Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:51:25 GMT

شرکت در انتخابات حقوق آحاد مردم است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۶۹۰

شرکت در انتخابات حقوق آحاد مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در بیانیه‌ای آورده است: «انتخاب بالاترین مقام اجرایی در کشور یعنی رئیس جمهور از اهمیت خاصی برخوردار است. حق تعیین سرنوشت به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت، می‌تواند در انتخاب رئیس جمهور در هر کشور تجلی پیدا کند. طبق اصل ۳۵ قانون اساسی نظارت بر اجرای قانون اساسی و به خصوص اصول راهبردی مندرج در فصل سوم مربوط به حقوق ملت، از وظایف رئیس جمهور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ در روز ۲۸ خرداد از جمله حقوق آحاد مردم است. از وکلای فرهیخته کانون‌های وکلای دادگستری سراسر ایران دعوت به عمل می‌آید که همانند مردم عزیز در این انتخابات شرکت نمایند.

امید است با انتخاب رئیس جمهور، صیانت و حمایت از استقلال کاری وکلا پیش از پیش مورد اهتمام ایشان قرار گیرد. انتظار از رئیس جمهور منتخب این است که از ظرفیت‌های قانونی و بین المللی این نهاد در دفاع از حقوق مردم استفاده کند.»

کد خبر 5235716

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون اساسی کانون وکلا انتخابات 1400 انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش روز دختر سازمان محیط زیست هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا وضعیت معابر بنیاد شهید و امور ایثارگران صنایع دستی سازمان بهزیستی قوه قضاییه گردشگری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر ایران در لبنان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشور‌های منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیانهشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد