Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از ارائه مهلت ۴ ماهه به وزارت علوم برای ارائه گزارش اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبرداد.

به گزارش ایسنا، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ۱۵۰ نقشه جامع علمی کشور گزارشی از آخرین وضعیت ساماندهی مراکز آموزش عالی ارائه داد و اظهار کرد: در مصوبه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم بخش ساماندهی دانشگاه ها، موسسات و مراکز، اخیرا کلید زده شده است و طبق مصوبه آمایش و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مقرر شد هماهنگی‌هایی بین وزارت علوم و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به آمار موسسات آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی تصریح کرد: از ۸۸ موسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم، ۱۶ موسسه به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی در قالب انحلال نیست بلکه این موسسات به سایر موسسات الحاق می‌شوند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: منظور از الحاق در ساماندهی مراکز آموزش عالی این است که اگر دانشگاه یا موسسه تک جنسیتی باشد به همان صورت در مکان فیزیکی فعلی خود ادامه فعالیت می‌دهد و حتی ردیف، بودجه آن‌ها حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی هیچ گونه انحلال و یا ادغام دانشگاهی نداشته ایم، گفت: در جلسه ۱۵۰ شورا با دو معیار و شاخص موافقت قطعی و موافقت اصولی به ساماندهی آن‌ها پرداخته شد. از جمله واحدهای ویژه خواهران ۵ مورد دارای حداقل‌های لازم یک دانشگاه و شاخص‌های موافقت اصولی را هم نداشتند.

 دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور  ادامه داد: در جلسه اخیر قرار شد هیاتی به دانشگاه صنعتی بیرجند اعزام شود تا شرایط این دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد  در نهایت در خصوص تبدیل موافقت قطعی به اصولی  تصمیم گیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم هم موظف شد طی چهار ماه گزارش اجرایی شدن و موافقت اولیه و علاوه بر این ماموریت گرایی دانشگاه‌ها را ارایه دهد و این گزارش به ستاد نقشه ارسال شود؛ چرا که نمی‌توانیم مجوز دانشگاهی را لغو کنیم بدون اینکه اطلاع داشته باشیم چه رشته‌هایی و با چه هدف و ماموریتی در این دانشگاه وجود داشته است.

کبکانیان در پایان افزود: وزارت علوم بعد از این، وارد فاز دوم بررسی و ساماندهی موسسات با بازه زمانی ۳ ماهه خواهد شد وباید بازخورد فاز اول را طی چهار ماه جمع بندی کند و بازخورد هزینه دانشگاه و تطبیق آن به بحث ماموریت گرایی در چهار ماه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی نقشه جامع علمي كشور ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ساماندهی مراکز آموزش عالی طرح ساماندهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تمدید مهلت ثبت نام کارآموزی آزمون سردفتری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد