Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه اتیوپی درخواست اتحادیه عرب برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره تصمیم اتیوپی برای اجرای مرحله دوم آبگیری سد النهضه را محکوم کرد.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما درخواست اتحادیه عرب برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره تصمیم ما برای اجرای مرحله دوم آبگیری سد النهضه را محکوم می‌کنیم و با تلاش برای بین المللی و سیاسی کردن اختلافات در این باره مخالفیم؛ چراکه به همکاری منطقه‌ای پایدار برای اداره و بهره برداری از آب‌های رود نیل منجر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتیوپی همچنین شروط اتحادیه عرب درباره سد النهضه را رد و اعلام کرد: اتحادیه عرب به عنوان یک سازمان منطقه‌ای باید سه طرف را به ادامه مذاکرات به جای اتخاذ موضعی علیه طرف دیگر تشویق می‌کرد. بهره برداری از آب‌های نیل یک مسئله موجودیتی برای اتیوپی نیز هست. راه اندازی سد با قوانین بین المللی مغایر نیست و به منافع هیچ کسی لطمه نمی‌زند. اتحادیه عرب فرصت ایفای نقش در بحران سد النهضه را از دست داد. مرحله دوم آبگیری در موعد خود انجام خواهد شد و مذاکره‌ای درباره آن نداریم.

دولت اتیوپی بارها اعلام کرده، دومین مرحله از آبگیری سد النهضه را در فصل بارش با شروع ماه ژوئیه حتی بدون دستیابی به توافقی انجام می‌دهد اما مصر و سودان با این اقدام اتیوپی بدون دستیابی به توافق مخالفت کرده و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌دانند.

تاکنون تمامی مذاکرات درباره دستیابی به توافقی قانونی الزام آور درباره اصول آبگیری و استفاده از سد النهضه که از ۱۰ سال پیش شروع شده، بی‌نتیجه بوده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سد النهضه اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اثر نزول بارش رحمت الهی در چند روز گذشته و اقدامات اصلاحی در مناطق مختلف تالاب حله، شاهد جاری شدن آب و مشروب شدن این تالاب هستیم.

عبدالرحمن مرادزاده به لایروبی نهر‌های داخلی حله و ایجاد ظرفیت آبگیری بالا در این تالاب اشاره کرد که سال گذشته و برای اولین بار انجام شد.

وی گفت: این اقدامات اصلاحی باعث شده است که میزان آبگیری تالاب افزایش یافته و پهنه وسیع تری از تالاب مشروب گردد و امیدواریم با تخصیص اعتبار جهت تکمیل این اقدامات، به ظرفیت واقعی آبگیری تالاب حله دست یافته و شاهد کارکرد حداکثری اکولوژیکی آن باشیم.

دیگر خبرها

  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • مهار ۶۳۰ هزار متر مکعب رواناب در سد نهرین طبس
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ۸۱درصد کل سدهای این استان پر شد | اگر بارش ها شدید هم باشد نگران نیستیم
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد