Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکست بحث برانگیز والیبال ایران مقابل قعرنشین بدون برد لیگ ملت‌های والیبال،  شوک بزرگی به ورزش ایران وارد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌های 2021 از ساعت 14:30 امروز سه‌شنبه 25 خرداد به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد. این در شرایطی است که استرالیا در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید معروف، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و آرمان صالحی (لیبرو)، بازیکنان شروع کننده ایران در بازی مقابل دیگر حریف آسیایی بودند.

تیم ملی استرالیا، تنها تیم بدون برد لیگ ملت‌ها بود که پس از 9 باخت متوالی و تنها 2 ست برده به مصاف ایران آمده بودند تا شاید از حریف آسیایی خود امتیاز بگیرند. تیم ایران، بازی را خوب شروع کرد ولی استرالیا با استفاده از اشتباهات شاگردان آلکنو، نتیجه را در پوئن 22 مساوی کرد. تیم ایران با حملات بهتر ولی اشتباهات بیشتر در ست نخست 25 بر 23 مغلوب شد.


تیم ایران در پایان ست نخست، 11 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع روز تور، یک پوئن سرویس و 7 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 11 امتیاز از اسپک، 2 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن مستقیم سرویس و 10 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.


به نظر می‌رسید بازیکنان ایران، حریف خود را دستکم گرفته و با ذهنیتی از پیش برنده وارد زمین شده‌ بودند. اشتباهات ایران در ست دوم نیز به حدی بود که پیروزی را با نتیجه 25 بر 22 به استرالیا تقدیم کرد. استرالیا تا اینجای بازی مقابل ایران به اندازه 9 بازی قبلی خود، ست گرفت.

تیم ملی در پایان ست دوم و بر طبق آمار سایت فدراسیون جهانی والیبال، 23 امتیاز از حمله، 7 امتیاز از دفاع روز تور، 2 پوئن سرویس و 13 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 25 امتیاز از اسپک، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 17 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.


حملات موثر و امتیازات بازیکنان استرالیا، روحیه بازیکنان این تیم را افزایش داده بود و این تیم ایران بود که تلاش می‌کرد خود را به حریف برساند. حضور بردیا سعادت به جای صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور به جای آرمان صالحی، تغییر عمده آلکنو در ست سوم بود و توانست کفه قدرت حملات ایران را بیشتر کند. سرویس‌های میثم صالحی در حالی که ایران 22 بر 21 عقب بود به کمک تیم آمد و نتیجه 24 بر 23 به سود ایران و در نهایت 25 بر 23 ایران رقم خورد.

ایران در پایان ست سوم، 36 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع روز تور، 3 پوئن سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 38 امتیاز از اسپک، 10 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 21 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

تیم ملی، ست چهارم را امیدوارکننده و با برتری کامل شروع کرد. سرویس‌های بردیا سعادت و دفاع‌های محمد موسوی، عامل این برتری بود. فشار بازیکنان ایران بر تیم استرالیا، اشتباهات بازیکنان این تیم را به سرعت افزایش داد. ست چهارم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.

تیم کشورمان در پایان ست چهارم، 47 امتیاز از حمله، 13 امتیاز از دفاع روز تور، 4 پوئن سرویس و 31 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. بازیکنان استرالیا نیز 47 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن مستقیم سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

بازی در ست پنجم پایاپای آغاز شد. بازیکنان ایران در یک بازی سخت و نفسگیر، پس از 2 ست باخته، توانسته بودند کار را به ست پنجم بکشانند و نمی‌خواستند به این راحتی بازی را واگذار کنند. تقاضای ویدئو چکی که سرمربی استرالیا درخواست کرد،‌ جهت بازی را تغییر داد و روحیه بازیکنان ایران را از بین برد. ست پنجم با نتیجه 15 بر 12 به سود استرالیا تمام شد و این تیم 3 بر 2 برنده بازی شد. این نخستین پیروزی استرلیا در لیگ ملت‌های 2021 بود. این تیم در حالی ایران را شکست داد که در 9 دیدار قبلی خود تنها در دو ست به برتری رسیده بود.

تیم ملی در پایان ست بازی، 54 امتیاز از حمله، 13 امتیاز از دفاع روز تور، 5 پوئن سرویس و 35 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. استرالیایی‌ها نیز 55 امتیاز از اسپک، 12 امتیاز از دفاع روی تور، 5 پوئن مستقیم سرویس و 34 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کرد.

دو تیم پیش از این 8 بار در میادین بزرگ بین‌المللی با هم روبه‌رو شده بودند که ایران در 4 بازی برنده بوده است. ایران در لیگ ملت‌های 2018 و 2019 در 3 ست متوالی استرالیا را شکست داده و تنها باخت ایران در میادین جهانی، مربوط به جام جهانی 2015 است. ایران در حالی استرالیا در فینال مسابقات قهرمانی 2019 آسیا 3 بر صفر شکست داد که در مرحله گروهی به این تیم باخته بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تیم ملی والیبال لیگ ملت های والیبال والیبال ایران انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند امتیاز از اشتباهات حریف کسب امتیاز از دفاع روی تور بازیکنان ایران امتیاز از اسپک امتیاز از حمله پوئن سرویس پایان ست لیگ ملت تیم ایران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد

به گزارش "ورزش سه" مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان با حضور 29 تیم در صربستان پیگیری می‌شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با هدایت آرش صادقیانی سرمربی تیم ملی زیر 17 سال کشورمان در این رقابت‌ها شرکت کرده است، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفت و با شکست حریف فینالیست شد.

تیم ایران در این دیدار سه بر دو به پیروزی رسید تا ششمین برد خود در این رقابت‌ها را به دست آورد و راهی دیدار نهایی شود. تیم ایران در ست‌های اول و دوم با امتیاز مشابه 26 بر 24 مغلوب حریف شد، اما در ست‌های سوم تا پنجم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 16 و 20 بر 18 به پیروزی رسید تا فینالیست شود.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران درباره عملکرد تیم کشورمان در این رقابت‌ها گفت: تیم ایران در گروه D با تیم‌های اوگاندا، آلمان و بلژیک همگروه بود که در سه مسابقه مرحله مقدماتی موفق به شکست حریفان با نتیجه دو بر صفر شد و به عنوان صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کرد.

آرش صادقیانی تصریح کرد: والیبالیست‌های کشورمان در مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان با هلند روبرو شدند و این تیم را نیز شکست دادند تا در مرحله یک چهارم نهایی با ایتالیا روبرو شوند و این تیم را نیز از پیش رو برداشتند.

وی با بیان این‌که از ساعت 10:30 امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) به وقت تهران و در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین‌تایپه رفتیم، گفت: خوشبختانه با شکست این تیم راهی دیدار نهایی شدیم.

سرمربی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران با یادآوری حضور چهار تیم قدرتمند ترکیه، ایران، چین‌تایپه و آلمان در مرحله نیمه‌نهایی گفت: ایران با شکست چین تایپه به فینال صعود کرد و در طرف مقابل تیم آلمان هم موفق به شکست سه بر دو ترکیه شد و به دیدار نهایی صعود کرد تا حریف ایران در فینال شود.

وی در پایان گفت: تا کنون مسابقات به صورت دو برد از سه ست برگزار شده بود و در مرحله نیمه‌نهایی و دیدارهای رده‌بندی و فینال، رقابت‌ها به صورت سه برد از پنج ست برگزار می‌شود.

دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی دانش‌آموزان جهان ساعت 19 روز یکشنبه نهم اردیبهشت به وقت محلی (صربستان) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بازیکنان منتخب «موتا پائز» به ۱۸ نفر کاهش پیدا کردند
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • تیم والیبال دانش آموزی ایران فینالیست شد
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند
  • مسیر دشوار والیبال ایران برای المپیکی شدن
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود ؟
  • والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟