Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@11:41:52 GMT

هزار آمبولانس به زودی وارد کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۸۴۰۶

هزار آمبولانس به زودی وارد کشور می‌شود

رئیس سازمان اورژانس گفت: هزار دستگاه آمبولانس به زودی وارد کشور خواهد شد که از آنها برای تقویت و تجهیز پایگاه های امدادی استفاده می‌شود.

به گزارش برنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس در آیین افتتاح چهار پایگاه مدیریت بحران و فوریت های پزشکی استان قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: بخشی از آمبولانس هایی که وارد کشور می شوند به پایگاه های اورژانس قزوین اختصاص پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: یک دستگاه بالگرد و همچنین تعدادی موتورلانس نیز با هدف تجهیز پایگاه های امداد اورژانس قزوین به این استان تحویل داده خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه بیش از پنج هزار دستگاه آمبولانس در سطح کشور در اختیار داریم،افزود: آمبولانس هایی که به این مجموعه افزوده می شوند جزو بهترین و استانداردترین آمبولانس های دنیا هستند.

او اضافه کرد: تاکنون هشت هزار  و ۳۰۰ نیرو در اورژانس کشور جذب شده اند و سالانه به این آمار افزوده می شود تا بتوانیم خدمات امداد و نجات را در سطح رضایت بخشی به هموطنان ارایه کنیم.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه امدادرسانان ما حافظ جان هم میهمانان در هنگام حوادث هستند، گفت: با امدادرسانی به موقع اورژانس امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد مرگ و میر مادران باردار کاهش یافته است.

او افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن که ما را در تامین نیازها و تجهیزات امدادی دچار مشکل کرده است در سالیان اخیر سرعت و کیفیت خدمات رسانی اورژانس به حادثه دیدگان افزایش قابل توجهی یافته است.

رئیس سازمان اورژانس گفت: خوشبختانه در شرکت ایرانخودرو شاهد ساخت اتوبوس آمبولانس هستیم و تا پایان سال ۱۴ دستگاه از این خودروها به اورژانس تحویل داده خواهد شد که از این میان یک دستگاه سهم استان قزوین خواهد بود.

کولیوند افزود: اورژانس در کمک برای انجام عملیات پیوند اعضا نیز عملکرد مناسبی داشته است به طوری که سال گذشته ۱۴ عملیات پیوند با کمک اورژانس به ثمر نشست.

او افزود: به کمک تجهیزات مربوط به احیا و نوار قلب سیار و در اختیار گذاشتن آن به پزشکان تاکنون موفق به نجات جان ۱۳۰ هزار بیمار دچار سکته قلبی و مغزی شده ایم.

رئیس سازمان اورژانس افزود: اورژانس در ایام کرونا خدمت رسانی خود را مضاعف کرده و با کمک عوامل خود نقش مهمی را در حفظ جان بیماران در این ایام داشته ایم که موجب افتخار و سربلندی ماست.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور، افزود: با توجه به کمبود نیرو به ویژه نیروی زن در اورژانس، به کارگیری نیروهای شرکتی را در پایگاه هایی که به نیرو نیازمند هستند را در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیریت بحران فوریت های پزشکی استان امداد و نجات مرگ خدمات رسانی اتوبوس استان قزوین پیوند اعضا قلب سکته قلبی خدمت رسانی نیروی انسانی هلال احمر اورژانس آمبولانس رئیس سازمان اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: بر اثر دو حادثه رانندگی، ۱۵ نفر مصدوم و راهی بیمارستان شدند.

داریوش تقی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در رابطه با ۲ حادثه رانندگی، اظهار کرد: در ۲ حادثه رانندگی، ۲ دستگاه سواری پژو در کیلومتر ۶۸ اتوبان تبریز - زنجان و ۲ دستگاه پژو نیز در سه‌راهی ماهنشان با یکدیگر برخورد کردند.

وی از مصدومیت ۱۵ نفر بر اثر حادثه رانندگی مذکور خبر داد و افزود: تکنسین‌های اورژانس با ۳ کد آمبولانس درلیک، اتوبوس آمبولانس و ایده‌لو برای امدادرسانی به مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه ۳ مصدوم توسط کدهای درلیک و ایده‌لو به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان انتقال داده شدند، خاطرنشان کرد: ۱۲ مصدوم نیز با اتوبوس آمبولانس به این بیمارستان منتقل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ مصدوم در اثر تصادف رانندگی در مرادلو
  • مصدومیت ۲۳ نفر در تصادفات زنجیره‌ای در زنجان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه زنجان- قزوین ۲۳ مصدوم برجا گذاشت
  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • ۲ تصادف در زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • ۱۵ مصدوم در دو حادثه رانندگی در زنجان
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد