Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بابک دین‌پرست در نشست ستادملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور در فرمانداری چابهار اظهار داشت: چنانچه موانع رفع و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران فراهم شود با سرمایه‌ای که دارند می‌توانند بخشی از مشکلات مردم منطقه را مرتفع کنند.

وی گفت: با هر سازمانی که در تصرف زمین‌های ساحلی تخلف کند شدیدا برخورد خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به اینکه ۱۵۱ واحد مسکن در منطقه حاشیه نشین چادران کنارک باید ساخته شود بیان داشت: همچنین تمامی مشکلات پیش روی حاشیه‌نشینان در چابهار و کنارک مرتفع شود.

وی ادامه داد: زمین‌های تصرف شده گواتر دشتیاری تا زرآباد کنارک حوزه منطقه سواحل مکران استان سیستان و بلوچستان باید آزادسازی شود.

دین‌پرست بیان داشت: در سال‌های اخیر دیدیم که ساحل محدود دانشگاه دریانوردی چابهار از محل گمرک تا اسکله هفت تیر آزادسازی و در حال ساماندهی، ایجاد منطقه گردشگری و ساماندهی قایق‌ها برای جذب گردشگر و افزایش تولید و صید است.

 وی افزود: با دستگاه‌های اجرایی که در مسیر تولید مانع ایجاد کنند شدیدا برخورد می‌شود چون ما در پی رنگین‌تر کردن سفره مردم و حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال هستیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به سال تولید، پشتی‌بانی‌ها و مانع زدایی‌ها، گفت: چرا برخی‌ها مشکلاتی در حوزه تولید ایجاد و سرمایه‌گذاران را ناامید می‌کنند. این افراد باید به فرمان و شعار سال مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان داشت: تمامی مسوولان ادارات باید مشکلات را حل کنند و چنانچه نتوانستند به تهران ارجاع و در زمان کوتاه این موانع را مرتفع کنند.

او برخی تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات بعضی از مسوولان را عامل مهم مشکلات پیش روی تولید عنوان و بر حل مشکلات تاکید کرد.

دین‌پرست با اشاره به اینکه سد کهیر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکلات برای ادامه کار وجود دارد، بر تکمیل و بهره‌برداری این سد که در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی نقش حیاتی دارد، تاکید کرد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: پروژه یکهزار واحدی در میرآباد چابهار در حال ساخت است که این واحدها نقشه‌های خوبی ندارند و معاون عمرانی استانداری سیستان وبلوچستان باید هر چه سریع‌تر در بحث تغییر نقشه ساخت آن‌ها ورود کند.

وی ادامه داد: ۱۱۵ هزار تن کالای اساسی در چابهار وجود دارد و مشکلات ترخیص دارند که نیاز به تصمیم گیری ویژه دارد.

۵۰ درصد اهداف سند محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان محقق شده است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: سند محرومیت‌زدایی و توسعه سیستان و بلوچستان به خوبی در حال انجام است و تاکنون ۵۰ درصد آن در بخش‌های مختلف محقق شده است.

ماندانا زنگنه افزود: رفع موانع تولید را دستگاه‌های اجرایی مدنظر داشته باشند و برای به نتیجه رسیدن کامل سند محرومیت‌زدایی تلاش کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: راه‌های روستایی در این منطقه از بلوچستان متاسفانه بیشتر خاکی هستند.

جلال‌الدین قادری افزود: هم اینک بیش از ۵۰ درصد راه‌ها خاکی است و اعتباری برای حل مشکلات مردم در حوزه راه وجود ندارد و مردم برای رفع مشکلات پیگیر بوده و بعضا ناراضی هستند.

راه اندازی کارخانه آرد در چابهار ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با اشاره به ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی این شهرستان، گفت: گندم در بندر چابهار وارد و به سایر نقاط ایران ارسال و از آنجا تبدیل به آرد شده و با هزینه گزاف مجددا به این منطقه برمی‌گردد.

رحمدل بامری افزود: ظرفیت‌های کشاورزی در سواحل مکُران مغفول مانده به طوریکه در حوزه دام و طیور باید مجوزهای لازم برای تولید مرغ صادر تا مشکلات پیش روی گرانی مرغ مرتفع شود.

وی بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند برای رفع موانع تولید گام‌های اساسی بردارند تا شاهد رونق اشتغال و توسعه این مناطق باشیم.

فرماندار چابهار با اشاره به ظرفیت مهم بندر چابهار در ورود کالای اساسی، خاطرنشان کرد: کارخانه‌های مهم باید در سواحل مکران راه‌اندازی و کالای خام ورودی را فرآوری و علاوه بر تامین نیاز کشور و استان سیستان و بلوچستان بخشی از مشکلات اشتغال را رفع کنند.

"بامری" راه‌اندازی کارخانه‌های روغن، شکر و آرد را در چابهار ضروری عنوان کرد و افزود: چابهار ظرفیت بی نظیری در حوزه های مختلف تجاری دارد که نیازمند توجه و تسهیل حوزه تولید است.

بروکراسی اداری، مانع رونق تولید است

فرماندار کنارک نیز اظهار داشت: مجتمع کشت و صنعت مکُران با چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است که می‌تواند موجب توسعه و ایجاد اشتغال شود.

حمیدالدین یوسفی افزود: متاسفانه بخشنامه و قوانین دست و پا گیر و بروکراسی ادارای سبب شده مشکلات زیادی در مسیر تولید باشد که نیاز است مسوولان کشوری آن‌ها را رفع کنند.

وی بیان داشت: خود تحریمی‌ها نظیر عدم صدور مجوزها برای تولید، صدور روزانه و هفتگی بخشنامه‌ها و قوانین مزاحم و سلیقه‌ای عمل کردن مسوولان مرکز کشور باعث شده تا ۸۰ درصد ظرفیت تولید مرغ خالی و اکنون بحران مرغ را شاهد هستیم.

موانع تولید، برخی از مسوولان هستند

فرماندار دشتیاری نیز بیان داشت: موانع تولید، برخی از خود مسوولان هستند چون به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و در عوض با برگزاری جلسات و گرفتن وقت مردم و ارباب رجوع در پی حل مشکلات هستند، این در حالی است که خود مسوولان ادارات نقش اصلی در ایجاد مشکلات دارند.

عادل عفتی افزود: مدیران یک وزارتخانه در سطح پایین محلی و استانی با همدیگر تفاهم ندارند و هر کدام به نحوی مشکلاتی در مسیر تولید ایجاد می‌کنند این در حالی است که وزیر آنها یکی است و باید به وظیفه ذاتی و ابلاغی خودشان عمل کنند.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت کشور چابهار حمیدالدین یوسفی استانداری سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت کشور چابهار سیستان و بلوچستان وزارت کشور چابهار استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان موانع تولید حل مشکلات پیش روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود

 محمد کرمی  در نشست بررسی مشکلات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اظهار کرد: تعاونی‌ها متشکل از مردم باید در زمینه تولید تشکیل و به همان تعاونی‌ها زمین اعطا شود تا از این راه، واحد های تولیدی افزایش پیدا کند.

وی افزود: باید نشست اختصاصی برای کشت پنبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شود زیرا باید از این ظرفیت برای تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی و خودکفایی در این حوزه بهره‌گیری کرد.
  در پایان این جلسه ایمیدرو موظف شد تا پایان سال، واحد تولیدی ریسندگی را جهت تکمیل فرآیند فرآوری پنبه فعال کند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود