Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سیداحسان صدر رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک با اشاره به مطالبات نیروگاه‌های کوچک مقیاس گفت: در حال حاضر نیروگاه‌های مقیاس کوچک یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مطالبه دارند که این رقم مربوط به سال ۹۶ است و از شهریور سال گذشته هم چیزی دریافت نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ظرفیت نیروگاه‌های مقیاس کوچک بالاست، اما عدم پرداخت بدهی و نبود پول برای خرید تجهیزات و اورهال (تعمیر) نیروگاه‌ها کار را سنگین کرده است؛ به طوری که خاموشی‌های اخیر در کشور به دلیل عدم پرداخت بدهی وزارت نیرو برای خرید تجهیزات نیروگاهی است.

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک اضافه کرد: وزارت نیرو این روزها از ترکمنستان، آذربایجان و غیره، برق برای جبران خاموشی‌ها با قیمت وارد می‌کند، ولی نمی‌تواند بدهی نیروگاه‌های مقیاس کوچک را که می‌تواند از خاموشی برق در کشور جلوگیری کند، پرداخت کند.

صدر گفت:  برآورد ما این است که ما خاموشی به دلیل عدم اورهال به موقع داریم، چرا که سرمایه گذاران کمی در بخش نیروگاهی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس انجمن نیروگاه‌های مقیاس کوچک در پایان بیان کرد: نیروگاه‌های مقیاس کوچک مزیت‌های زیادی برای صنعت برق به همراه دارند، اما به دلیل برخی مشکلات چرخ این نیروگاه‌ها به خوبی به چرخش در نیامده و موانع زیادی بر سر توسعه این نوع نیروگاه‌ها وجود دارد.

کد خبر 607809 برچسب‌ها وزارت نیرو خاموشی برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو خاموشی برق نیروگاه های مقیاس کوچک نیروگاه ها وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه وزارت نیرو ۱۱ مصوبه در قالب ۱۳ پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به لرستان داشته است، اظهار داشت: ۱۰ مورد از پروژه‌ها کاملاً عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه سه مورد در حال اجرا هستند، گفت: این سه پروژه ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو در استان خبر داد و گفت: این اعتبار از سوی وزارت نیرو و از محل تنخواه ۱۴۰۳ اختصاص پیدا کرده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه سه پروژه سفر دولت شامل سد «مخمل کوه»، «معشوره» و «بختیاری» باید از سوی آب نیرو احداث و عملیاتی شوند، گفت: دو سد «چول هول» و «ده پهلوان» نیز در دست مطالعه هستند.

کد خبر 6087668

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود