Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:21:10 GMT

جهش ۲۷۵ درصدی قیمت الوار چوب آمریکا در پاندمی کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۷۴۱۳

جهش ۲۷۵ درصدی قیمت الوار چوب آمریکا در پاندمی کرونا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، رشد سرسام‌آور قیمت چوب در آمریکا در دوره پاندمی کرونا باعث شده است که سازندگان مسکن این کشور تحت فشار قرار بگیرند و شاخص اعتماد به نفس سازندگان مسکن به پایین‌ترین سطح از آگوست برسد.

با اینکه قیمت الوارهای چوبی در آمریکا در ماه‌های اخیر ۱۰ درصد از رکورد تاریخی خود پایین آمده است اما همچنان به علت پایین ماندن عرضه قیمت‌ها به شدت بالا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره پاندمی کرونا زنجیره تولید چوب با اختلالاتی جدی مواجه شد اما تقاضا برای ساخت مسکن افزایش یافت و این باعث شد که امروز قیمت چوب ۲۷۵ درصد نسبت به سطح قبل از پاندمی بالاتر باشد. این افزایش قیمت باعث بالا رفتن هزینه ساخت برای سازندگان شده و آنها هم این قیمت را به خریداران مسکن منتقل کرده‌اند.

برخی سازندگان در مواجه با قیمت بالای الوار ساخت مسکن را به تعویق انداخته‌اند آنها نمی‌خواهند با چنین قیمت‌های بالایی خانه بسازند.

از سوی دیگر افزایش شدید قیمت چوب باعث شده است تا در قراردادهای پیش‌فروش مسکن بندی برای افزایش قیمت به وجود بیاید. در این بند به خریدار گفته می‌شود در صورت افزایش قیمت چوب قیمت قرارداد خرید در موقع تحویل افزایش خواهد یافت.

قیمت تمام شده مسکن نو در آمریکا نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد جهش کرده است.

کد خبر 5236119

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت چوب اقتصاد آمریکا ایالات متحده امریکا شاخص کل بورس مصرف برق قیمت دلار انتخابات 1400 بانک مرکزی ایران قیمت نفت دلار بورس تهران بازار سرمایه بازار سهام قیمت طلا وام ودیعه مسکن قیمت یورو تولید برق قیمت چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748288

دیگر خبرها

  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده