Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:20:25 GMT

تولیت آستان قدس رضوی: نباید به مرقدداری محدود شویم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۰۴۷۸

تولیت آستان قدس رضوی: نباید به مرقدداری محدود شویم

حجت الاسلام احمد مروی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های واحد بانوان دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در مشهد افزود: ما به مرقدداری حضرت امام رضا (ع) و پاک کردن غبار کفش زائران آن حضرت افتخار می‌کنیم، اما وظیفه ما این نیست که فقط مرقدداری کنیم و به این حوزه محدود شویم.

وی ادامه داد: ائمه (ع) موجب نشر معارف دین و فضیلتهای انسانی و اخلاقی بودند و مرقد شریف آنها نیز باید مرکز پخش نور، علم، فضیلت، تربیت و کمال انسانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه جامعه فاقد علم و دانش به تمدن نمی‌رسد گفت: پیامبر اسلام (ص) با علم و دین تمدن سازی کرد و اهمیت بسیار برای علم و دانش قائل بود بطوریکه هر اسیر با آموختن علم و سواد به بیسوادان مسلمان، آزاد می‌شد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) در دوران تاریک و سیاه جاهلیت اینچنین بر اهمیت علم و دانش تاکید می‌کرد لذا اگر بگوییم تمدن امروز مرهون پیامبر اکرم (ص) است مبالغه نکرده‌ایم.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: توجه ما در این دوره خدمت در آستان قدس رضوی بر مقوله فرهنگ و دانش است. در زمینه زیرساخت و بنای مفاخر کمبودی نداریم و اگر بخواهیم برای دنیا و نسل جوان حرف داشته باشیم باید دانشگاه و مراکز علمی را توسعه دهیم.

وی گفت: اولویت ما پس از حرم و فضای زیارت برای زائران، توسعه دانشگاه است و از همه ابزار روز و مدرن برای دانشجویان استفاده می‌کنیم تا دانشجویان این دانشگاه از نظر علمی و دانش تخصصی به درجه‌های بالا نائل شوند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: دانش‌آموختگان دانشگاه امام رضا (ع) باید از نظر علمی و تربیتی با دانش‌آموختکان دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشند. 

در این مراسم هفت کلاس واحد بانوان دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با ظرفیت ۳۵۰ نفر، نمازخانه و سالن همایش شهید سلیمانی این واحد با ظرفیت ۲۵۰ نفر بهره برداری شد.

این دانشگاه هم اکنون ۳۹ کلاس درس و پنج آزمایشگاه دارد و دستکم چهار هزار دانشجو در مقاطع مختلف آن تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها مشهد آستان قدس رضوی امام رضا بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد آستان قدس رضوی امام رضا مشهد آستان قدس رضوی امام رضا بانوان آستان قدس رضوی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور در دهه کرامت گفت: ویژه‌ترین برنامه‌ این دهه برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

وی با اشاره به اینکه 350 برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه "درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم."، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این جلسه گفت: به‌مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اعلام اینکه "در تهران حدود 5 هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت."، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی(ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تأکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند