Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز سه شنبه در آیین افتتاح چهار  پایگاه اورژانس به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مرکز مدیرت بحران استانداری قزوین با حضور رییس سازمان اورژانس کشور برگزار شد، افزود: اورژانس پوششی همگانی در راستای ارایه خدمات رایگان درمانی اولیه و پیش بیمارستانی به شهروندان به شمار می رود.

این مسوول با بیان اینکه یکی از شعارهای مهم ما در استان قزوین، داشتن اورژانسی فعال و پویا است؛ تصریح کرد: انتقال اورژانس هوایی به مرکز استان که پیش از آن در آبیک بود از اقدامات موثر اورژانس قزوین در افزایش خدمات پوششی و استفاده از این خدمات برای مناطق محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری و تلاش خادمان سلامت و اورژانس استان قزوین در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در بحث مدیریت بحران با کمک اورژانس و سامانه پاسخگویی ۱۱۵ که از نیمه اسفند ۹۸ به مرکز مشاوره بیماران کرونایی تعمیم داده شد با پاسخگویی به بیش از هشت هزار تماس تلفنی خدمات شایان توجهی به شهروندان ارائه داد.

نامدار افزود: طرح اسنپ آمبولانس از اقدامات جدید اورژانس قزوین بوده است که بالغ بر ۲ میلیارد تومان از هزینه های بیمارستانی استان را کاهش داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: طرح کشوری خدمات پزشکی و پرستاری در منزل از طرح های پیشنهادی استان قزوین بوده است که در وزارت بهداشت برای ابلاغ به سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال بررسی است.

وی ادامه داد: این طرح از فروردین ماه سال ۱۳۹۹ با تعرفه دولتی در استان قزوین ذیل اورژانس و سامانه ۱۱۵ اجرا شد.

نامدار همچنین تصریح کرد: اورژانس قزوین در یک سال گذشته ۱۶۰ هزار ماموریت داشته است که به طور میانگین سرعت اعزام به ماموریت ها زیر ۱۰ دقیقه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه استان قزوین دارای ۴۴ پایگاه مدیریت بحران و فوریت های پزشکی است، تصریح کرد: به برکت خون شهدا، امروز پایگاه هایی در مناطق مختلف استان شامل سیردان، ترمینال قزوین، قره باف و تاکستان افتتاح خواهد شد که بخشی از نیازهای پیش‌بیمازستانی این مناطق را مرتفع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان قزوین ۱/۵درصد جمعیت و یک درصد مساحت جغرافیایی کشور را دارا است؛ افزود: باتوجه به اینکه این استان، بخش کوچکی از جمعیت کشور را از نظر جمعیتی و مساحتی تشکیل داده است، اما بخش بسیار زیادی از تولیدات کشور را در حوزه بهداشت تامین می‌کند.

نامدار همچنین تصریح کرد: قرار گیری استان قزوین در شاهراه ارتباطی کشور، این استان را نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری در حوزه بهداشت و درمان و خدمات اورژانس کرده است.

وی ادامه داد: استان قزوین نیاز به یک اورژانس هوایی مستقر و ثابت و همچنین تخصیص بودجه برای پروژه های نیمه تمام پایگاه های مدیریت بحران و فوریت های پزشکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه، اورژانس پیش بیمارستانی استان قزوین دارای ۴۰۰ نیروی شرکتی است؛ تصریح کرد: از رییس سازمان اورژانس کشور خواستار تبدیل وضعیت این مدافعان سلامت هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تلاش ما بر دسترسی مردم به خدمات با کیفیت پزشکی برای همه اقشار جامعه استوار است و این امر با وجود اورژانس فعال و پویا میسر خواهد بود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی مدیریت بحران استان قزوین سازمان اورژانس کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مدیریت بحران استان قزوین دانشگاه علوم پزشکی مدیریت بحران استان قزوین سازمان اورژانس کشور دانشگاه علوم پزشکی اورژانس قزوین مدیریت بحران استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس در موته ساعت ۵:۱۹ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام سه واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: دو کد هلال‌احمر نیز به منظور امدادرسانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۱ نفر شامل هشت مرد ۲۲ تا ۸۹ ساله و دو زن ۲۰ و ۶۳ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان‌های امام حسین و حضرت محمد میمه منتقل شدند.

عابدی ادامه داد: یک مرد ۳۵ نیز بر اثر این حادثه مصدوم شد و مراقبت‌های سرپایی دریافت کرد.

کد خبر 747408

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • زایمان در منزل با کمک نیرو‌های عملیاتی اورژانس دامغان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • واژگونی اتوبوس ۱۱ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳