Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، دیدار‌های هفته دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امروز (چهارشنبه) برگزار می شود. ابتدا در گروه A ترکیه به مصاف ولز می‌رود و سپس ایتالیا با کرواسی رو در رو می‌شود. در گروه B نیز فنلاند مقابل روسیه قرار می‌گیرد.

فنلاند - روسیه/ ساعت ۱۷:۳۰

در گروه B مسابقات جام ملت‌های اروپا تیم‌های ملی فنلاند و روسیه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فنلاند در اولین مسابقه خود موفق شد در یک دیدار دراماتیک که با بیهوشی کریستین اریکسن همراه بود، مقابل دانمارک به پیروزی یک بر صفر برسد تا اولین برد خود در تاریخ مسابقات جام ملت‌های اروپا را کسب کند.

روسیه هم در بازی اول کار سختی مقابل یکی از مدعیان اصلی قهرمانی داشت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب بلژیک شد. روسیه امیدوار است تا در بازی دوم به مسابقات یورو برگردد. فنلاند و روسیه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با یکدیگر همگروه بودند که در هر ۲ دیدار رفت و برگشت روسیه با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید.

ترکیه – ولز/  ساعت ۲۰:۳۰

تیم ملی ترکیه در بازی نخست مقابل ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و ولز نیز رو در روی سوئیس به تساوی یک - یک رسید. ترکیه با حضور ستارگانی همچون بوراک ایلماز، دمیرال، سویونچو، قهوه چی، هاکان چالهان اوغلو و ... به دنبال پیروزی در این دیدار است. از سویی دیگر ولز با آرون رمزی وگرت بیل درصدد است تا به اولین برد خود برسد.

بهترین عملکرد ترکیه در جام ملت‌های اروپا به یورو ۲۰۰۸ مربوط می‌شود که این تیم به جمع ۴ تیم پایانی مسابقات صعود کرد، اما نتوانست به فینال راه پیدا کند.

خط میانی ترکیه هم از بازیکنان خوبی تشکیل شده است. حضور عرفان جان قهوه‌چی بازیکن فنرباغچه و هاکان چالهان‌ اوغلو ستاره خط میانی میلان می‌تواند هواداران ترک را به این تیم امیدوار کند.

مدافعان میانی ترکیه هم نام آشنا هستند. اوزان کاباک مدافع میانی لیورپول و چائلار سویونجو بازیکن لسترسیتی احتمالا زوج خط دفاعی ترکیه در یورو ۲۰۲۰ خواهند بود.

ایتالیا – سوئیس/ ساعت ۲۳:۳۰

تیم ملی ایتالیا با مانچینی به دنبال قهرمانی در این دوره از مسابقات یورو است. این تیم در بازی اول با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. ایتالیا پس از ناکامی در چند رقابت بزرگ، حالا با هدایت مانچینی قصد دارد در یورو ۲۰۲۰ جبران مافات کند. لاجوردی پوشان در هر ۲ فاز دفاعی و هجومی بازیکنان توانمندی دارند و می‌توانند هر تیمی را اذیت کنند.

دوناروما دروازه بان جوان، اما با تجربه سابق میلان به عنوان جانشین بوفون، سنگربان اصلی ایتالیا در یورو است. مانچینی اکثر مدافعان با تجربه ایتالیا از جمله کیلینی، بونوچی و فلورنزی را به یورو برده است تا ایتالیایی‌ها از خط دفاع مطمئن باشند. 

خط میانی ایتالیا هم با حضور هافبک‌هایی مثل جورجینیو، بارلا و وراتی از قدرت قابل توجهی برخوردار است. البته ایتالیا همیشه هافبک‌های خوبی داشته است که در رقابت‌های بزرگ نیز خوب کار کرده اند.

فدریکو کیه زا یکی از ستاره‌های احتمالی ایتالیا در این مسابقات محسوب می‌شود که مانچینی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. در کنار کیه زا، برناردسکی و اینسینیه هم بازیکنانی هستند که می‌توانند در کناره‌های زمین به ایتالیا کمک کنند.

در خط حمله هم ایتالیا ۲ مهاجم فوق العاده با کیفیت دارد که شاید مانچینی را در یک دردسر شیرین قرار دهد. چیرو ایموبیله و بلوتی در خط حمله می‌توانند هر تیمی را با مشکل مواجه کنند.

سوئیس هم بازیکنان خوبی دارد، اما در بازی اول مقابل ولز به تساوی یک - یک رسید و باید در بازی با ایتالیا به پیروزی برسد تا شانس اصلی صعود به مرحله بعدی باشد.

بیشتر بخوانید

حرکت جنجالی رونالدو در نشست خبری + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یورو ۲۰۲۰ جام ملت های اروپا جام ملت های اروپا نتیجه ۳ بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد. 

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید. 

بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک  به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند. 

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد. 

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت. 

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

دیگر خبرها

  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • صعود یوونتوس به سوپرکاپ ایتالیا در فصل ۲۰۲۴/۲۵ قطعی شد
  • آلگری: شایسته صعود به فینال کوپا ایتالیا بودیم
  • یوونتوس باخت اما به فینال جام حذفی ایتالیا رسید
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس