Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مهرعلیزاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با مردم گیلان از طریق شبکه باران اظهار داشت: اینکه یک سری کارهای عادی که می تواند حداقل نشاط را به جامعه بیاورد توسط یک عده ای با تنگ نظری و محدودیت اعمال می شود و عده ای می خواهند به شکل تمامیت خواهی بر همه ارکان مملکت فایق آیند و دیدگاه های تنگ نظرانه خودشان را اعمال کنند، مردم را عصبانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اینکه به بحران وحشتاک آب در کشور توجه نمی شود و غافل می شوند و به جاری آن به دوچرخه سواری، به موسیقی و شعرخوانی و بازی چند جوان در پارک با آب پاشی گیر می دهند، درد بزرگی است.اینکه به فکر معیشت مردم باشند در جهت از سکه انداختن دولت، مردم را به خیابان بیندازند و شعار مرگ بر را بدهند یک ضعف است، مرگ، دشمنی ها و کینه ها را تمام کنید، زندگی کنید، ایرانیان انسان های بزرگی هستند، در شان ما نیست که صبح تا شب به این و آن گیر بدهیم ما بزرگیم و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایرانیان را تاریخ سازان دنیا دانست و اظهار داشت: من فرزند ایرانم، کسی که عمری در جهت آنچه که نیت خیر برای ساختن ایرانی عزیز و ایرانیان سرافراز با نیتی پاک برای بنیان نهادن نهادهای راحتی ، آرامش و آسایش شما عزیزان تلاش کرده ام.

مهرعلیزاده با بیان اینکه امروز کشور ما در موقعیت و مقطع تاریخی بسیار خطیری قرار گرفته، خاطر نشان کرد: امروز مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده بیابند و با انتخاب شان خدمتگزاری را بر سر کار آورند که آن فرد بتواند به تمام معنی در خدمت مردم باشد.

وی اظهار داشت: امروز متاسفانه مسایل معیشتی، فقر و تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی بین اقشار مختلف جامعه، قشر نادار و مرفه، افزایش سطح خط فقر، رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه "۷۰ دهک جمعیتی جامعه" و از آن طرف کشمکش های بی حاصل بین افراد، گروه ها، نظرگاه ها و صاحبنظران مختلف در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تاسف بارتر از آن باید اذعان کنم که در کشوری زندگی می کنیم که با همه نیت خیر بسیاری از مسئولان متاسفانه دست ناپاکی اختلاس، دزدی، فساد، دست اندازی به بیت المال، فشار بر مردم و نیز تحمیل زندگی سخت بر مردم را در رویه های اجرایی خود برگزیده اند و چنان معیشت سختی را برای مردم فراهم کردند که مردم امیدشان به آینده را خیلی کمتر از آنچه که باید باشد، دارند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از اقدامات مسئولان که بهتر است کلمه نامسئولان را بکار ببرم، کسانی که اسم شان را مسئول گذاشتند و برای گرفتن کرسی های ریاست و مسئولیت به دنبال روش های ناصواب رفتند بعضا کرسی و میز خریدند و فروختند، امضاء خریدند و فروختند و کشور را به جایی رسانده‌اند که امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است.

مهرعلیزاده افزود: متاسفانه این اقدامات باعت شد فاصله بسیار زیادی از سال های ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بگیریم و اعتماد مردم به نظام، حاکمیت، مدیریت و مدیران اجرایی به مقدار بسیار زیادی آسیب ببیند و این عدم اعتماد سرمایه سنگینی، که از بین می رود و باعث می شود حتی در صورتی که مسئول و مسئولان بخواهند کار درستی و در جهت منافع مردم و ملی انجام دهند، مورد اعتماد و پذیرش واقع نمی شود.

وی با بیان اینکه باید واقعیت ها را گفت، خاطر نشان کرد: مردم باید بدانند که اگر فردی یا افرادی امروز در جایگاهی قرار گرفته‌اند که می خواهند بین خودشان و خدایشان و مردم شان پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که دغدغه های مردم را می دانند و از دل مردم باخبر هستند ضمن اینکه تنها دیدن، فهمیدن و بازگوکردن آنها نمی تواند، مشکلات را برطرف کند.

من هم از خانواده متوسط هستم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این مطلب که خودش هم از خانواده متوسط است، اظهار داشت: من هم مثل شما هستم، زندگی متوسطی دارم، اگر چه سالها است که به عنوان مدیر کارکردم.

مهرعلیزاده گفت: مشکلات زیاد است، اینکه فکر کنیم ، مشکلات را عده ای آن بالا نشسته و حل کنند و فقط آنها برطرف کننده مشکلات هستند، ایده درستی نیست اما در عین حال فکر کنیم وظیفه آن کسی است که بالا نشسته و مسئولیت اداره امور را به دست گرفته‌اند، وظیفه آنهاست که راه برون رفت از مشکلات را طراحی و معرفی کنند، راه بیفتند و ما ملت عزیز را به دنبال خود بکشانند و با هم مسایل را حل کنیم، این درست تر است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اینکه تاکنون دوازده رئیس جمهوری در کشور انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: همه رییس جمهورها تاکنون در کشور کار کرده اند و نمی شود اجر کسی را ضایع کرد.

نامزد سیزدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از پیروزی انقلاب زمان جنگ زحمات زیادی دولت وقت کشید، اظهار داشت: در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی دولت کاری کرده بود که با ۶ میلیارد دلار درآمد نفتی که حداقل نیمی از آن صرف هزینه های جنگ می شد، اما واقعیت اینکه انرژی، ویتامین و پروتین لازم حداقل به مردم رسید.

مهرعلیزاده با اشاره به روی کارآمدن دولت دیگر گفت: با توجه به شرایط، روحیه جلب تعامل برای همکاری مشترک و پیشبرد کار اگر چه دولت سازندگی بود، اما آنچه که ایده ال بود پیش نیامد اما به هر حال دستشان درد نکند.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت بعدی یعنی اصلاحات تمام جدیدت خود را گذاشت، اضافه کرد: آن دولت دوباره برای کشور عزت و افتخارآورد و پاسپورت ما اعتبار پیدا کرد، روسای جمهور کشورهای اروپایی برای دعوت رئیس جمهور شما در آن دولت صف کشیدند، تئوری یا نظریه گفت و گوی تمدن ها در سطح جهان طنین افکن شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قیمت ارز در طول دو دوره دولت های اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود و در ۸۰۰ تومان برای چندین سال ثابت ماند، تورم ۵۰ درصدی کنترل شد و پایین آمد و به زیر ۱۰ درصد رسید، روابط اجتماعی، شادابی اجتماعی، امید مردم به آینده، ارتباط مهربانه مردم با دولت و حاکمیت و خیلی از شاخص ها ارتقاء یافت.

مهرعلیزاده با بیان اینکه داشتیم به سمتی می رفتیم که باز هم آن اعتبار بودن را داشته باشیم، اضافه کرد: 2 دولت دیگر آمد البته نمی خواهم کارهای خوب آن دو دولت را نادیده بگیرم.

وی در ادامه با بیان اینکه بالاخره به دو دوره دولت گذشته و اکنون که در آن هستیم رسیده ایم، اظهار داشت: علارغم اینکه دستاورد ارزشمندی تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت با تمام تلاش های و حتی با یادآوری ها و نظارت عالی ترین سطح تصمیم گیران نظام مقام معظم رهبری و سایرین به دست آمد که شاید در طول تاریخ ایران قوی ترین معاهده بین اللملی بود که ایرانیان توانستند در آنجا نظریات خود را اعمال کند و هم به حق غنی سازی خودمان برسیم و هم این حق را که دیروز نادیده می گرفتند، بپذیرند و در سازمان ملل تصویب شود و هم چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی می شد را خطر آن از کشور پرافتخار ایران برطرف شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بدعهدی های آمریکا، خاطر نشان کرد: آمریکا هیچ وقت با ما دوستی نکرد، همان کشوری است که در اویل انقلاب با تحریک نیروهای شاه و بعد نیروهای وابسته، توانست در داخل ناامنی ایجاد کند و جنگ را از طریق صدام هشت سال بر ما تحمیل کردند.

مهرعلیزاده گفت: برجام با یک اجماع جهانی می توانست راه های سرمایه گذاری خارجی، تبادلات راحت خارجی، صادرات و واردات را بگشاید، آمریکا این مهم را می دانست و راه را بست و با خروج از برجام و بی اثر کردن آن و فشار اقتصادی و تحریم فکر کردند می توانند مردم را ناامید کنند.

برای حل مشکلات کشور باید به اقتصاددانان تکیه کرد

وی در ادامه با معرفی و مسئولیت هایش به بیان بخشی از برنامه های خود  اشاره و تصریح کرد: مشکلات ما راه اندازی تولید، از بین بردن رانت ها و رفع ارز ۴۲۰۰ تومانی است، من خواهش می کنم ابنیار با دقت مطالعه کنید، مشکل کشور اقتصاد است کسی می تواند تغییری ایجاد کند که اقتصاد را متوجه می شود و کار را می فهمد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دوباره تکیه کردن به فردی فرهنگی، امنیتی، نظامی، حقودان و قاضی، قضیه را حل نمی کند، در گذشته هم دیدیم، من با کسی مخالفت نمی کنم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اسم دولت من زندگی است، افزود: زندگی یعنی معیشت خوب مردم، آبرومندانه و شرفتمندانه، زندگی برازنده ایرانی، برای شادابی، همه زندگی نباید ماتم باشد، خوشحالی، شادابی، امید، عزت و اعتماد می خواهیم و جنگ و زور نمی خواهیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود .

گیلان دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد . واجدین شرایط رأی دهنده‌ در استان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر هستند. سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر استان پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار است. در شهر رشت انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود.

طبق آخرین گزارش ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون صلاحیت یکهزار و ۴۶۱ داوطلب در شهرها و ۱۳ هزار و ۳۳۰ نفر در روستاهای استان تایید شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی گیلان تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ رشت مشارکت انتخاباتی گیلان تبلیغات انتخاباتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون اهمیت دیپلماسی فعال انرژی ایران در دولت سیزدهم که منجر به توسعه تجارت انرژی ایران شد؛ افزود: یکی از مهم ترین بخش های دولت که اقدامات مهمی در جهت رفع تحریم ها و خنثی کردن اثرات آن بر اقتصاد ایران داشته است؛ صنعت نفت و گاز بوده است. به پشتوانه این رویکرد کلیدی دولت سیزدهم در زمینه بازطراحی تجارت انرژی ایران، امروز توانستیم که مسیر خنثی سازی تحریم ها را پیش ببریم و نفت خام و گاز طبیعی بیشتری به فروش برسانیم و در این زمینه توانستیم به سطح خوبی از تولید و صادرات نفت خام برسیم و رکوردهای قبلی در زمان تحریم ها نیز بشکنیم و به نوعی رکوردشکنی تاریخی نیز داشته باشیم.

به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سیاست هایی همچون تولید بار اول و تمرکز توسعه زنجیره ارزش محصولات صنعت نفت از سیاست های اصلی و درستی است که توسط دولت سیزدهم در زنجیره ارزش نفت و گاز به اجرا گذاشته شد. این اقدام علاوه بر اینکه توانست زمینه ساز صادرات خدمات فنی و مهندسی ایرانی به ونزوئلا شود و سهامداری ایران در پالایشگاه های فراسرزمینی را به سرانجام برساند؛ در زمینه نیاز به واردات تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز ایران نیز کمک چشم گیری کرد و از همین رو علاوه بر کاهش ارزبری از محل رشد صادرات نفت خام ایران به ارزآوری بیشتر برای کشور منجر شد و وابستگی ما را به دیگران کاهش داد. از سوی دیگر، تمرکز بر توسعه و تکمیل زنجیره ارزش نفت و گاز کشور، منجر به تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالاتر و اشتغال آفرینی برای متخصصان کشور خواهد شد که از اهمیت اساسی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از زمینه ها مواد اولیه را صادر می کنیم. در حالی که مجبوریم محصولات نهایی ساخته شده از همین مواد اولیه را با قیمت بالایی به کشور وارد کنیم. این شرایط به ضرر کشور است و دولت را از درآمدهای ارزی محروم می کند. اعمال سیاست هایی مانند در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی هدفمند از صنایعی که در حوزه تولید محصولات نهایی فعالیت می کنند، می تواند در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات اثرگذار باشد.

میرتاج الدینی تأکید کرد: هدف از تحریم صنایع نفت و گاز کشور این بود که اقتصاد کشور فلج شود. اما با سیاست گذاری های صحیح و اتکا به خود توانستیم به خنثی سازی تحریم ها بپردازیم. در نهایت این سیاست گذاری های درست ما را به رکوردزنی در فروش نفت خام کشور رساند. به نحوی که رشد اقتصادی 5.4 درصدی را تجربه کردیم و فروش نفت کشور را تا حد زیادی به رکورد سال های قبل از تحریم نزدیک کردیم.

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • افشاگری رشیدی کوچی از تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس آینده به جریان پایداری و  امام صادقی‌ها
  • تلاش دولت برای نزدیک کردن ریاست مجلس به جریان پایداری و امام صادقی‌ها
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم