Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:12:08 GMT

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۷۴۴۸

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز (۲۶ خرداد) در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: طی فردا (۲۷ خرداد) در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ‌ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۸ خرداد) در برخی نقاط سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست، اظهارکرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) در برخی نقاط شرق و جنوب شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) نیز در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌رو در برخی از این نقاط احتمال خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

ضیاییان در ادامه گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج خواهد بود و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۸ و ۲۹ خرداد) نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۸ خرداد) نیز صاف در بعضی ساعات وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزش باد شدید گرد و خاک بارش پراکنده هواشناسي ارتفاعات البرز مرکزی خیزش گرد و خاک بارش پراکنده برخی نقاط وزش باد شدید طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری گفت: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجددا به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتا شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برای امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ افزایش ابر و گاهی وزش باد ملایم برای اکثر نقاط استان انتظار است، همچنین بارش‌های رگباری و ضعیف در غرب استان به خصوص برای کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه مجدداً به تناوب شاهد افزایش ابر وزش باد شدید تا نسبتاً شدید لحظه‌ای، رگبار باران و رعد و برق برای استان به ویژه مناطق غربی پیش بینی می‌شود، همچنین احتمال وقوع تگرگ دور از انتظار نیست.


معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: شدت بارش‌ها برای غرب استان به خصوص اردل، بخشی‌های کیار، کوهرنگ و غرب لردگان پیش بینی می‌شود.

نوروزی افزود: برای روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای مناطق غربی استان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و برای سایر نقاط استان هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی ادامه داد: در برخی از مناطق استان به خصوص نیمه غربی، ممکن است بارش‌ها به صورت نقطه‌ای تقویت شود بنابراین آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها طی این مدت دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: برای صبح روز پنجشنبه کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و از ظهر پنجشنبه تا هفته بعد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت، همچنین برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارشی پیش بینی نمی‌شود.

کد خبر 750887

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • سامانه بارشی امروز وارد استان می‌شود
  • پیش بینی رگبار پراکنده باران در یزد
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • پیش بینی وزش باد نسبتا شدید در استان زنجان
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور
  • پیش‌بینی وزش باد و خیزش گرد و خاک در کرمان
  • وزش باد شدید در اکثر نقاط استان کرمان
  • آسمان مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بارانی می شود