Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیته ملی المپیک می گوید با هماهنگی مقامات ارشد کشور به دنبال دیپلماسی فعالیت ورزشی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان هستیم تا بتوانیم بستری برای دیپلماسی سیاسی و بازسازی روابط فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا صالحی امیری در اولین سمپوزیوم بین المللی دیپلماسی و حقوق بین المللی ورزشی با اشاره به اینکه دیپلماسی ورزشی یکی از پازل های دیپلماسی فرهنگی است، اظهار کرد: نیازمند گفتمان جدید و بازاندیشی نسبت به رویکردهای گذشته و سنتی در حوزه دیپلماسی ورزشی هستیم چرا که مفهوم دیپلماسی در عصر جدید تغییر کرده است و با پدیده متفاوتی روبرو هستیم و نگاه خود را باید با مفاهیم جدید تطبیق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در گذشته دیپلماسی را در حوزه سیاسی تعریف می کردند و مبتنی بر اصل رقابت، قدرت و منافع بود، اما دیپلماسی عمومی در دیپلماسی جدید مدنظر قرار گرفته و دیپلماسی ورزشی یکی از مباحث جدی است.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه هم اکنون با هماهنگی مقامات ارشد کشور به دنبال دیپلماسی فعالیت ورزشی با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان هستیم تا بتوانیم بستری برای دیپلماسی سیاسی و بازسازی روابط فراهم کنیم، گفت: در حقیقت دیپلماسی ورزشی یکی از ابزارهایی است که می تواند در کاهش تنش، افزایش فرصت، زیست مسالمت آمیز، تقویت روابط ملت ها اثرگذار باشد.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی به راحتی شکل می گیرد، گفت: امروز توافق ما با عربستان سعودی برای برگزاری یک مسابقه دوستانه در ریاض و تهران باعث کاهش عصبیت سیاسی بین دو ملت خواهد شد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه سیاست خارجی پویا می تواند به کمک ورزش پویا بیاید و ورزش نیازمند حمایت اقتصادی و سیاسی دولت ها است، گفت: به همین اتفاقی که در رقابت های مقدماتی جام جهانی برای ایران رخ داد توجه کنید و رویدادی که در کشور بحرین در حال برگزاری است باید در ایران انجام می شد، معتقد هستیم با یک تصمیم سیاسی این مساله به ورزش منتقل شد و ما از تمامی ابزارهای خود استفاده کردیم تا این اتفاق شکل نگیرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تصمیم غلط را اتخاذ کردند و با منتقل کردن برگزاری مسابقات به بحرین، حق فوتبال ایران تضییع شد. در این شرایط دیپلماسی سیاسی باید به کمک ورزش بیاید و برای موفقیت دیپلماسی ورزشی از دیپلماسی سیاسی کمک بگیریم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک رضا صالحی امیری رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک دیپلماسی سیاسی دیپلماسی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند دادگاه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی جریان دارد، گفت: با تصمیم رئیس جمهورمان به این پرونده ورود خواهیم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه این کشور در پرونده قضایی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی باز شده است، ورود خواهد کرد، گفت: تصمیمان بر این شده است.

وی با اشاره به حضورش در نشست بین المللی ریاض اظهار داشت: در این نشست و نشستهای مشابه این موضوع را دریافتم که بعضی کشورها در این پرونده می خواهند و آماده اند که موضعی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تاکنون نیکاراگوئه و کلمبیا گامهای روشنی در این خصوص برداشته اند، افزود: ما نیز نتیجه بررسی های خود را به رئیس جمهورمان گفتیم و برای اولین بار تصمیم گرفته شده را اینجا اعلام می کنم. کار ما روی این برنامه مدت زیادی است که دنبال می شود. ما اقدامات حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد. در این بین با همه کشورهای دوست و همپیمان در اینکه چه اقدامات بیشتری می توانیم انجام دهیم کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • ستاره کره‌ای تاتنهام در راه عربستان؟
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • ستاره کره ای تاتنهام در راه عربستان
  • شگفتی در فوتبال عربستان؛ تصمیم جنجالی الهلال
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • النصر و رونالدو به دنبال شکست طلسم ۳۴ ساله