Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@05:55:15 GMT

برنامه جلیلی برای ایجاد" مدارس الگو " در کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۷۴۹۴

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از برنامه اش برای اصلاح ساختار آموزشی و ایجاد «مدارس الگو» در مقاطع مختلف تحصیلی در دولت جهش و جهاد خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای سعید جلیلی در خصوص برنامه اش برای ایجاد نشاط آموزشی گفت: در هشت سال گذشته در کارگروه آموزش و پرورش در دولت سایه این موضوع را مفصل بررسی کردیم ما در وضع موجود در آموزش و پرورش به ستاد نپرداخته ایم و صرفاًَ به صف پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما وضع موجود و وضع مطلوب مقاطع تحصیلی را بررسی کردیم و این که چگونه باید به وضع مطلوب برسیم، برنامه اصلاح نظام آموزشی را بر این اساس تدوین کردیم.

آقای جلیلی تاکید کرد: وضع مطلوب در مقاطع تحصیلی سه گانه این است که هم سخت افزار یعنی شرایط مدرسه و امکانات و هم نرم افزار اعم از کتب درسی، رویکرد آموزشی و مدیریت باید تحول اساسی یابد.

نامزد ریاست جمهوری گفت: در چارچوب این تحول مدارس ما به جای آن که بر محفوظات تمرکز داشته باشند باید بر تفکر و خلاقیت اتکاء کنند و مدارس به جای آن که از جامعه منفک و در خودشان باشند دانش آموزان را اجتماعی بار بیاورند و مهارت هایشان را افزایش دهند.

وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهم در آموزش و پرورش این است که بستر نظام تعلیم و تربیت بتواند استعداد و علایق دانش آموزان را شناسایی کند، رشد دهد و به کمال نزدیک کند. br/ آقای جلیلی گفت: مثلاً در عرصه ورزشی مأموریتی که برای فدراسیون دانش آموزی تعریف کردیم این است که بتواند از میان چند میلیون نفر، استعداد‌های لازم را در رشته والیبال کشف و غربالگری کند و اگر بخواهیم از برترین‌ها در تیم ملی استفاده کنیم از این مسیر به خوبی شناسایی و معرفی شوند.

وی افزود: این موضوع در عرصه‌های هنر، علمی و مهارت‌ها نیز صدق می‌کند. نامزد ریاست جمهوری گفت: طراحی کرده ایم که مدرسه الگو داشته باشیم و این مدرسه صرفاً در تهران نخواهد بود بلکه تمام مدارس کشور بر این مبنا شکل می‌گیرند. آقای جلیلی افزود: بررسی کردیم که اگر اکنون سرانه هر دانش آموز از بودجه آموزش و پرورش هشت میلیون تومان است که البته جای افزایش دارد و بیشتر هم جا دارد، اما می‌توان آن را به بهترین شکل استفاده کرد.   وی اضافه کرد: با این بهینه سازی در مصرف بودجه دانش آموزان در همه مناطق اعم از بشاگرد، پیرانشهر، خوزستان یا ترکمن صحرا می‌توانند از مدارسی با این چارچوب و الگو در نرم افزار، سخت افزار و مدیریت استفاده کنند.

آقای جلیلی همچنین در خصوص برنامه اش برای گسترش روابط دانشگاه و صنعت گفت: اگر برای خودمان مأموریت تمدنی تعریف کردیم، باید در این چارچوب برای دانشگاه و آموزش و پرورش نیز مأموریت تعریف شود.

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید به بخش‌های مرتبط با صنعت، کشاورزی و عرصه‌های مختلف دولت متصل شوند. وی گفت: معتقدیم اگر می‌خواهیم دانشگاه ارتقاء یابد، باید برایش هدف گذاری و مأموریت تعریف کنیم که مثلاً در زمینه ایجاد اشتغال یا ارزآوری چه نقشی می‌تواند ایفا کند و باید به آن هدف برسد.

آقای جلیلی افزود: اگر این هدف گذاری انجام شود پایان نامه ها، رساله‌های ارتقاء و متون درسی به موضوعاتی معطوف می‌شود که برای کشور، کاربرد و نتیجه داشته باشد. وی گفت: با تحقق این هدف هیأت امناء دانشگاه‌ها فقط زینت المجالس نخواهد بود، بلکه کار جدی و تمام وقت می‌کنند تا با مشورت و سیاستگذاری دانشگاه‌ها را به اهداف و نتایج لازم برسانند. برچسب ها: انتخابات ریاست جمهوری ، نامزدهای انتخابات ، تبلیغات ، سعید جلیلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخابات تبلیغات سعید جلیلی ریاست جمهوری آقای جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد