیرکارگروه مقابله با پدیده رمزارز استان فارس اضافه کرد: برای صیانت از منافع ملی و بیت المال، مسئول هستیم برق مطمئن و پایداری به مشترکان تحویل دهیم بنابراین نمی توانیم از مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز چشم پوشی کنیم.

کریمی فرد گفت: به خاطر اهمیت موضوع مقابله با پدیده رمزارز به دستور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس کارگروهی در این شرکت متشکل از ۱۱ نفر از کارشناسان مجرب شرکت توزیع برای کشف راهکارهای فنی شناسایی رمزارزهای غیرمجاز شکل گرفته که تاکنون تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده است.

وی همچنین تشکیل کارگروه استانی در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس را یادآورد شد و گفت: بر اساس نامه ای از شرکت توانیر و مصوبه هیات وزیران، این کارگروه نیز به دبیری شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تشکیل شده است که اعضای آن متشکل از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اداره کل اطلاعات استان، سازمان بازرسی، اداره کل ارتباطات و فناوری، فرمانداران و...هستند.

کریمی فرد به جرائم سنگین استخراج غیرقانونی رمزارز اشاره کرد وافزود: علاوه بر ضبط دستگاه‌های استخراج که معمولا قیمت های گزافی دارند، متخلفان متناسب با مصرف برقی که داشتند جرائم سنگینی خواهند پرداخت و محاکم قضایی نیز در این خصوص به هیچ عنوان اغماض نخواهند داشت.

مشاور فنی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بیان کرد: با توجه به موثربودن گزارش های مردمی،شهروندان می‌توانند ازطریق سامانه"سمات"شرکت توانیر به آدرسwww.tavanir.org.ir/samat و ثبت گزارش و یا ارسال پیامک به شماره۳۰۰۰۲۹۰۱۵۷ شرکت توزیع نیروی برق استان و شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی کنند و از پاداش نقدی بهره مند شوند.

برچسب‌ها رمز ارز انرژی برق شركت‌ توزيع نيروی برق فارس مصرف بهینه برق فارس پروندهٔ خبری مصرف برق در فصل گرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز انرژی برق شركت توزيع نيروی برق فارس رمز ارز انرژی برق شركت توزيع نيروی برق فارس مصرف بهینه برق فارس شرکت توزیع نیروی برق استان فارس رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟

به گزارش همشهری آنلاین، اگر اهل فضای مجازی باشید، احتمالا شما هم دیده‌اید که برخی از عروس خانم‌ها به جای سکه طلا یا پول نقد، تصمیم گرفته‌اند که مهریه‌شان رمز ارز باشد و عده‌ای هم به شوخی از دامادها خواسته‌اند که از همان اول ازدواج کار ماینری را آغاز کنند تا بتوانند به موقع مهریه همسرشان را پرداخت کنند! چندی پیش هم تصویری از یک قباله ازدواج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که مهریه یک عروس را ارز دیجیتال قرار داده بود.

جدا از اینکه مشکلات تهیه و پرداخت ارز دیجیتال در کشور ما چگونه است، سؤالی که بعد از دیدن این قباله پیش می‌آید این است که به لحاظ قانونی و شرعی آیا عروس خانم می‌تواند پست مدرن باشد و مهریه خود را بیت کوین و گرام و ارز دیجیتال قرار دهد؟

بیشتر بخوانید: جریمه سنگین در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز | شهروندان از این طریق موارد استفاده غیرمجاز رمزارز را گزارش دهند زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال

مسئولان دادگستری آب پاکی را روی دست عروس خانم‌ها ریخته و اعلام کرده‌اند که رمز ارز یا همان پول دیجیتال اعتبار قانونی ندارد و قابل توقیف نیست؛ بنابراین استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت مهریه در ایران، در حال حاضر قانونی نیست و حتی ممکن است منجر به مشکلات حقوقی و مالی شود.

یعنی ارز دیجیتال هم می‌رود کنار همان یک کیلو بال مگس و یک کامیون گل رز و دست و پای داماد که برخی به‌عنوان مهریه تعیین می‌کنند و وجاهت قانونی ندارد. در نتیجه اگر قصد تعیین مهریه را دارید، به همان سکه و پول و طلا اکتفا کنید و وسع مالی داماد را هم درنظر بگیرید.

کد خبر 850176 برچسب‌ها رمزارز خبر مهم وزارت دادگستری ازدواج - مهریه

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ نقره‌داغ استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • ماینرهای غیرمجاز و غیراستاندارد امحا می‌شوند
  • ماینرهای غیرمجاز غیراستاندارد امحا می‌شوند
  • مهریه ای که قانونی نیست | رمز ارز رو کی داده، کی گرفته!؟
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق اهواز معارفه شد
  • برای استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی