Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جاده پر اهمیت و راهبردی «تدمر - دیرالزور» که نقطه اتصال مرکز و جنوب شرق سوریه به شمار می‌آید همچنان ناامن است و تحرکات و حملات عناصر مخفی داعش در حومه این محور مهم و حساس ادامه دارد.

در ماه‌های اخیر جنگنده‌های روسی با انجام عملیات‌های دقیق توانستند ضربات سنگینی را به هسته‌های مخفی داعش در محور «تدمر - دیرالزور» وارد آوردند و تعداد زیادی از مقر‌های تروریست‌ها را منهدم و نابود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات هوایی جنگنده‌های روسی توان و قدرت عناصر مخفی داعش را برای درگیری در این محور استراتژیک به اندازه قابل توجهی کاهش داد، اما باعث نشد ریشه تروریست‌ها در مناطق شرق و جنوب شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور خشکیده شود.

بیشتر بخوانید: 

مرز‌های مشترک عراق و سوریه نقطه هدف واشنگتن برای ایجاد ناامنی+ تصاویر

پس از سلسله عملیات‌های نیروی هوایی ارتش روسیه در حدفاصل شرق استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور، تروریست‌های مخفی داعش برای به حداقل رساندن تلفات و خسارت تغییر راهبرد دادند و شیوه جدید دیگری را برای نبرد در پیش گرفتند.

گروهک تروریستی داعش که دریافته توانایی نبرد مستقیم را با نیرو‌های ارتش سوریه، رزمندگان جبهه مقاومت و جنگنده‌های روسی ندارد و در کمترین زمان با شدیدترین حملات زمینی و هوایی مواجه می‌شود گزینه جنگ غیر مستقیم را انتخاب کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر مخفی داعش با اطلاع از این موضوع که هرگونه تحرکات آنان در این محور مهم رصد و به سرعت پاسخ داده می‌شود کمین مستقیم را برای حمله به کاروان‌های نیرو‌های سوری و مقاومت را لغو و آلوده کردن این محور به تله‌های انفجاری را در دستور کار قرار دادند.

گروهک تروریستی داعش با آلوده کردن جاده «تدمر - آراک - سخنه - کباجب- شولا - دیرالزور» به تله‌های انفجاری در تلاش است خلاء نبرد مستقیم را در این محور پُر و توان حمله به کاروان‌های نظامی ارتش سوریه و جبهه مقاومت را حفظ کند.

به نظر می‌رسد، خودروی حامل دو نیروی مستشاری کشورمان در سوریه (در محور تدمر - دیرالزور و نزدیکی منطقه السخنه) با مین‌های کاشت شده برخورد کرده است؛ «حسن عبدالله زاده و محسن عباسی» دو تن از رزمندگان ایران اسلامی در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند.

از سویی دیگر صعب العبور بودن برخی نقاط در محور «تدمر - دیرالزور» فرصت مناسبی را در اختیار عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش گذاشته که از دید نیرو‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پنهان بمانند و حدفاصل شرق و جنوب شرق استان حمص تا جنوب غرب استان دیرالزور را به تله‌های انفجاری آلوده کنند.

در حال حاضر، حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شرقی و جنوبی استان حمص (حومه شمال و جنوب محور تدمر - آراک - السخنه) آلوده به عناصر مخفی داعش است و بیابانی بودن این نقاط یک امتیاز برای رشد تروریست‌ها محسوب می‌شود.


باید توجه داشت استقرار غیرقانونی نیرو‌های اشغالگر ارتش تروریستی آمریکا در منطقه التنف در جنوب استان حمص یکی از عوامل اصلی تقویت عناصر مخفی داعش در محور‌های شرق و جنوب شرق این استان به شمار می‌آید و واشنگتن به صورت آشکار از تروریست‌ها در این محور پشتیبانی می‌کند.

مناطق شرقی و جنوب شرقی استان حمص و جنوب غرب استان دیرالزور در مسیر جاده راهبردی «تهران - مدیترانه» واقع شده اند و آمریکایی‌ها که از راه اندازی این جاده استراتژیک وحشت دارند با حمایت از تروریست‌ها به دنبال ناامن کردن این محور هستند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عناصر داعش سوریه دیرالزور سوریه جنوب غرب استان دیرالزور عناصر مخفی داعش شرق و جنوب شرق مخفی داعش تروریست ها استان حمص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند.

بنا به روایت تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902607

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شوک نیروی قدس سپاه به تروریست های سیستان و بلوچستان /عوامل جیش الظلم کجا مخفی شده بودند؟
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص