Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، المپیک به عنوان میدانی مهم در مسابقات ورزشی محسوب می‌شود که همه کشورها تلاش می‌کنند در این میدان قدرت خود را به رخ حریفان بکشند. تلاش تمام ورزشکاران نیز در این میدان رقابت کسب مدال و بالابردن پرچم کشورهایشان هست.

در این دوره از بازی‌های المپیک حدود 11 هزار ورزشکار شرکت‌ می‌کنند که ممکن است برخی از آنها چندمین حضورشان را تجربه کنند موضوعی که در طول تاریخ برگزاری المپیک بارها اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* سوارکاری با سابقه حضور در 10 دوره المپیک

درطول برگزاری بازی‌های المپیک ایان میلار سوارکار اهل کانادا سابقه حضور در 10 دوره المپیک را داشته است. هوبرت راوداشل ورزشکار بادبانی اتریش و آفاناسیس کوزمینس تیرانداز لتونیایی هر کدام 9 بازی المپیک را تجربه کرده‌اند. ورزشکارانی از ایتالیا، بریتانیا، دانمارک، اسلوونی نیز 8 دوره در المپیک حضور داشته‌اند.

نکته جالب اینجاست که رشته‌های تیراندازی، سوارکاری، بادبانی و شمشیربازی ورزشکارانی داشته‌اند که در 6 دوره المپیک شرکت کرده‌اند. جوزفا ایدم قایقران ایتالیایی نخستین زنی است که در 8 دوره المپیک شرکت کرده است. وی در حالی راهی مرحله فینال کایاک 500 متر شد که در آن زمان 48 سال سن داشت.

حدود 30 ورزشکار حداقل در 5 دوره بازی‌های المپیک در 2 رشته ورزشی شرکت کرده‌اند. نزدیک به نیمی از آنها سابقه حضور در بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی را دارند.

* آشنایی با بیشترین مدال‌آوران المپیک

در بین ورزشکارانی که سابقه حضور در المپیک دارند مایکل فلپس شناگر آمریکایی با 28 مدال (23 طلا، 3 نقره و 2 برنز) رکورددار است و در صدر جدول بیشترین مدال‌آوران المپیک هستند. لاریسا لاتینینا از شوروی با 18 مدال (9 طلا، 5 نقره و 4 برنز) در رده دوم قرار دارد. این ورزشکار در رشته ژیمناستیک بین سالهای 1956 تا 1964 در بازی‌های المپیک شرکت کرده است. نیکولا آندریانوف ژیمناست اهل شوروی نیز با 15 مدال در رده سوم قرار دارد.

* کدام ورزشکاران سابقه حضور در بازی‌های تابستانی و زمستانی را دارند؟

برخی از ورزشکاران حاضر در المپیک هم تجربه بازی‌های تابستانی را دارند و هم زمستانی. از بین این ورزشکاران می‌توان به سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های 2020 توکیو اشاره کرد. وی سابقه حضور در 7 دوره بازی‌های المپیک را دارد. هاشیموتو 3 دوره در رشته دوچرخه‌سواری المپیک تابستانی و 4 دوره در رشته اسکیت سرعت المپیک زمستانی شرکت کرده است.

کاترینا نئومنووا از چک - اسلوواکی با 6 دوره حضور در 2 المپیک زمستانی و تابستانی رکورددار بعدی است. این ورزشکار سابقه مسابقه در دوچرخه‌سواری و اسکی را دارد. تری مچوگ از ایرلند نیز 6 دوره حضور در المپیک را در رشته‌های دوومیدانی و لوژسواری را تجربه کرده است.

* کسب مدال در 2 رشته ورزشی المپیک

در طول تاریخ برگزاری بازی‌های المپیک ورزشکارانی حضور داشته‌اند که خود را در 2 رشته مختلف محک زده و حتی به مدال نیز رسیده‌اند. جانی ویسمولر از آمریکا در المپیک 1924 تا 28 در رشته شنا و واترپلو رقابت کرده و موفق به کسب 6 مدال رنگارنگ شده است. وی با این نتایج در صدر بهترین ورزشکاران قرار دارد.

پائول رادمیلوویچ از بریتانیا نیز 4 مدال رنگارنگ در رشته‌های شنا و واترپلو کسب کرده که در رده دوم جدول قرار دارد. کارل شومن از آلمان نیز همین تعداد مدال را کسب کرده است. وی سابقه فعالیت در رشته ژیمناستیک و کشتی را دارد.

* در انتظار رکوردشکنی در المپیک توکیو

بازی‌های المپیک توکیو از اول مرداد آغاز می‌شود که حدود 11 هزار ورزشکار در این بازی‌ها شرکت خواهند داشت. در این دوره از بازی‌ها 5 رشته جدید اضافه شدند که عبارتند از کاراته، اسکیت بردینگ، صخره نوردی، موج سواری، بیسبال- سافتبال.

این بازی‌ها به دلیل کرونا یکسال به تعویق افتاد، موضوعی که پیش از این در طول تاریخ المپیک سابقه نداشته است. بازی‌های این دوره در شرایطی برگزار خواهد شد که بحران کرونا سراسر جهان را فراگرفته است. البته در حال حاضر خیلی از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند، با این شرایط باید دید توکیو المپیک را چطور برگزار می‌کند و چه رکوردهایی در این دوره به ثبت خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوارکاری قایقرانی بازی های المپیک سابقه حضور دوره المپیک شرکت کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جادوگر، پادشاه و تانک!

ورزش ایران و جهان امروز نیز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده‌ای از این وقایع و رویدادها در ادامه آمده است.

به گزارش ایسنا، قهرمان سابق المپیک گفت: پیش بینی مدال المپیک سخت است اما ورزشکاران ما شبانه روزی تمرین می‌کنند تا بتوانند وزنه‌های خوبی بزنند بنابراین باید حمایت شوند و به آنها روحیه داده شود.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی حضور وزنه‌برداری با دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیان کرد: رضا دهدار در حرکت یک‌ضرب جام جهانی تایلند عالی کار کرد و با توجه به اینکه وزنه‌بردار دوضرب زنی است، فکر می‌کردیم سهمیه را بگیرد اما حیف شد. در حال حاضر نفر یازدهم رنکینگ المپیک است و امیدواریم بتواند جایگزین شود هر چند که سخت است. در حال حاضر دو سهمیه در دسته ۸۹ کیلوگرم و فوق سنگین داریم.

پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان

با تصمیم شورای تامین استان مازندران بانوان نمی‌توانند در ورزشگاه تماشاگر دیدار تیم‌های نساجی و پرسپولیس باشند.

تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. با تصمیم شورای تامین استان مازندران بانوان تماشاگر نمی‌توانند در این بازی در ورزشگاه حضور داشته باشند و این بازی را از نزدیک تماشا کنند. این تصمیم برای دیدار نساجی برابر استقلال هم اتخاذ شده است.

جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و انجام صحبت‌های غیرمسئولانه ۲ میلیارد تومان جریمه شد.

عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

تانک روس قهرمان شد و غش کرد! + ویدیو

عبدالرشید سعدالله‌یف بعد از کسب قهرمانی در روسیه، عنوان کرد در صورت حضور در المپیک، برای کسب بهترین نتیجه تلاش خواهد کرد. البته او پس از مسابقه فینال در بیرون تشک از حال رفت.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور روسیه با برگزاری دیدارهای نهایی ۶ وزن المپیکی برگزار شد و در وزن ۹۷ کیلوگرم عبدالرشید سعدالله‌یف توانست به عنوان نخست برسد. البته او که در فینال ۴-۰ از علیخان جبراییلوف عقب افتاده بود و به سختی پیروز شد، به دلیل فشار زیادی که تحمل کرد، پس از مسابقه در کنار تشک از حال رفت و دقایقی روی زمین دراز کشیده بود.

الکلاسیکوی تقلبی!

اتفاقات چند سال اخیر میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس به اوج خود رسیده و حاشیه و تنش جای برگزاری دیدارهای باکیفیت را گرفته است.

دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. عملکرد ضعیف هر دو تیم مدعی قهرمانی در این دیدار مورد انتقاد کارشناسان و پیشکسوتان مختلفی قرار گرفت. بیش از عملکرد کیفی بازیکنان حواشی خارج از زمین در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است. توهین و رفتار ناشایست برخی هواداران روی سکو باعث افزایش تنش میان دو تیم شد؛ تنشی که همواره میان دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس و هواداران آن‌ها وجود داشته است.

دوری زارع از تمرینات به دلیل عفونت چشم+ عکس

امیرحسین زارع به دلیل عفونت از ناحیه چشم چند روزی است که از تمرینات دور است.

امیرحسین زارع قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان و دارنده مدال برنز المپیک، به دلیل عفونت چشم، نتوانسته تمرینات مدنظر خود و کادر فنی را طی روزهای گذشته دنبال کند.

خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید

مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما با دیوید تیلور دارنده مدال طلای المپیک، درباره حضور در این تیم مذاکره کردند. دیوید تیلور به عنوان گزینه اول هدایت تیم کشتی اوکلاهاما در نظر گرفته شده است که این می‌تواند به منزله پایان دوران کشتی این کشتی گیر پرافتخار باشد که چندین طلای جهانی و المپیک را به دست آورده است.

به گزارش سایت Flo Wrestling، مدیران تیم کشتی ایالت اوکلاهاما و دیوید تیلور از اواخر هفته گذشته در مورد مربیگری دیوید تیلور در این تیم با هم در ارتباط بودند و مذاکراتشان را شروع کردند.

نکونام: ما تلاشمان را می‌کنیم، نتیجه دیگر تقدیر ماست/ نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری قبل از بازی با ذوب‌آهن گفت: بهترین عملکرد را باید در هر بازی داشته باشیم بعدش هر اتفاقی که بیفتد تقدیر ماست.

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال استقلال، در نشست خبری پیش از بازی مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: هیچ بازی‌ای تا پایان فصل برای ما راحت نیست. پنج بازی داریم و باید با تمام تمرکز، تلاشمان را بکنیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای بازی هستیم و چه می‌خواهیم تا شرایط را کنترل کنیم و به پیروزی برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سپهرزاد: کسب سهمیه ارزنده و انتظار مدال از دوومیدانی کاران در المپیک نامتناسب است
  • شهری شلوغ با بیشترین نرخ رشد جمعیت در جهان
  • رئیس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • ریس سابق سازمان تیم‌های ملی: بعید می‌دانم با این روند مدال المپیک بگیریم/ دلایل افت فروغی قابل بررسی است
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • جادوگر، پادشاه و تانک!
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند