Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:31:22 GMT

۱۱ طرح کشاورزی در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۹۶۹۹

۱۱ طرح کشاورزی در عجب‌شیر به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاوری عجب‌شیر روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از آنها اظهار داشت: این طرح‌ها شامل افتتاح کانال «پیش رباط»، چهار جاده بین مزارع، چهار رشته قنات در بخش مرکزی و قلعه‌چای و قنات‌های روستای «بوکت» به همراه کانال انتقال آب با هدف اجرای سیستم کم‌فشار آبیاری است.

احمد اسلامی افزود: کانال آب منطقه «پیش رباط» با ۴۰۳ متر طول به همراه جاده دسترسی در دو فاز و با حدود ۸۰۰ میلیون تومان هزینه احداث شده است و این کانال سطحی یکهزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همزمان چهار جاده بین مزارع سه روستای شهرستان که در سه فاز به طول بیش از سه کیلومتر و با ۴۰۰ میلیون تومان طی سال گذشته احداث شده بود، افتتاح شد.

اسلامی تصریح کرد: چهار رشته قنات در بخش مرکزی و قلعه‌چای نیز از طریق لایروبی بیش از ۸۰ حلقه چاه طی روز جاری افتتاح شد که برای آنها در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از قنات‌های روستای «بوکت» به همراه کانال انتقال آب با هدف اجرای سیستم کم‌فشار، بیان کرد: برای اجرای این طرح در سطح ۱۲۰ هکتار ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

به گفته وی با هدف زیرپوشش قرار گرفتن کل اراضی روستا نیز ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ اختصاص یافته که در مرحله مطالعه قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مراغه عجب شیر قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مراغه عجب شیر وزارت جهاد کشاورزی مراغه عجب شیر قنات ایرانی میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیا و مرمت قنات مدوئیه

به خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه بررسی مشکلات قنات مدوئیه باحضور محمدی معاون سیاسی وامنیتی فرماندار، هوشمند مدیر و دهقان مسئول آب وخاک جهاد کشاورزی در مسجد عزیز آباد، برگزارشد.   دراین نشست که کشاورزان ونمایندگان قنات نیز حضور داشتند، راهکار‌هایی درخصوص پیشکار کنی، خرابه کشی، ریزش برداری این قنات ارائه گردید وتمهیداتی به منظور احیا ومرمت آن نیز اندیشیده شد.   گفتنی است طول این قنات۵۰۰۰متر می‌باشد، که ۴۰۰نفر بهره برداربه صورت مستقیم از آن استفاده می‌کنند که باتوجه به محدودیت منابع آبی در شهرستان، بهینه‌سازی مصرف آب و افزایش بهره‌وری از طریق ارتقای راندمان آبیاری، کاهش هدر رفت آب، اصلاح روش‎‎های آبیاری و استفاده از گیاهان کم آبخواه در الگو و ترکیب کشت، دارای اهمیت ویژه‎‎ای است.

دیگر خبرها

  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • دو پروژه بزرگ آبرسانی در بیدهند و کرمجگان به بهره‌برداری می‌رسند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است