Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@09:54:30 GMT

آخرین مناظره انتخاباتی ایمنا با حضور ۴ چهره شاخص

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۲۹۰

آخرین مناظره انتخاباتی ایمنا با حضور ۴ چهره شاخص

"شهر زندگی"، عنوان سلسله برنامه‌های مناظره انتخاباتی شورای اسلامی شهر اصفهان است که به میزبانی خبرگزاری ایمنا و با حضور نامزدهای لیست‌های شاخص انتخاباتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهمان شب پایانی این مناظره، کوروش خسروی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، احسان امینی معاون مالی اقتصادی منطقه ۱۰ از لیست "تن‌ها برای مردم" و حامد یزدیان دبیرکل حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی و بهروز نصرآزادانی معاون مالی سازمان فاوا شهرداری از لیست ائتلافی قرارگاه‌های "سلام" و "گام دوم" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال اول: وجه تمایز فعالیت شورای پنجم را که پس از ۱۴ سال مدیریت اصولگرایان به دست اصلاح طلبان افتاد، چه بود؟

کوروش خسروی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان: تفاوت فعالیت‌ها به اندازه تفاوت بین جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب زیاد است، زیرا تفاوت در مبانی فکری و سیستم مدیریتی دو جناح وجود دارد؛ وقتی که این مدیریت شهری را تحویل گرفتیم ۲,۷۰۰ میلیارد تومان شهرداری بدهی داشت و با بی نظمی شدید مالی روبرو شدیم؛ هر بار با ازدحام طلبکاران روبرو بودیم، اما علیرغم اینکه در حال حاضر بودجه شهرداری اصفهان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته شرایط خوب بهبود یافته است، سرمایه‌گذاری زیربنایی در شهر انجام شده، سالانه هزار میلیارد تومان در مترو هزینه می‌شود و پروژه نمایشگاه اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل هزینه شد که با این احتساب هزینه هزار میلیارد تومانی زیر زمین برای مترو می‌توان گفت می‌توانستیم ۵ پروژه همسطح نمایشگاه اصفهان روی زمین اجرا کنیم که جلوی دیدگان شهروندان باشد اما پروژه‌های زیرساختی را در دستور کار قرار دادیم بعد از آن سرمایه گذاری بر روی پروژه رینگ چهارم انجام شد که سال‌ها در دستور کار شهرداری بود؛ با توجه به افزایش آلودگی هوا و ترافیک در شهر درصدد اجرای این پروژه برآمدیم در دوره‌های قبل وقتی برای اجرای پروژه رینگ چهارم وجود نداشت، اما در این دوره می‌خواستیم به نفع شهر کار کنیم البته یکی از محاسن شورای چهارم گفتمان‌سازی بود که شهردار وقت آقای جمالی نژاد به تنهایی آن را رقم زد، زیرا هیچکس گفتمان ساز نبود.

احسان امینی معاون مالی اقتصادی منطقه ۱۰ شهرداری: وجه تمایز رویکرد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است؛ هر دوره مدیریت شهری کارنامه برای ارائه دارد، در دوران ۱۴ ساله که بخشی از جریان اصولگرا نسبت به تغییر مسیر در دو سال منتهی به ۱۴ سال اقدامات اصلاحی انجام داد که در شورای پنجم آن اصلاحات کامل شد، در حوزه اجتماعی باید گفت ۱۴ سال قبل توجه به سرمایه اجتماعی و منابع انسانی شهرداری و توجه به زنان و جوانان ضعیف شد، اما در دوره جمالی‌نژاد مدیران جوان سر کار آمدند، موضوع دیگر عدم توجه به مشارکت اجتماعی است باید در این راستا اقلیت‌های دینی، زنان و نهادهای مدنی مورد توجه قرار گیرند، زیرا همه اقشار جامعه باید اداره شهر را در دست بگیرند تا هزینه‌های شهر کاهش یابد در این دوره در این شاخص‌ها کارنامه قابل قبولی داریم همچنین انضباط مالی یکی از افتخارات اصلاح‌طلبان است، ایجاد صندوق واحد درآمد در شهرداری باعث شد بسیاری از پروژه‌ها شتاب بیشتری پیدا کند و از نا عدالتی بین مناطق شهرداری جلوگیری شود این یک سند افتخار بود که امیدواریم ادامه پیدا کند؛ پروژه‌های مبتنی بر توسعه پایدار وجه تمایز دیگر فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است؛ از خط ۲ مترو اصفهان نمی‌توان برداشت‌های سیاسی کرد چرا که شجاعت اجرای پروژه‌ها را در این دوره شهرداری داشتیم.

بهروز نصرآزادانی معاون مالی سازمان فاوا شهرداری اصفهان: وجه تمایز شوراها را نباید در قالب عملکرد شهرداری بررسی کرد زیرا شورا نهادی فارغ از شهرداری است، در دوره سوم، شورای شهر سیاست‌هایی را مشخص و بر اساس آن بودجه بندی کرد که در دوره‌های بعد سیاست‌ها کمرنگ و سپس در دوره چهارم و پنجم از بین رفت. البته شورای چهارم مشارکت پذیری بیشتری نسبت به شورای پنجم داشته و همچنین هماهنگی بین دستگاهی و هماهنگی بین شهرهای همجوار نیز در دوره چهارم بیشتر از دوره پنجم شورا وجود داشت. انتظار می‌رفت هماهنگی بیشتری در دوره شورای پنجم بین دستگاه‌ها باشد. اصفهان از اقشار و سلایق مختلف تشکیل شده، اما در این دوره فقط انتظارات آن صنف خاص برطرف شد.

حامد یزدیان دبیرکل حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی: مشخص نیست تا کی می‌خواهیم پشت شعارهایی از جمله اصلاح طلبی و اصول گرایی بمانیم، بدنه شهرداری آن قدرها سیاسی نیست و در دوره‌های مختلف بسیاری از بدنه کارشناسی شهرداری ثابت بوده است، این دسته بندی ها صحیح نیست. جریانی که امروز به عنوان گام دوم از دل جریان انقلابی سطح شهر بروز کرده و اقدام به ارائه لیست انتخاباتی کرده به نگاهی که در دل جریان اصولگرایی وجود داشت نزدیک است و هدف آن انتقال مدیریت شهری به نفع مردم بوده است، شورای شهر و این نوع مدیریت شورایی سابقه چندانی ندارد، نمی‌توان مدیریت‌ها را در دوره ۱۴ ساله با دوره چهار ساله مقایسه کرد، باید بپذیریم مدیریت‌ها رشد داشته است و باید در مقاطع مختلف زمانی نرخ رشدها با یکدیگر مقایسه شود.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 500789

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان مناظره مناظره انتخاباتی شهرداری اصفهان کوروش خسروی احسان امینی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد تومان اصلاح طلبان شورای پنجم معاون مالی وجه تمایز پروژه ها ۱۴ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران بر لزوم رعایت دستورالعمل استقرار و نظام نگهداشت HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در مناطق تأکید کرد.   به گزارش ایسنا، احمد صادقی در دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه ۱۵ به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهولهای موجود در مسیر به واسطه  شدت بارش و حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.   وی ادامه داد: این امر سبب می شود عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام  شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه جهت رفع گرفتگی داخل منهول فاضلاب شوند؛ اما  به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه می شود و متأسفانه این فرد تا به امروز پیدا نشده، علی رغم اینکه آتش نشانی زحمات زیادی برای جستجو و پیدا کردن این فرد انجام داده است.    احمد صادقی ادامه داد: من تشکر می کنم از زحمات مجموعه خدمات شهری در این چند روز ولی این زحمات سبب نمی شود که موارد و ضوابط ایمنی رعایت نشود. لایروبی مسیل ها به عنوان چک لیست عملیات به مناطق طی سال های قبل ابلاغ شده و اسناد لازم  به عنوان دستور العمل استقرار و نظام نگاهداشت مدیریت «اچ اس ای» در هر منطقه موجود است که با بررسی های به عمل آمده مشخص شده در این منطقه نیز این دستورالعمل موجود بوده است.   از طرفی عدم انجام عملیات در حین بارندگی به دلیل شرایط نامساعد  اعم از  دبی بالای آب و عدم اطلاع از خطراتی که  در این شرایط وجود دارد از توصیه هایی است که در حوزه خدمات شهری باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حادثه منطقه ۱۵ این مورد رعایت نشده است.    صادقی تاکید کرد: ذکر دو نکته در این حادثه حایز اهمیت است که امیدوارم مجموعه مدیریت شهری به آن توجه داشته باشد؛   نخست آنکه ساختار اچی اس ای در شهرداری تهران نیازمند تقویت است و یک شهر با جمعیتی بیش از  ۱۰ میلیون نفر صرفا با چند کارشناس در منطقه امکان نظارت بر سیستم ایمنی شهر را ندارد. لذا بایستی این سیستم تقویت و اگر بخش خصوصی صلاحیت دار باید در این بخش استفاده بشود.    وی ادامه داد: نکته دوم که خیلی مهم است؛ موضوع بررسی عدم رعایت دستور العمل استقرار و نگهداشت نظام مدیریت اچ اس ای در  منطقه مذکور است که  در صورت رعایت نکردن این نظامات به طور حتم می بایست با  خاطیان چه عوامل پیمانکاران و چه مدیران برخورد قانونی صورت گیرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد