Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@01:17:21 GMT

واژگونی یک قایق با 200 نفر مهاجر در دریای سرخ

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۲۴۰

واژگونی یک قایق با 200 نفر مهاجر در دریای سرخ

مقامات یمنی و سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کردند در سانحه واژگونی قایق مهاجران که سعی داشتن از دریای سرخ به عربستان سعودی بروند، ۲۵ نفر کشته و ۱۷۵ نفر دیگر مفقود شدند.

به گزارش برنا به نقل از "میدل ایست آی"، یک مقام در سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: این قایق دو روز پیش (یکشنبه) در آب‌های ساحلی یمن در استان لاهیج غرق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی مسافران این قایق اکثرا آفریقایی و تعدادی یمنی بوده‌اند که سعی می‌کردند خود را از جیبوتی به عربستان سعودی برسانند.  

سازمان بین المللی مهاجرت در پیامی در حساب توییتر خود اعلام کرد: این خبر تایید شده است و تیم‌های ما آماده جست و جو برای نجات یافتگان احتمالی هستند.  

احمد جلیل علی یک مقام در استان لاهیج گفت: ماهیگیران جسد ۲۵ نفر را در آبهای ساحلی پیدا کرده‌اند. اما از سرنوشت سایر مسافران این قایق خبری نیست.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا یمن مسافران عربستان سعودی یمن دریای سرخ واژگونی قایق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از آبگیری ۳۰ درصد از پهنه تالاب کجی نمکزار این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امیر کوهستانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و بررسی تصاویر ماهواره‌ای حدود 30 درصد از پهنه 5 هزار هکتاری آبی تالاب کجی آبگیری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان، گفت: تمامی پهنه آبی تالاب دارای رطوبت بوده و با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و ورود سامانه‌های بارشی جدید به منطقه در این ماه انتظار می‌رود سطح آبی تالاب افزایش یابد که این امر باعث کاهش ریزگرد‌ها و تغذیه سفر‌های زیرزمینی خواهد شد. 

وی افزود: پرندگان با آبگیری تالاب در حال و رفت آمد به آن هستند، اما پرندگان مهاجر سیبری اغلب‌شان بازگشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه به موقع آبگیری نشدن تالاب و خشکسالی‌ها سبب شده تا پرندگان مهاجر سیبری امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر تالاب کجی را به عنوان مقصد زمستانی خویش برگزینند، ادامه داد: باید در نظر داشت که به واسطه خشکی تالاب هامون و سد‌هایی که کشور افغانستان آن سوی مرز‌ها زده است پرندگان مهاجر بیشتر به آن سوی مرز‌ها کشیده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز حدود یک هزار و 500 نفر از این تالاب دیدن کردند، بیان کرد: تعداد بازدیدکنندگان امسال در مقایسه با سال‌های قبل کمتر بود و دلیلش هم این است که تعطیلات عید نوروز با ماه مبارک رمضان مقارن شد و همین تقارن در کم شدن تعداد مسافران و مهمانان تالاب تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • نماهنگ جدید ابوذر روحی منتشر شد + دانلود نماهنگ حماسی «نحن المقاومون»
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان
  • پنج کشته در پی واژگونی قایق مهاجرین در کانال مانش
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت