Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان خلاق و فناور حوزه سینمایی تسهیلات کرونا با سود ۱۲ درصد دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به آسیب‌دیدگی شرکت‌های خلاق از همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در تلاش است تا از طریق رایزنی با دیگر نهاد‌های دولتی، تا حد امکان منابع موجود را برای حیات بخشی بیشتر به زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از زیرشاخه‌های مهم صنایع نرم و خلاق و مورد حمایت ستاد، حوزه سمعی و بصری و سینمایی است.

بسیاری از شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در این حوزه از آسیب‌های کرونایی بی‌نصیب نماندند.

پیش از این معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی وام‌های را برای جبران خسارت ناشی از کرونا به شرکت‌های خلاق فعال در همه حوزه‌ها اختصاص داد.

در حال حاضر نیز عرصه‌های پشتیبانی فنی سینمایی، تهیه‌کنندگان دارای پروانه ساخت دارای اعتبار، صدابرداران، کارگردانان و دیگر اشخاص و شرکت‌ها و موسسات، به ویژه موسسات خلاق و فناور می‌توانند از وام ویژه کرونا که از مسیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تخصیص یافته است، بهره‌مند شوند. این وام با سود ۱۲ درصد اعطا می‌شود.

علاوه بر این، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، رایزنی‌های مختلفی انجام داده است تا در همکاری با ارگان‌های مختلف، تنوع منابع مالی و تسهیلاتی در اکوسیستم فرهنگی و نرم و هویت‌ساز کشور افزایش یابد.

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق که به صورت تخصصی به شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های این حوزه خدمات مالی ارائه می‌دهد، یکی از تلاش‌های صورت گرفته در همین مسیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکتهای خلاق کرونا صنایع خلاق صنایع فرهنگی صنایع نرم و خلاق شرکت های خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تسهیلات کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در اثر حوادث غیر مترقبه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ دچار خسارت شده‌اند تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان مشمول امهال از محل بند (د) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور می‌شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همه کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به بانک‌های عامل و یا جهاد کشاورزی در خواست کتبی ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پس از بررسی‌های لازم و تأیید نهایی، اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال و سود و جرایم دیر کرد آن توسط دولت تأمین و پرداخت می‌شود.

کد خبر 6087491

دیگر خبرها

  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • رونمایی از ۶ دستاورد صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد ملی «مانوین»
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند