Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@22:01:58 GMT

آلمان - فرانسه/ تقابل شماره ۳۲

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۳۷۱۰

آلمان - فرانسه/ تقابل شماره ۳۲

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،محمد معین ملکی؛ در حساس‌ترین دیدار دور اول مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ مانشافت در آلیانزآرنا پذیرای فرانسه خواهد بود. این برای دومین بار است که دو تیم پرافتخار فوتبال اروپا در تاریخ جام ملتها به مصاف هم میروند.

نگاهی به تاریخ

دو تیم ملی آلمان و فرانسه تا کنون ۳۱ بار به مصاف هم رفته اند که از این ۳۱ دیدار ۴ دیدار در تاریخ جام جهانی، یک دیدار در جام ملتهای اروپا، ۲ مسابقه در لیگ ملتها و ۲۴ دیدار نیز دوستانه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه در دیدارهای رسمی و مهم کفه ترازو به سود مانشافت سنگینی میکند اما در مجموع تمام مسابقات این خروس ها هستند که بردهای بیشتری کسب کرده اند.

تقابل در جام ملتها

آلمان و فرانسه در تاریخ جام ملتهای اروپا تا کنون تنها یکبار در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ به مصاف هم رفته اند که در آن دیدار فرانسه با درخشش گریزمان موفق شد در مارسی آلمان را دو بر صفر شکست دهد و راهی فینال شود. دو تیم تا کنون ۴ دیدار در جام جهانی برگزار کرده اند که دست بر قضا سه دیدار حساس تر با برتری آلمانها به پایان رسیده است و فرانسه تنها در دیدار رده بندی جام جهانی ۱۹۵۸ موفق به شکست آلمان شده است.

تقابل در جام جهانی

همانطور که گفتیم دو تیم تا کنون چهار بار در جام های جهانی به مصاف هم رفته اند. اولین دیدار دو تیم در جام های جهانی به دیدار رده بندی جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد باز میگردد که در آن دیدار فرانسه با پیروزی ۶ بر ۳ مقابل آلمان موفق به کسب مقام سوم جام جهانی شد. دومین دیدار دو تیم و به یاد ماندنی ترین تقابل این دو رقیب در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا رقم خورد. جایی که بازی دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه با گل های لیتبارسکی و پلاتینی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. با شروع وقت های اضافه فرانسه با گل های ژیرس و ترسو سه بر یک از آلمان پیش افتاد اما در حالیکه خروس ها خود را برای جشن صعود به فینال جام جهانی آماده میکردند رومنیگه و کلاوس فیشر برای آلمان گلزنی کردند و بازی به پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی هورست روبش پنالتی آخر آلمان را به گل تبدیل کرد تا آلمان با برتری ۵ بر ۴ در ضربات پنالتی راهی فینال شود. سومین دیدار دو تیم در جام های جهانی به ورزشگاه گوادالاراخا و نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک برمیگردد. در این دیدار نیز آلمانها با گل های برمه و فولر دو بر صفر از سد فرانسه گذشتند و راهی فینال شدند. چهارمین و آخرین تقابل دو تیم در جام های جهانی هم به یک چهارم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باز میگردد که در این دیدار نیز آلمانها با تک گل هوملس موفق به شکست فرانسه و رسیدن به نیمه نهایی شدند.

نکات آماری

بهترین برد فرانسه پیروزی ۶ بر ۳ در دیدار رده بندی جام جهانی ۱۹۵۸ و بهترین پیروزی آلمان برد ۵ بر ۱ در دیداری دوستانه در سال ۱۹۶۷ بوده است. در ۳۱ دیدار گذشته ۱۴ برد برای خروس ها و ۱۰ برد برای عقاب ها به ثبت رسیده و ۷ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. همچنین در پنج تقابل اخیر دو تیم فرانسه سه برد کسب کرده و دو مسابقه هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. همچنین آلمانها هرگز در دیدار اول خود در مسابقات یورو متحمل شکست نشده اند.

دو تیم آلمان و فرانسه از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه آلیانزآرنا با قضاوت کارلوس دل سرو گرانده اسپانیایی به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1099566 برچسب‌ها تیم ملی المان تیم ملی فرانسه یورو۲۰۲۰

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تیم ملی المان تیم ملی فرانسه یورو۲۰۲۰ جام های جهانی نیمه نهایی مصاف هم دیدار نیز جام جهانی دو تیم دیدار دو تا کنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • استقبال موسیالا از پیوستن امباپه به بایرن مونیخ
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • موسیالا: از مسی تقلید می‌کردم؛ می‌خواستم ببینم آیا می‌توانم مثل او بازیکن سطح بالایی شوم یا نه
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی