Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان: سه روز تا برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده است و در این مدت مردم فرصت دارند تا با برنامه های نامزدها آشنا شوند.

«سید محمد مرتضوی» رئیس فعلی شورای اسلامی شهر گرگان هم یکی از این نامزدها است که اقدامات خوبی در شورای پنجم انجام داده و برنامه های خوبی هم برای شهر گرگان در شورای ششم در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا برای آگاهی از اقدامات و برنامه های این نامزد انتخاباتی به گفتگو نشستیم که در ذیل خواهد آمد:

* در دوره فعلی شورای شهر گرگان تغییر نگرشی اتفاق افتاد که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت؟ دلیل آن چه بود؟

در دوره پنجم تغییر نگرش و رویکرد نسبت به شهر اتفاق افتاد و با توجه و تمرکز بیشتری به هویت و تاریخ شهر که در معرض فراموشی بود، توجه کردیم. در احیای بافت تاریخی ورود کرده و هم اکنون شاهد حضور فعالان و سرمایه‌گذاران در بافت هستیم.

می‌توانیم امیدوار باشیم که در دوران پسا کرونا بافت گردشگری گرگان یکی از مقاصد گردشگری در سطح کشور و حتی جهان شود.

قبل از ورود آینده به شورای شهر و شهرداری نشاط و شور و شوقی در بافت تاریخی وجود نداشت ولی با احیای خانه های تاریخی همچون رضا قلی نژاد، شفیعی ها، باقری ها و غیره علاوه بر نشاط اجتماعی می‌توانیم شاهد رونق گردشگری باشیم.

* اقدام دیگر، توجه به سرمایه گذاری بود که فکر می کنم اولین قدم هم از سوی شما رقم خورد؟

رویکرد مهم دیگر توجه به بحث سرمایه‌گذاری است، در واقع هدف ما این است که منابعی که متعلق به مردم است را حفظ کرده و بر ثروت مردم شهر بیفزاییم که این امر با حضور سرمایه گذاران بومی و فرا استانی در سطح ملی صورت می‌گیرد.

این حرکت را در پروژه های مهمی هم چون بازار موزه هفت شهر، بخشی هایی از شهربازی (هتل و شهربازی سرپوشیده) شاهد بودیم و در تله کابین هم در حال رایزنی و مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم که قدم‌های خوبی برداشته شده است.

توسعه سرمایه‌گذاری در شهر گرگان می‌تواند منجر به این شود که در سال‌های آتی رشد قابل توجهی را در بودجه شاهد باشیم تا به تدریج اقدامات بزرگ عمرانی در سطح شهر به سرانجام برسد که این امر با استفاده از سرمایه دیگران و نه سرمایه مردم شهر ممکن است.

* برنامه ای برای توسعه سرانه ها از جمله فضای سبز دارید؟

در توسعه سرانه ها علی الخصوص فضای سبز موفقیت و دستاوردهای خوبی در شورای فعلی داشتیم که نمونه آن پارک چهار هکتاری است که در شورای پنجم مصوب شد و توانستیم از ظرفیت احکام بودجه ۱۴۰۰ استفاده کرده و بدون نیاز به تصویب در هیئت دولت در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شرایط تحقق پارک چهار هکتاری را فراهم کنیم.

امیدواریم پارک چهار هکتاری که بهترین پارک شهری گرگان خواهد بود بهترین پارک با در نظر گرفتن جاذبه های گردشگری و استفاده حداکثری از فضا به بهره‌برداری برسد.

ما به توزیع عادلانه امکانات و خدمات در تمامی محلات معتقد هستیم و حمایت از محلات کم برخوردار برای کاهش آسیب ها و نارسایی ها در برنامه های ما وجود دارد.

همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، کودکان کار و غیره در شورای آتی توجه بیشتر خواهد شد.

* با توجه به قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری، آیا برنامه ها برای حمایت از این تیم ادامه دارد؟

قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری دستاورد بزرگ اجتماعی بود و موجبات شور و شعف و شادی را در بین مردم ایجاد کرد که امیدواریم موفقیت در سطح کشور و آسیا ادامه یابد و با تمام توان از این تیم و سایر رشته های ورزشی حمایت خواهیم کرد.

امیدواریم گرگان را در شورای ششم شهری با مشارکت پذیری بیشتر شاهد باشیم و بدون تردید با افزایش اعتماد و رضایتمندی مردم می توانیم گام های محکمی در راه بهبود شرایط کیفی و سکونتگاهی و زندگی مردم برداریم و به آینده درخشان گرگان امیدوار باشیم.

کد خبر 5234331

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان محمد مرتضوی شهرداری گرگان شورای شهر گرگان انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری شهر گرگان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان

حیدر آسیابی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جلسه‌ای که امروز با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد، گفت: بر اساس گام دوم انقلاب اسلامی، همه دادستان‌های استان از بین جوانان توانمند و انقلابی انتخاب شده اند که با انگیزه و حضور میدانی که در حوزه‌های قضایی دارند پای کار توسعه و برقراری امنیت در استان هستند.

او افزود: پیشگیری از دست اندازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی یکی از اقدامات شاخص استان در ۳ سال گذشته بود که نمونه بارز آن، توقف ساخت و ساز‌های غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان است به طوری که امروز مغازه‌های مصالح فروشی در این منطقه به کار‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی مشغول شده اند.

وی ادامه داد: یکی از قوی‌ترین قضات استان از حیث مدیریتی و علمی را به عنوان دادستان مرکز استان انتخاب کردیم که در نتیجه اقدامات ایشان امروز شاهد رویه واحد در رسیدگی به پرونده‌ها در بخش دادستانی هستیم که همین موضوع سرعت پاسخگویی به مردم، رسیدگی به پرونده‌ها را بیشتر و کیفیت ارائه خدمات به مراجعان را بهتر کرده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در اغتشاشات ۱۴۰۱، دادستان‌ها و قضات دادسرا‌های ما در کنار ضابطین در میدان حضور داشتند و کنترل و نظارت می‌کردند.

آسیابی به اهتمام ویژه دادستان‌های استان در حوزه حقوق عامه هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌ترین اقدام در این حوزه توقف ورود خودرو به جنگل النگدره با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال با کسب نظر کارشناسان حوزه محیط زیست بود.

وی گفت: رونق تولید در ۱۱۰ واحد تولیدی تعطیل یا در استانه تعطیلی استان طی سال گذشته کار بزرگی بود که در نتیجه ارتباط مستمر و میزان شناخت دستگاه قضایی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اتفاق افتاد.

جلسه دادستان‌های سراسر استان با معاون قضایی دادستان کل کشور امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ