Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:16:03 GMT

بهداشت و درمان منطقه کاشان روی ریل پیشرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۱۲۷

بهداشت و درمان منطقه کاشان روی ریل پیشرفت

به گزارش ایرنا، سلامت ضروری‌ترین نیاز مردم است و دانشگاه علوم پزشکی کاشان متولی حفظ سلامت مردم با پوشش جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، نقش حیاتی و موثری در تامین امنیت سلامت، بهداشت، غذا و داروی مردم این منطقه دارد؛ البته این دانشگاه به بیماران سایر شهرستان‌های شمال استان اصفهان نیز خدمت‌رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت خیران سلامت در منطقه کاشان افزون بر مساعدت آنان در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت نیز در کنار نام شهیدان سرافراز و نامدار مدافع سلامت از شهیدان مدافع سلامت و خدمت کشور به‌ویژه دکتر محمد زارع، دکتر مجید فرهادکاری و پرستار محسن خادم همواره باعث افتخار است.

بدون شک مشارکت خیران حوزه سلامت منطقه کاشان در تامین و فراهم کردن زیرساخت‌های این حوزه، سبب جذب کمک‌ها و عنایت ویژه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می‌شود و بر این پایه روز گذشته شاهد افتتاح‌های طرح‌های مختلفی در این منطقه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همراهانش در سفر یک روزه به کاشان و آران و بیدگل علاوه بر افتتاح چندین طرح حوزه سلامت در این منطقه، خبرهای خوشی هم برای مردم سرتاسر ایران به همراه آورده بودند. 

افتتاح ۲ طرح بهداشتی در مانی در آران و بیدگل

بیمارستان ثامن الحجج (ع) و مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل در آیینی با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: بیمارستان ثامن الحجج (ع) با زیربنای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه و با ۶۴ تخت در بخش های زنان و زایمان، رادیولوژی و تصویربرداری، اورژانس سرپایی، کلینیک تخصصی و آزمایشگاه ساخته شده و آماده خدمت رسانی به مردم است.

اعظم باقری با بیان اینکه عملیات عمرانی ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۸ آغاز شده بود، گفت: برای ساخت بیمارستان ثامن الحجج (ع) آران و بیدگل ۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۱۵ میلیارد تومان به همت خیران سلامت آران و بیدگل هزینه شده است.

وی به بهره برداری از مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: مرحله نخست این بیمارستان در یک طبقه و با بخش‌های تصویربرداری، اورژانس، آزمایشگاه و فیزیوتراپی و با هزینه‌ای افزون بر ۵۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان و ۲۰ میلیارد تومان از سوی خیران سلامت ساخته شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل اظهار داشت: مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل در زیربنای ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع و با ۲۰ تخت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی ساخت بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل از سال ۱۳۸۸ در زیربنای ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر مربع آغاز شده است، افزود: ساخت بخش‌های مختلف این بیمارستان با سرعت ادامه دارد.

باقری اضافه کرد: ۹۶ تخت برای این بیمارستان پیش بینی شده است که امیدواریم با کمک خیران و مردم این منطقه در آینده‌ای نزدیک تکمیل شود و خدمات با کیفیتی را به مردم این منطقه ارایه دهد.

وی با اشاره به نقش سلامت در جامعه و اهمیت دین مبین اسلام به این نعمت، گفت: خیرین نقش مهم و موثری در ارتقای سلامت جامعه دارند و از دیرباز در این راستا پیش قدم بودند و در دوران مقابله با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ نیز از هیچ حمایتی دریغ نکردند.

شهرستان آران‌ و بیدگل با جمعیت افزون بر ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از سه باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

آغاز توزیع واکسن ایرانی کرونا 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با پیگیری‌های مجدانه یکسال اخیر توانستیم راه ۲۰ ساله را بپیماییم و شاهد توزیع واکسن کرونا تولید داخل باشیم.

سعید نمکی در حاشیه افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (ع) و مرحله نخست بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل در جمع خبرنگاران افزود: از هفته آینده هم دومین گروه واکسن ایرانی مجوز توزیع گرفته و همینطور گروه های بعدی واکسن ایرانی یکی یکی مجوز گرفته و توزیع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ایران تا پایان تابستان امسال، یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن کرونا در جهان می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در خصوص واکسن‌های خارجی که به خاطر بدعهدی‌های کشورهای خارجی طرف قرارداد با ایران با کمبود مواجه شدیم، مشکل رفع شده و از این هفته مشکلی برای توزیع نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد که برای نخستین بار پس از شیوع کرونا و با رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت حضوری برای افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان ورود می‌کند و این هم بخاطر ارادتی است که به مردم عزیز و شهیدپرور آران و بیدگل دارد.

وی گفت: مردم آران و بیدگل نقش موثری در دفاع مقدس و پیروزی انقلاب داشتند و همچنان در امور خیر پیشتاز هستند.

افتتاح ۹ طرح بهداشتی و درمانی

۹ طرح بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی دانشگاه، هیات امنای ارزی و مشارکت خیران در قالب پویش ره‌سلامت با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این آیین گفت: این طرح‌ها شامل آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی در دانشگاه، پایگاه سلامت خیرساز حاج محمد سبکبار، بخش های شیمی درمانی و ICU۴ مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و بهره‌برداری از دستگاه‌های اندوسونوگرافی، آنژیوگرافی، ثبت نوارمغز دیجیتال این مرکز آموزشی درمانی، بیمارستان ثامن‌الحجج و فاز اول بیمارستان امام حسن (ع) در آران و بیدگل است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مارکرهای مولکولی در ساختمان زنده یاد دکتر زهرا فرقانی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان زیرمجموعه آزمایشگاه جامع معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در زیربنای ۶۰ متر مربع و با هزینه افزون بر ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد، اظهار داشت: تشخیص انواع بیماری ها براساس تکنیک های مولکولی مانند Pcr، Real time  Western blot و طراحی و تولید کیت‌های تشخیصی واریانت‌های ویروس کووید ۱۹ در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در برهه کنونی این آزمایشگاه به شناسایی نمونه‌های مشکوک و جهش یافته اختصاص یافته است، ادامه داد: کیت تشخیص واریانت‌های انگلیسی، آفریقایی و برزیلی کووید ۱۹ در آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه طراحی و تولید می‌شود.

وی با اشاره اینکه برای تجهیز و راه اندازی بخش ICU۴ مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان با هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت خیران سلامت و هیات امنای ارزی راه‌اندازی شد، گفت: این بخش با ۶۰۰ متر مربع زیربنا دارای ۱۴ تخت مراقبت‌های ویژه است.

مروجی ادامه داد: بخش شیمی درمانی این مرکز با ظرفیت ۲۰ تخت و در زیربنای ۲۱۰ مترمربع به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و موسسه توان بخشی ولیعصر (عج) راه‌اندازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه این دانشگاه ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تجهیز هزینه کرده است، اضافه کرد: موسسه توان‌بخشی ولیعصر (عج) نیز ۵۵۰ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز هزینه کرده اند.

مروجی در خصوص راه‌اندازی دستگاه اندوسونوگرافی نیز در کاشان به عنوان نخستین دستگاه اندوسونوگرافی در منطقه شمال استان اصفهان با تاکید بر اینکه این دستگاه در مراکز درمانی معدودی در کشور فعال است، اظهار داشت: این دستگاه با ارز دولتی از طریق هیات امنای ارزی با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه خریداری شده است.

وی اضافه کرد: با کمک دستگاه اندوسونوگرافی، همراه با آندوسکوپی و کولونوسکوپی، سونوگرافی داخلی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه شهروندان به مرکزهای استان‌ها نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با یادآوری راه‌اندازی نخستین دستگاه ثبت نوارمغز دیجیتال با هزینه‌ای افزون بر ۴۵۰ میلیون تومان در این شهرستان گفت: ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه و بقیه به صورت مساوی با مشارکت خانواده مسعودی از خیران سلامت و هیات امنای ارزی تامین شده است.

وی با اشاره به تحویل دومین دستگاه آنژیوگرافی این مرکز گفت: برای خرید این دستگاه سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تاکنون برای آماده سازی فضای مورد نیاز این دستگاه افزون بر یک میلیارد تومان از سوی دانشگاه هزینه شده است.

مروجی گفت: با ساخت، تکمیل و تجهیز آنژیوگرافی این مرکز به دومین دستگاه، امکان درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به سهولت و در کمترین زمان و بدون لحظه‌ای وقفه با وجود متخصصان و پزشکان برجسته برای بیماران در بیمارستان شهید بهشتی فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: تشخیص گرفتگی های عروق اندام های بدن و باز کردن این گرفتگی ها، ارایه خدمات آنژیوپلاستی و بررسی و تشخیص الکتروفیزیولوژی قلب از جمله کاربردهای آنژیوگرافی است.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان حضور متخصصان قلب در این مرکز را ظرفیت و سرمایه‌ای بزرگ برای این دانشگاه و مردم منطقه دانست و افزود: به‌طور حتم با بهره‌برداری از مرکز جدید آنژیوگرافی، میزان رضایتمندی مردم و بیماران قلبی منطقه از ارائه خدمات تخصصی، افزایش خواهد یافت.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برخی با ویترین‌آرایی کاذب تلاش کادر درمان را منکر می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با بی‌انصافی برای ویترین‌آرایی کاذب خود، خدمات کادر درمان را که از جان و مالشان مایه‌ گذاشتند انکار می‌کنند.

سعید نمکی در آیین بهره‌برداری از ۹ طرح دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: رعایت اخلاق و قدرشناسی از افراد خدوم، لازمه حاکمیت در نظام با اتکا به اصول شیعه و واجب است اما برخی بدون رعایت عقل و انصاف و حتی با ناجوانمردی افاضه می‌کنند که اگر ما بودیم کرونا را مهار می‌کردیم.

وی با تاکید بر هفت نکته افتخارآفرین درباره مدافعان سلامت گفت: افتخار نخست آن است که هیچ ایرانی در دوره کرونا پشت درهای بیمارستان برای درمان این بیماری و حتی غیر آن سرگردان نشد، اگر چنین بود فضای مجازی که ترمز آن دست افراد دیگری است غوغا می‌کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در دومین موضوع افتخار کادر درمان، هیچ ایرانی و حتی غیر ایرانی به‌دلیل بی‌بضاعتی از بیمارستان‌ها رانده نشد، اظهار داشت: عزیزان اتباع افغانستان به رایگان در بخش‌های بیمارستانی در مواجهه با کرونا درمان شدند.

نمکی، ترجیح ندادن فرد یا قومیتی بر قوم دیگر در درمان کرونا به عنوان سومین افتخار یاد کرد و افزود: خدمتی که به اهل تسنن در کردستان، سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های سنی‌نشین ارایه شد با خدمت به بیماران شیعه در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تفاوتی نداشت.

وی قائل نشدن مزیت سنی برای درمان بیماران را به عنوان چهارمین افتخار دانست و ادامه داد: در حالی که نویسنده برجسته و سالمند اروپایی که گفته بود عمر خود را کرده‌ام و اکسیژنم را به جوان‌ترها بدهید به دلیل ابتلا به کرونا جان باخت، پیرزن ۱۰۳ ساله کردستانی در ایران به سلامت از کرونا نجات و شفا یافت که در تاریخ اپیدمی ثبت شد.

به گفته نمکی، در اوج تحریم، بی‌پولی و فشارهای بین‌المللی ایران به سمت هیچ کشوری دست دراز نکرد و حتی توانست افزون بر ساختن ماسک، گان و شوینده در مدت ۵۰  روز حتی داروی رمدسیویر و فاوپیراویر را ۲ ماهه بسازد و نگذارد وقتی دارو در آمریکا است ایرانی احساس حقارت کند، چرا که حقارت حق هموطن ما نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کنترل کرونا به مرور به‌ویژه ویروس چموش انگلیسی با قدرت ابتلا، سرایت و کشندگی بالا را در ایران که حتی انگلیس را به زانو درآود ششمین افتخار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش کادر درمان عنوان کرد و گفت: هفتمین افتخار ما ثبت مدل موفق جمهوری اسلامی ایران در سازمان بهداشت جهانی با فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل است.

نمکی تصریح کرد: با وجود حریف نشدن ممنوعیت سفرها در نوروز امسال و پیش‌بینی نیاز به دست‌کم ۸۰ هزار تخت در سراسر کشور بستری نکردن بیماران الکتیو (جراحی‌های غیرضروری) و فعال کردن درمانگاه‌های سرپایی، بستری موقت و راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل را برای سرریز نشدن بیمار به تمامی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ابلاغی کردیم که با این روند ۱۵۰ هزار مریض نیازمند ۱۰ روز بستری کم شد، در حالی که مجموع تخت‌های بیمارستان نزدیک به همین تعداد بود.

وی، بستری ۴۶ هزار  بیمار کووید ۱۹، مراجعه روزانه ۲۵۰ هزار بیمار به درمانگاه‌ها، نخوابیدن ۱۵۰ هزار بیمار در بیمارستان و در کنار آن راه‌اندازی گروه ترخیص با مراقبت در منزل برای بیماران کمتر نیازمند بستری را یادآورشد و گفت: با این مدل موفق نگذاشتیم آبروی جمهوری اسلامی ایران در موج چهارم کرونا برود، به طوری که ۳۰ درصد تخت نیز اضافه آوردیم و این موج را با عزت و آبرو پشت سرگذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از رشادت‌ها و ایثار کادر درمان، وفاق و همدلی مردم، همکاری کسبه و همدلی در بدنه اجرایی کشور از جمله استانداران، فرمانداران و شهرداران، دادستان‌ها، روحانیت، امامان جمعه، نیروی نظامی و انتظامی همیشه در صحنه و حتی تولیت‌ حرم‌های مطهر که مراسم احیای شب قدر را مجازی برگزار کردند خاطر نشان کرد: خلق عظمت کمک مومنانه خیران و نیکوکاران، همکاری و ایثارگری نیروهای بسیجی با اجرای طرح شهید سلیمانی همه و همه ستودنی است.

نمکی، با تاکید بر اینکه این مردم نجیب، صبور و عزیز را نباید با هیچ چیز عوض کرد گفت: با غرور کاذب، گسست‌های اجتماعی، تفرقه‌های سیاسی و خودزنی‌ها دستاوردهای عظیم ۴۲ سال انقلاب اسلامی ناسپاسی نشود و از بی آبرو کردن نظام که تاوان دارد پرهیز شود تا همواره با وحدت، همدلی و حمایت بی‌دریغ این نظام و مردم عزیز ارج نهاده شوند.

وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک مدیریت جهان را با مدیریت روزهای کرونا و پساکرونا ارزیابی خواهندکرد و همانطور که طاعون نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اروپا و جهان را تغییر داد کرونا نیز تمامی معیارها را تغییر می‌دهد.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در نظام سلامت جزو ضروری‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها برای تمامی نظام‌های دنیا است

۶ پلت‌فرم واکسن کرونا اواخر پاییز آمادگی صادرات دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ پلت‌فرم واکسن کرونا با فعالیت مستمر تا پایان پاییز امسال افزون بر مصرف داخلی، آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را دارد.

سعید نمکی در حاشیه بهره‌برداری از ۹ طرح‌ دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در رابطه با بحث واکسیناسیون، واکسن‌های داخلی به مرحله تجویز و مصرف داخل رسید.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم با توجه مقدار واکسن‌های تولید داخل در برهه کنونی، از یک تا ۲ ماه آینده نیازمند واردات واکسن هستیم برای تحقق آن تدارک لازم اندیشیده شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تحویل نزدیک به ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده از مسیر کواکس از کشورهای دیگر به ایران نیز به مرور زمان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اما واکسن‌های داخلی کشور از مرداد به بعد حجم انبوهی از تولید را خواهد داشت.

به گفته وی، کار تولید واکسن یکی از شرکت های ایرانی (مجموعه برکت) کار به مرحله اجازه مصرف اضطراری رسید که در هفته آینده مجموعه پاستور نیز اجازه  مصرف اضطراری راخواهد گرفت.

نمکی با اشاره به انجام بررسی مجدد برخی واکسن‌ها در هفته‌های آینده که باید مرحله دوم را طی کنند، افزود: هر کدام به مرحله اجازه مصرف اضطراری مانند ۲ مجموعه برکت و پاستور برسند مجوز می‌گیرند.

بهره‌برداری از ۱۴هزار تخت بیمارستانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص پویش ره‌سلامت نیز با بیان اینکه نزدیک به ۱۴ هزار تخت بیمارستانی امسال تا نیمه مردادماه و پایان دولت دوازدهم بهره‌برداری می‌شود، گفت: شمار قابل توجهی از این تخت‌ها افتتاح شده و نزدیک یک‌هزار و ۴۰۰ مرکز بهداشتی، درمانی و خانه بهداشت و تعداد قابل توجهی پروژه‌های رفاهی و دانشجویی تدارک دیده شده که در استان‌های مختلف کشور افتتاح شده یا در حال افتتاح است.

نمکی در خصوص تمهیدات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اظهار داشت: افزون بر تدوین شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده برای تمامی شعبه‌های اخذ رای ناظرانی رعایت حداکثری فاصله گذاری و دستورالعمل‌ها را کنترل و نظارت خواهند کرد.

مجوز راه‌اندازی رشته داروسازی در کاشان صادر شود

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز صدور مجوز و راه‌اندازی رشته داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار شد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در قالب سی‌امین پویش ره‌سلامت در کاشان، با تقدیر از تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تکمیل رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان، استقلال این دانشگاه در طرح آمایش، فعالیت شرکت پخش دارو در منطقه، توجه به موضوع پدافند غیرعامل، اورژنس هوایی با توجه به منطقه کویر در شمال استان اصفهان و راه اندازی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از جمله نیازهای منطقه محسوب می‌شود.

وی همچنین پوشش خدمات درمانی نطنز را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان و پوشش باریج اسانس در حوزه معاونت غذا و داروی این دانشگاه را خواستار شد و گفت: آران و بیدگل نیز نیازمند یک دستگاه آمبولانس ویژه تردد در منطقه کویری شهرستان است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای سلامی، با تاکید بر ایستادگی و مقاومت تمام قد کادر درمان برای حفظ جان و سلامتی مردم در دوران شیوع کووید ۱۹ و گرامیداشت یاد شهیدان مدافع سلامت و خدمت کشور به‌ویژه دکتر محمد زارع، دکتر مجید فرهادکاری و پرستار محسن خادم از این منطقه افزود: خدمات کارکنان بهداشت و درمان در این دوران یادآور ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس است که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه، ارزش وجودی فرشتگان نجات را بیش از گذشته عیان کرده است و امروز تمام اقشار مردمی و مسوولان قدردان ایثار و تلاش مدافعان سلامت هستند.

خدمات حوزه سلامت نظام در مقابله کرونا

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با بیان اینکه اگر همه خدمات نظام را کنار گذاشته و به خدمات حوزه سلامت پرداخته شود کافی است، اظهار داشت: باید در این برهه از تاریخ با سربلندی، عزت، اعتماد و با نهایت غرور و شادمانی از خدمات حوزه سلامت سخن گفت.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی به تعامل و مشارکت خیران در مقابله با ویروس کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: اقدامات خیران در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه سلامت همیشه زبانزد مردم بوده است و کار خیر در این منطقه در حوزه بهداشت و درمان قدمت طولانی دارد.

امام جمعه کاشان با اشاره به سه برهه تاریخی در عرصه سلامت در کشور اظهارداشت: برهه نخست، ایران کشوری فقیر با حضور اطبای هندی، پاکستانی‌، بنگلادشی و پزشکان متخصص انگشت شمار بود، برهه دوم کاهش آرام آرام وابستگی ایران از کشورهای بیگانه و در برهه سوم رقابت پزشکی ما با کشورهای پیشرفته است.

آیت الله سلیمانی، به اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که "آمریکا در زمینه کرونا کاری نتوانست انجام دهد ولی ایران توانست"، اظهار داشت: همت، اراده، عزم، شجاعت و قدرت حوزه سلامت در مقابله با شیوع همه‌گیری ویروس کرونا مایه مباهات و افتخار است.

حمایت‌های لازم از مشاغل آسیب دیده کرونا

همچنین فرماندار ویژه کاشان با قدردانی از زحمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ورود کرونا از یکسال و اندی قبل بازرسی‌های بهداشتی دستگاه‌های دولتی، اصناف و بازار انجام و حمایت‌های لازم از مشاغل آسیب دیده انجام شده است.

علی اکبر مرتضایی با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تسریع در طرح‌های مرتبط با بخش درمان در این شهرستان خواستار شد.

یاری حوزه سلامت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

فرماندار آران و بیدگل رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی را جلوگیری از ورود به موج پنجم کرونا تاکید کرد و گفت: مردم این منطقه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، زدن ماسک و شستن دستها حوزه سلامت را یاری کنند.

اسماعیل بایبوردی زحمات ایثارگرانه و فداکارانه کادر حوزه بهداشت و درمان در ۱۴ ماهه شیوع ویروس کووید ۱۹ را تاکید کرد و افزود: وظیفه همه ما با تمام توان و قوا کمک به این حوزه است.

وی، با اشاره به اینکه ساخت بیمارستان امام حسن (ع) آران و بیدگل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: خواسته خیرین و مردم راه اندازی کامل این بیمارستان است.

بایبوردی، با یادآوری افتتاح بیمارستان ثامن الحجج (عج) در آران وبیدگل، افزود: این بیمارستان ۱۲۰ تخت مصوب دارد که هم اکنون ۶۴ تخت آن به بهره برداری رسید.

به گفته وی، ساخت واکسن کرونا در داخل با توان بومی مصداق عملی شعار مرگ آمریکا بر آمریکا است.

کاهش ۵۳ درصدی ظرفیت‌ اشغال تخت در کاشان

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ظرفیت اشغال تخت کرونا در این منطقه با توجه به قدرت و عزم حساسیت و غربالگری کادر درمان از ۹۸ درصد در فروردین به ۵۳ درصد در ماه جاری کاهش یافته است.

سیدعلیرضا مروجی با اشاره به پیام وزیر بهداشت، درمان و آوزش پزشکی با این مضمون که عشق موتور محرکه خلق حماسه مبارزه با کرونا در مدافعان سلامت ایران بود اظهار داشت: تاکنون کشور با پشت‌سر گذاشتن چهار پیک کرونا که حتی بعضی استان‌های جنوبی پیک سنگینی را داشتند کاشان پیک سنگینی را نسبت به اسفند ۹۹نداشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه کاشان با اندکی تاخیر وارد هر دوره پیک شد ابراز داشت: اما طول دوره در این منطقه و زمان ماندگاری آن بلندمدت بود.

مروجی، با تاکید بر اینکه کاشان در بخش عادی بیمارستانی مرگ و میر کرونا به هیچ‌وجه وجود نداشت افزود: مرگ و میر ما در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی هر چند تلخ؛ صد در صد بود.

وی همچنین کاهش میزان آزمایش‌های مثبت کرونا در منطقه کاشان را یادآور شد و گفت: رهبری وزیر بهداشت و سایر موارد عامل مهار کرونا در پیک چهارم و کاهش میزان تست‌ها شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تبیین کامل آماری دستاوردهای نظام سلامت با مشارکت خیران در این شهرستان از جمله تامین ۴۰ دستگاه ونتیلاتور با هزینه ۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان گفت: خرید یک دستگاه رادیولوژی پروتابل، دو دستگاه سی تی اسکن، یک دستگاه اکمو، دو دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه آنژیوگرافی، ۵۳ دستگاه مانیتور، یک دستگاه اکو کاردیوگرافی، ۲۵۰ تشک بستری از دیگر دستاوردها است.

ساخت واکسن ایرانی استنشاقی کرونا در مراحل نهایی پیش بالینی است

سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز که به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی در کاشان حضور یافته بود گفت: با ساخت واکسن ایرانی استنشاقی کرونا که در مراحل نهایی پیش بالینی است تحولی ملی و جهانی در حوزه فناوری سلامت و واکسن ایجاد خواهد شد.

کیانوش جهانپور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ماه‌ها است که محققان ایرانی روی یک واکسن کار می‌کنند که منتظر ورود آن به مطالعه‌های مرحله بالینی هستیم.

وی با بیان اینکه این واکسن در مرحله مطالعات پیش بالینی و حتی در مراحل نهایی آن است، اظهار داشت: با موفقیت ساخت این واکسن در مرحله مطالعات پیش بالینی می‌توان وارد مطالعات انسانی آن شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نکته این واکسن در صورت نتایج موفقیت‌آمیز آن به طور کامل استنشاقی آن است، خاطر نشان کرد: این واکسن در ۲ تا سه مرحله به عنوان اسپری بینی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالعه‌های اولیه این واکسن روی انواع حیوانات مختلف به نسبت موفق بوده است.

جهانپور با یادآوری اینکه تکمیل اطلاعات و مستندات فنی آن در مرحله پیش بالینی و حیوانی می‌تواند به مرحله بالینی راه پیدا کند اظهار داشت: در صورت موفقیت نتایج بالینی این واکسن، تحول جدی در حوزه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور حتی در جهان رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: ساخت این واکسن استنشاقی جای امیدواری زیادی ایجاد کرده و گام بلند و پیشگامی ایران در حوزه فناوری سلامت و واکسن در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

حضور ارزشمند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه کاشان و افتتاح چندین طرح مهم حوزه سلامت بخشی از انتظارهای بحق اهالی این منطقه که به دارالمومنین و دارالشهدا مشهور است برآورده کرده و امید می‌رود با تداوم حمایت‌ها و تکمیل طرح نیمه‌تمام، سایر نیازهای این منطقه در حوزه سلامت نیز تامین شود.  

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی افتتاح طرح کاشان آران وبیدگل وزیر بهداشت سعید نمکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی افتتاح طرح کاشان دانشگاه علوم پزشکی افتتاح طرح کاشان آران وبیدگل وزیر بهداشت سعید نمکی رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیمارستان ثامن الحجج کاشان و آران و بیدگل بهره برداری رسید درمان و آموزش پزشکی بهداشتی و درمانی هیات امنای ارزی آران و بیدگل مردم این منطقه بهداشت و درمان ویروس کووید ۱۹ بهره برداری واکسن ایرانی میلیون تومان مشارکت خیران راه اندازی شیوه نامه ها خیران سلامت منطقه کاشان واکسن کرونا وزیر بهداشت کادر درمان حوزه سلامت پیش بالینی غذا و دارو یک دستگاه سعید نمکی متر مربع خواهد شد هزار نفر واکسن ها استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانی شامگاه پنجشنبه در اولین جشنواره تجلیل از خیرین حوزه بهداشت و درمان و چهارمین مجمع سلامت شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: خیران، پیشگامان اصلی در رفع نیازهای بهداشت و درمان و ارتقای سرانه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با قدردانی از خیران سلامت، ادامه داد: بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع نیازهای بهداشت و درمان شهرستان علاوه بر رضای الهی و تأثیرات فراوان، موجب اعتلای معنوی و ارتقای روح همبستگی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه امیر حسین محبی نیز گفت: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان با مشارکت خوب دولت و کمک خیران پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوروبیابانک افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بسیار مهم است و این مجموعه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای شهرستان هستند.

کد خبر 6088884

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند