Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از فرهنگیان در فارس من، پویشی صدها امضایی با عنوان «جلوگیری از عمومی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان» ثبت کردند و طی آن خواستار عمومی نشدن این صندوق شدند.

سردبیر این پویش، به خبرنگار ما گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان یک مؤسسه خصوصی است چرا که حدود ۸۰۰ هزار نفر عضو  داشته و این مؤسسه خصوصی متعلق به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان است اما در حال حاضر زمزمه‌هایی از مجلس شورای اسلامی پیرامون عمومی کردن این مؤسسه از سوی نمایندگان دولت به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عبارتی دیگر قصد دارند این صندوق را به مؤسسه‌ای نیمه دولتی و خصوصی تبدیل کنند و ما به عنوان یک مطالبه‌گر و عضو صندوق ذخیره با این موضوع مخالفت داریم.

 

واکنش نمایندگان مجلس به عمومی شدن صندوق

سردبیر این پویش، در ادامه به واکنش نمایندگان مجلس به عمومی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی بنا به دلایل متعدد قادر به ورود پیرامون این مسئله نیستند؛ زیرا در اداره ثبت شرکت‌ها این موسسه به ثبت رسیده است و مطابق با آیین نامه داخلی اداره ثبت شرکت‌ها، هرگونه تغییر در اساسنامه باید در اداره ثبت شرکت‌ها صورت بگیرد و مجلس و هر نهاد و سازمان دیگری نمی‌توانند به این موضوعات ورود کنند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر ما این است که مطابق با ماده ۲۳ قانون مدنی ،اموالی که مالک خاص ندارند را می‌توان عمومی اعلام کرد. در حال حاضر ۲۶ سال از تأسیس صندوق ذخیره فرهنگیان می‌گذرد و طی این ۲۶ سال بر خصوصی بودن آن اذعان داشتند و نمی‌توان آن را عمومی اعلام کرد، درنتیجه مجلس نمی‌تواند قوانین را نادیده بگیرد و اصالت یک مؤسسه را تغییر ماهیت دهد. ما رای تجدیدنظر شعبه ۴ دیوان عدالت اداری را نیز داریم که می‌گوید صندوق یک مؤسسه خصوصی است.

 

سردبیر سوژه ضمن خواستار عمومی کردن این صندوق توسط مجلس تاکید کرد: مجلس می‌خواهد نظارت بر صندوق بیشتر باشد و ما با اصل نظارت صندوق مشکلی نداریم و و حتی نمایندگان مجلس می‌توانند راهکارهایی دیگر را در نظر بگیرند و با توجه به آن راهکارها بر صندوق نظارت کنند.

 

وی ادامه داد: مجلس نباید به گونه‌ای باشد که صرفاً جهت نظارت، صندوق را عمومی کند و سپس راهی برای نظارت دیوان محاسبات باز کنند.

 

دولت  در صندوق، سهام دار نیست  بلکه کمک کرده است

این مخاطب فارس من اظهار داشت: دلیل دیگر نمایندگان برای عمومی شدن صندوق این است که نیمی از سرمایه این صندوق متعلق به دولت است و چنین چیزی کذب محض است.

وی ادامه داد: کذب بودن این خبر دو دلیل دارد نخست آنکه دولت براساس ماده ۱۷ فصل چهارم هزینه‌ها را همیشه با تأخیر چندساله پرداخت کرده است و ثانیاً مطابق با قانون، این سرمایه در قالب کمک به بخش خصوصی داده  اعطا شده است. به همین دلیل تمام سرمایه این صندوق ،شخصی ،خصوصی و حالت سهامی خاص دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق ذخیره فرهنگیان نمایندگان مجلس دیوان عدالت اداری صندوق ذخیره فرهنگیان عمومی شدن صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۸۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد: اگر تغییر نام استقلال به استقلالِ خلیج فارس منع قانونی نداشته باشد، مورد موافقت قرار می‌گیرد / فیلم
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟