Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین الملل از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست به سرکوب معترضان پایان دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات اقلیم کردستان باید سرکوبگری متوالی خود علیه اعتراضات که از طریق بازداشت‌های اجباری و آزار و اذیت صورت می‌گیرد، تمام کنند.درحال حاصر دستکم ۳۰ معترض در بازداشت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که مقامات اقلیم باید فورا بازداشتی‌ها و کسانی که به دلیل شرکت در اعتراضات یا فعالیت و اقدامات حرفه‌ای مرتبط با اعتراضات در حق آنها حکم صادر کرده، آزاد کند.

براساس این بیانیه، دولت اربیل موجی از سرکوب وحشیانه را در چارچوب تلاش‌ها برای ساکت کردن منتقدانش در طول یک سال گذشته به راه انداخته است. مقامات اقلیم بین ماه مارس ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ تن را در استان دهوک بازداشت کردند که اکثر آنها آزاد شده‌اند اما همچنان حداقل ۳۰ تن از جمله فعالان و روزنامه نگاران که حکم قضایی علیه آنها صادر شده، محبوس هستند.

مقامات اقلیم سال گذشته هفت فعال و روزنامه نگار را به دلیل برگزاری تظاهرات بدون مجوز بازداشت کردند و پنج تن از آنها به اتهام تلاش برای برهم زدن امنیت و ثبات اقلیم به شش سال زندان محکوم شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربیل اقلیم کردستان عراق مقامات اقلیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین

معترضان و دانشجویان فرانسوی با شعار «فلسطین آزاد»، در دانشگاه «سوربن» پاریس اردو زدند تا همبستگی خودشان را با ملت فلسطین اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، معترضان خشمگین از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به دانشگاه سوربن پاریس رفتند و در مقابل دروازه دانشگاه شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند و برخی از دانشجویان در حیاط چادر برپا کردند.

به نقل از رسانه عبری «تایمز اسرائیل»، چند روز پس از اعتراضات مشابه در دانشگاه سیانس پو پاریس، گردهمایی در دانشگاه سوربن جدیدترین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تظاهرات ضد جنگ غزه در دانشگاه‌های ایالات متحده، به اروپا هم سرایت کرده است.

جنگ ویرانگر غزه در هفتمین ماه خود به سر می‌برد و فعلا چشم‌اندازی برای برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود. در جریان حملات صهیونیست‌ها بیش از ۳۴ هزار فلسطینی تاکنون به شهادت رسیده‌اند که اکثر آنها زنان و کودکان هستند.

این اعتراضات در سوربن که باعث شد دانشگاه برای یک روز تعطیل شود، صلح‌آمیز گزارش شده است. دانشجویان از این موسسه که یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان است، خواستند تا اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

چندین سیاستمدار فرانسوی، از جمله «ماتیلد پانو» که ریاست گروه قانونگذاران چپ‌گرای فرانسه تسلیم‌ناپذیر در مجلس ملی را بر عهده دارد، در رسانه‌های اجتماعی از حامیان خود خواسته بودند تا به اعتراضات سوربن بپیوندند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعلیق دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا
  • واکنش دانشگاه کلمبیا به «مقاومت» دانشجویان/ معترضان تعلیق شدند!
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان