Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از  پایگاه اطلاع رسانی حج، حجج اسلام سید عبدالفتاح نواب و رضا رمضانی امروز سه شنبه در مراسمی یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) را امضا کردند.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم که چند تن از معاونین و مدیران این دو نهاد نیز حضور داشتند، در سخنانی لزوم بهره مندی از ظرفیت های بین المللی کنگره عظیم حج را یادآور شد و گفت: حج در فعالیت های فرهنگی ـ تبلیغی و عرصه فراملی جایگاه ویژه ای دارد و اهتمام خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این موضوع را با عنایت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع آن اعم از عمره، تمتع و اعتاب مقدس در سازندگی‌ها فردی و اجتماعی امت اسلامی می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین نواب دو نهاد حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام را برخوردار از ظرفیت‌های بین‌المللی همسو دانست و افزود: هماهنگی و همکاری این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند این ظرفیت‌ها را دو چندان کند. وی اضافه کرد: در راستای اهداف متعالی گسترش فرهنگی و اندیشه‌های اسلام ناب محمدی مبتنی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام و ارتقای سطح همکاری و بهره‌گیری از تجربیات در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام این تفاهم‌نامه به امضای طرفین می‌رسد.

سرپرست حجاج ایرانی، هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری دو طرف در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، اجرایی با در نظر گرفتن امکانات کارشناسی در چارچوب قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌ها و برنامه‌های طرفین عنوان کرد.

وی یادآور شد: ایجاد و استمرار ارتباط فکری فرهنگی با حجاج بیت‌الله الحرام و تعمیق و تحکیم این روابط، بهره‌گیری از امکانات و نیروی انسانی کارآمد و مجرب در دو نهاد در زمینه‌های تبلیغی ـ فرهنگی به ویژه در موسم حج، تبادل اطلاعات مشترک شخصیت‌های اسلامی مورد نیاز دو نهاد، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مشترک در موسم حج و عمره و اربعین و در خارج از کشور، زمینه سازی برای تبیین و توسعه اندیشه‌های امام راحل و مواضع ارزشمند مقام معظم رهبری مدظله در گستره جهان اسلام در راستای بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت نیز امضای این تفاهم نامه را در توسعه همکاری های دو جانبه مفید و موثر توصیف کرد و گفت: حج یک فرصت استثنایی برای برقراری ارتباط میان مسلمانان و فرهیختگان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه امام راحل عظیم الشآن مفاهیم اجتماعی اسلام را به خصوص در حوزه حج ابراهیمی احیا کرد، افزود: امروز حج می تواند در تعاملات بین کشورهای اسلامی نقش آفرینی کند.  
گفتنی است، این تفاهم نامه در هشت ماده در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ بین مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و بعثه مقام معظم رهبری به امضاء رسید و تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ معتبر خواهد بود.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت حج ۱۳۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت حج ۱۳۹۹ سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت حج ۱۳۹۹ اهل بیت علیهم السلام مجمع جهانی اهل بیت امور حج و زیارت تفاهم نامه ظرفیت ها دو نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم به سهمیه المپیک برسم

ملی‌پوش دوی ۸۰۰ متر بامانع گفت: انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون با دوومیدانی‌کارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، واقعا حرکت خوبی بود. در این چند سال هرگز چنین اقدامی ندیده بودیم و این حرکت سبب شد تا ورزشکار صاحب ارزش شود؛ چرا که به وی اهمیت داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی پیرجهان درباره انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون دوومیدانی با دوومیدانی‌کاران المپیکی، اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه فدراسیون با دوومیدانی‌کارانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، واقعاً حرکت خوبی بود. در این چند سال هرگز چنین اقدامی ندیده بودیم و این حرکت سبب شد تا ورزشکار صاحب ارزش شود. چرا که به او اهمیت داده می‌شود. باید از حسین مطیعی و پژمان معتمدی برای انعقاد این قرارداد تشکر کنم. در این تفاهم‌نامه به عنوان ورزشکار المپیکی از ما حمایت کرده‌اند.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه مسابقاتی که باید برای کسب سهمیه در آن شرکت کنم، مشخص شده است. در اولین مسابقات به رقابت‌های دایموند لیگ قطر می‌روم که امتیازی ندارد و برای استارت مسابقات است. پس از آن در تورهای قاره‌ای سنگال، نیجریه و چین که سطح ب هستند، شرکت می‌کنم.

دونده ۸۰۰ متر بامانع ادامه داد: بعد از آن در مسابقات غرب آسیا عراق، رقابت‌های کازانف قزاقستان و قهرمانی کشور ایران شرکت می‌کنم. تاریخ برگزاری این مسابقات بسیار نزدیک است و باید با جدیت این رقابت‌ها را برای رسیدن به سهمیه المپیک پیگیری کنم.

وی اضافه کرد: قراردادم با مربی‌ام تا آبان است و در این مدت که مسابقه دادم در سه رقابت صفر امتیازی شرکت کردم و در واقع آن رقابت‌ها تاثیری در رنکینگ المپیکم نداشت. پس از مسابقات قطر امتیازات من برای المپیک حساب می‌شود و در حال حاضر دارای رنکینگ ۴۹ جهان هستم و امیدوارم به سهمیه برسم.

دونده ۸۰۰ متر بامانع گفت: در حال حاضر چون در تهران حرف و حدیث بود شرایط تمرینی مساعدی نداشتم و می‌خواستم به دور از حاشیه باشم به همین دلیل به تبریز محل زندگی خودم بازگشتم تا تمریناتم را فعلاً اینجا ادامه دهم. در هر صورت شرایط اردو در تهران فراهم نبود.

منبع: ایرنا

کد خبر 751919

دیگر خبرها

  • امیدوارم به سهمیه المپیک برسم
  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • لغو تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان رئیس‌جمهور
  • لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده ؛ دلیل لغو چه بود؟
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • فن‌بازار تخصصی معدن گشایش یافت
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)