Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:11:58 GMT

هر شهرستان در دولت سلام، یک ماموریت ملی دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۱۷۴۹

هر شهرستان در دولت سلام، یک ماموریت ملی دارد

ایسنا/خراسان رضوی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در دولت سلام برای هر شهرستان یک ماموریت ملی تعریف می‌کنیم. وظایف هر شهرستان را بر اساس ظرفیت‌ها و استعدادهای آن شهرستان تعریف کردیم.


امیرحسین قاضی زاده امروز در گفت و گو با مردم خراسان رضوی که از شبکه استانی پخش شد، اظهار کرد: به علت شیوع بیماری کرونا و عدم رعایت پروتکل‌ها در تجمعات و مدیریت ضعیف در کنترل کرونا ما و شما از هم دور ماندیم و باید به صورت تصویری با یک دیگر ارتباط برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نکته کلیدی این است که به علت ساختارها و و روش‌هایی که عدم توازن ایجاد کرده کشور ما دچار یک تبعیض گسترده شده است، مراکز عمده صنعتی و دانشگاهی در مناطق خاصی از کشور استقرار پیدا کرده‌اند که این مساله در یک جا مهاجرت از شهرها، در یک جا فقر و در جایی دیگر آلودگی و گرانی زمین را ایجاد کرده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز از یک عدم توازن گسترده حرف می‌زنیم، همه دولت‌ها از آمایش سرزمینی حرف می‌زنند، اما چرا موفق نشدند؟ دولت‌ها باید بدانند بدون مردم موفق نمی‌شوند، دولتها همه چیز را در تهران متمرکز کردند، آن هم نه در همه جای تهران، بیشتر در شمال تهران که این تبعیض گسترده به تورم مزمن دامن زده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه هرچه از مرکز به سمت پیرامون و مرزها می‌رویم وضعیت بدتر می‌شود، ادامه داد: الان 450 شهرستان در کشور داریم، از این تعداد 150 شهرستان دارای وضعیت بحرانی و 30 شهرستان وضعیتی فوق بحرانی دارند، چرا این شرایط به وجود آمده است، چون این مناطق با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. وقتی دانشجوی نخبه شهرستانی به تهران می‌آید و شرایط را می‌بیند دیگر دلش نمی‌خواهد برای ادامه کار و زندگی به شهرستانش برگردد چون ما تمام امکانات و ظرفیت‌ها را در یک جا جمع کرده‌ایم.

وی با انتقاد از مساله سربازی اجباری، گفت: ما دو سال از عمر جوانی که در بهترین سن کار قرار  دارد و میتواند به پدر کشاورزش کمک کند ، درسش را زودتر تمام کند، زودتر ازدواج کند و تشکیل زندگی بدهد را از او می‌گیریم، عمرش تلف می‌شود و او را از چرخه تولید حذف می‌کنیم، جوانی که میتوانست کارآفرین باشد در بعضی موارد سرباز فراری می شود و ازدواج‌های آنان به مشکل برمی‌خورد، نظر ما در دولت سلام این است که مساله سربازی را حل کنیم و سربازی به صورت داوطلبی و حرفه‌ای شکل بگیرد.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش افزود: در دولت سلام طرحی را آماده کردیم که به تعداد شهرستان‌های کشور پایتخت داشته باشیم، سلسه مراتب مدیریتی  که در کشور وجود دارد به دلیل اینکه اختیار ندارند پاسخگو نیستند، ما در حال ایجاد طرحی هستیم که اختیارات وزرا را به فرمانداران بدهیم و قانون اساسی هم این اجازه را به ما داده است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه بودجه کشور بین دستگاه‌ها تقسیم می‌شود، گفت: ما مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع می‌کنیم و سرانه بودجه شهرستان را به فرماندار و شورای برنامه‌ریزی شهرستان می‌دهیم، بدین گونه اختیار منابع مالی هر شهرستان در اختیار خودش قرار می گیرد.

وی با طرح این سوال که چه مکانیزم کنترلی برای عدم ایجاد فساد در این طرح وجود دارد؟ گفت: در دولت سلام ما به دنبال حاکم کردن مردم بر دولت هستیم، دولت‌های ما ضد مردم است و ما می‌خواهیم حاکمیت را به مردم برگردانیم تا دولتمردان پاسخگوی مردم باشند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که مسوولین محلی شما مردم باید توسط خودتان انتخاب شوند، گفت: ما وقتی می‌خواهیم استاندار یک استان را انتخاب کنیم باید نخبگان آن استان نظر بدهند و اگر آنها راضی بودند دست به انتخاب یک فرد می‌زنیم، اگر یک سوم ذی نفعان و مردم از عملکرد آن مسوول ناراضی بودند سامانه‌ای را طراحی کردیم که آن مسوول یا استاندار استیضاح و برکنار می‌شود.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ما سامانه‌ای پاسخگوآور طراحی کردیم، در این ساختار تصمیم گیر تلاش می‌کنیم که همه اختیارات متمرکز در استان را خرد و مستقیم به شهرستان می‌دهیم و برای هر شهرستان هم یک ماموریت ملی تعریف می کنیم. ما در دولت سلام وظایف هر شهرستان را بر اساس ظرفیت‌ها و استعدادهای آن شهرستان تعریف کردیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی خاطرنشان کرد: به علت اینکه یک ظلم 100 ساله در بعضی جاها اتفاق افتاده دولت مرکزی باید به برخی مناطق کمک بیشتری کند. ما در این راستا هم به شهرستان‌ها اختیار می‌دهیم و هم اجازه می‌دهیم پایتخت ملی شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدامات به کمک جوانان قابل حل است، گفت: سفره انقلاب باید از زیر پای فرصت طلبان جمع شود و مردم دور آن بنشینند، چیزی که وظیفه اصلی دولت اسلامی است برقراری عدالت، از بین بردن تبعیض، فساد، رانت، قبیله‌گرایی با ایجاد شایسته‌سالاری با حق حاکمیت مردم است که ما در دولت سلام به انجام این امور اهتمام ویژه‌ای خواهیم ورزید و هر مسوولی که نتواند پاسخگوی مردم باشند باید از مردم عذر خواهی و از مسوولیتش کناره‌گیری کند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه من فرزند خراسان هستم، محل تلاقی اسلام با فرهنگ ایران و خورشید تابناک اهل بیت(ع)، افزود: خراسان رضوی استانی بزرگ در کشور است و ظرفیت‌های بسیاری دارد، این استان و شهر مشهد عنوان پایتخت معنوی ایران را بر دوش می‌کشد، کالاهای بزرگی دارد و در یک منطقه سوق الجیشی قرار گرفته است، وقتی نگاه می‌کنیم این استان ظرفیت‌های زیادی دارد اما معضلات مخصوص به خود را نیز دارد، مشکلاتی همچون خالی شدن شهرهای کوچک، افزایش حاشیه‌نشینی، ازدواج و... .

قاضی‌زاده با بیان اینکه خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد، گفت: این استان در حوزه زائر و خدمات بسیار توسعه پیدا کرده است، اما دریغ از سرمایه‌گذاری عظیم دولت در این استان، مثلا در حوزه انرژی نیازمند سرمایه گذاری در بخش انرژی‌های خورشیدی هستیم که حتی قابلیت صادرات هم پیدا می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این استان امکان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت را هم دارد که این با سرمایه‌گذاری دولت رونق پیدا می‌کند، خراسان رضوی امکان مدیریت خود را به نحو احسن دارد و ما نیرو و درآمد کافی در این استان را داریم، اما متاسفانه مساله مرکز و پیرامون را هم داریم که در این رابطه در دولت سلام برای استفاده از ظرفیت‌های تک تک شهرستان‌ها برای آنها وظیفه منحصر به فرد خودشان را تعریف کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ما در دولت سلام سرمایه گذاری خراسان رضوی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) از سوی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با همکاری گروه علمی تاریخ اسلام و انجمن علمی دانش پژوهشی تاریخ اسلام به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ارائه دهنده و حجت الاسلام حسن احمدیان دلاویز مدیر این کرسی هستند. حجت الاسلام محمدقاسم احمدی و حجت الاسلام سیدعلی غضنفری از ناقدان این نشست خواهند بود.

نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به نشانی قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی (ره)، سالن شهید عارف الحسینی (ره) برگزار شده و علاقه مندان نیز می‌توانند از طریق لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh آن را مشاهده کنند.

کد خبر 6086515 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نظر و رضایت مردم در انجام ماموریت مسئولان مهم است
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود