Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی طالبی در همایش بزرگ شبکه بازرسان ویژه و هیات های استانی و شهرستانی که به صورت ویدئوکنفرانسی در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه هیات های بازرسی باید با آمادگی کامل در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، افزود: در جلسه امروز آخرین آمادگی استانی و شهرستانی در بخش هیات‌های بازرسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی با تشریح اینکه هیات های بازرسی وظیقه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را بر عهده دارند، گفت: هیات های بازرسی به عنوان ناظران حسن اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات، مسئولیتی سنگین بر دوش دارند و هرگونه موارد نقض قانون و تخلف دستگاهها، نامزدها و عوامل شعبه را به مراجع ذیصلاح اعلام کنند.

وی در این خصوص تصریح کرد: حضور به موقع و متعهدانه بازرس در شعب اخذ رای امر ضروری است و باید با حس مسئولیت و وظیفه شناسی در اجرای صحیح و درست روندهای قانونی در روز رای گیری فعال باشند.

طالبی با تاکید بر اینکه بازرسان انتخابات باید اشرافیت کامل و کافی به قوانین انتخابات داشته باشند، اظهارکرد: در شهری مثل تهران چهار انتخابات مختلف برگزار می شود و برای همین بازرس انتخابات باید آگاهی لازم از همه قوانین انتخابات را داشته باشد.

وی اضافه کرد: بازرسین همچنین باید یک روز قبل از انتخابات در محل ماموریت شان جهت ارزیابی دقیق از شرایط و اوضاع و احوال انتخاباتی حضور داشته باشند.

رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت هایش از هیات های بازرسی خواست: اطمینان لازم از تنظیم دقیق صورتجلسات آراء در فرمانداری و همچنین ورود اطلاعات در سامانه جامع انتخابات داشته باشند.

موضوع معرفی بیشتر سامانه انتخاب ایران از دیگر محورهای مورد اشاره طالبی در همایش امروز بود و در این خصوص گفت: بازرسان در جهت معرفی بیشتر این سامانه به مردم عزیز کشورمان تلاش کنند.

رییس مرکز مدیریت عملکرد و بازرسی وزارت کشور همچنین به موضوع مهم این دوره از انتخابات یعنی مساله بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به تداوم شیوع این بیماری مقرر شده که عوامل هلال احمر و وزارت بهداشت بر رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی در شعبه های اخذ رای نظارت داشته باشند.

طالبی در ادامه به موضوع مهم مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق قانون انتخابات، وزارت کشور مجری امر انتخابات است و مسئولیت مستقیم در موضوع مشارکت ندارد، اما هر کدام به عنوان شهروند دلسوز وظیفه توصیه و دعوت مردم را برای رای دادن داریم.

وی گفت: مسئولیت اصلی وزارت کشور برگزاری انتخاباتی امن و سالم است اما با این حال دغدغه مشارکت را هم به عنوان موضوعی ملی و کشوری دارد.

طالبی با بیان اینکه در این شرایط خطیر باید همه تلاش ها معطوف به تحقق اصل مشارکت حداکثری در انتخابات گردد، تصریح کرد: بازرسان انتخابات کشور به سهم خود به تشویق مردم  برای حضور در انتخابات به عنوان مساله ای ملی اقدام کنند.

وی در این خصوص گفت: افزایش مشارکت، زمینه را برای تقویت انسجام و اتحاد بیشتر بین نظام و مردم در جامعه فراهم می سازد.

طالبی در پایان خاطر نشان کرد: امید بر این است که در جمعه هفته پیش با حضور همدلانه مردم انتخاباتی پرشور، مشارکتی و در شان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران قانون انتخابات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران قانون انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران قانون انتخابات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هیات های بازرسی داشته باشند وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا طالبی شب گذشته در مراسم گرامی داشت مقام معلم و استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان داشت: شما مقامی بسیار رفیع و ارزشمندی دارید و جایگاه معلمی و استادی به دو دلیل قرآنی و روایی، رفیع است.

به گفته وی خداوند در آیات قرآن خود را معلم معرفی کرده و به گفته پیامبر (ص) یکی از دلایل بعثت ایشان تعلیم و تربیت انسان است.

وی افزود: معلم سازنده نسل آینده است و استاد شهید مطهری و احمدی روشن و… از پشت میزهای کلاس درس به جایی رسیده اند.

وی با اشاره به تحریم های ترکیبی دشمن تصریح کرد: دشمن در هر جای که توانسته چوب لای چرخ ما گذاشته است و با این وجود دانشمندان جوان این مرز و بوم با عزم و اراده خود زمینه ساز توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف علمی شده اند.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح ما با تکیه بر این دستاوردهای علمی پایگاه مهم نظامی صهیونیست ها را با موشک نقطه زن را با وجود گنبد آهنین هدف قرار دادند که انجام این کار مرهون اقدامات معلمان و اساتید دانشگاه ه ها است.

طالبی تصریح کرد: پیشرفت های علمی ما سبب شده که افراد بیمار بسیاری از کشورهای دیگر برای معالجه به ایران بیایند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در ادامه گفت: دانشجویان و اساتید باید از پیشرفت های علمی در نقاط مختلف کشور بازدید کنند که نمونه عملی آن را در کارخانه کویر تایر می توانیم بینیم که برای تولید نیازهای این کارخانه اقدامات خوبی با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان انجام شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در اجرای دستورالعمل ها و ابلاغ های کشوری مسئولان استانی هیچ اختیاری ندادند، افزود: دستگاه های نظارتی هم به وظیفه خود در این خصوص برای اجرای دستورالعمل ها و ابلاع های کشوری عمل می کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی از پایه علمی قوی برخوردار است و اشتغال محوری در آن مد نظر قرار گرفته است.

طالبی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت، تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد و با توجه به اهمیت رقابت در دور دوم، مرحله دوم به جهاتی مهم تر است.

به گفته وی هر چند بعضی از مسئولان بر اساس ماده ۷۷ قانون انتخابات از طرفداری در انتخابات منع شده اند اما در افزایش مشارکت انتخابات همه ما می توانیم ایفای نقش کنیم.

به گفته وی دور اول انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان برگزار و اعتبار نامه های افراد منتخب صادر شده است و هیج حاشیه امنیتی با توجه به شرایط زمان برگزاری انتخابات در استان نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: ۹۸ درصد دستگاه های احراز هویت در همه استان در ساعت هشت صبح فعال شد و ۲۱ اردیبهشت هم یک بار دیگر شاهد حماسه آفرینی دیگری توسط مردم استان خواهیم بود.

در ادامه این مراسم از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی تجلیل شد.

کد خبر 6093694

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند