Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@00:35:44 GMT

مکرون: قصد فرانسه حمله به اسلام نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۰۰۷۷

مکرون: قصد فرانسه حمله به اسلام نیست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون دوشنبه شب در کنفرانس خبری افزود، در پیام روشنی به رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت که فرانسه به اسلام حمله نمی‌کند و جمهوری از همه عقاید محافظت می‌کند.

مکرون تصریح کرد، پس از ماه‌ها تنش میان دو رهبر (ترکیه و فرانسه) دیدار آنها آرام بود و اردوغان موافقت کرد که همه مزدوران خارجی باید از لیبی خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرانسه از آمریکا و آفریقای جنوبی برای پیوستن به یک گروه ویژه ضد تروریستی در منطقه ساحل که در حال حاضر میزبان نیروی نظامی ۱۰ کشور است، دعوت می‌کند.

وی تأکید کرد که فرانسه به تمام تعهدات خود در قبال متحدان منطقه ادامه خواهد داد.

مکرون رییس جمهوری فرانسه و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دوشنبه شب در حاشیه نشست ناتو در بروکسل جلسه‌ای طولانی داشتند.

وی در همین رابطه در پیام توییتری نوشت: پیش از نشست ناتو، من با احترام و اقتدار با رییس جمهوری اردوغان تبادل نظر طولانی داشتم.

این نشست فرصتی برای مکرون فراهم کرد تا بار دیگر تکرار کند که فرانسه به اسلام و مسلمانان احترام می گذارد و در فرانسه سکولار همه ادیان محترم هستند.

مکرون تأکید کرد که اینها ارزش‌های جمهوری است و باید به آن‌ها احترام گذاشت و به عنوان ابزار تلقی نکرد.

پربیننده ترین واکنش ظریف به پایان کار نتانیاهو برای نخستین بار در تاریخ غنی‌ سازی ۶۳درصد انجام دادیم / آمریکا منطق جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌ است دیدار روسای هیات‌ های مذاکره کننده در وین بدون حضور ایران شرط روحانی برای بازگشت به تعهدات برجامی + فیلم حمایت سران ناتو از احیای برجام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امانوئل ماکرون انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود