Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ به نظر می‌رسد که همه بازارهای مالی در انتظار اعلام نتیجه جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هستند. بر این اساس معاملات آتی طلای آگوست با ۱۰.۴۰ دلار کاهش در هر اونس به قیمت ۱۸۵۴.۲۰ دلار و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۴۶۴ دلار کاهش به قیمت ۲۷.۵۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلزات گرانبها به نظر می‌رسد از گزارش قیمت مصرف کننده ماه می نیز تاثیر پذیرفته باشند. بر اساس گزارش منتشر شده این شاخص نسبت به ماه آوریل افزایش ۰.۸ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش داشته در حالی که پیش بینی‌ها بیانگر آن بود که شاخص نسبت به ماه آوریل افزایش ۰.۵ درصدی خواهد داشت. تاثیرپذیری فلزات گرانبها از این بابت ارزیابی شده است که به نظر می‌رسد با انتشار این گزارش فدرال رزرو ناچار به تسهیل هر چه سریع‌تر سیاست‌های پولی خواهد بود. این در حالی است که از لحاظ تاریخی، تورم همواره تاثیر صعودی بر فلزات گرانبها داشته چرا که به عنوان یک دارایی امن در شرایط تورمی شناخته شده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده روز گذشته ایالات متحده که شامل خرده فروشی ماه می بود، بیانگر آن است که خرده فروشی در آمریکا نسبت به ماه آوریل ۱.۳ درصد کاهش یافته در حالی که پیش‌بینی‌ها نشان از آن داشت که کاهش خرده فروشی به ۰.۶ درصد خواهد رسید. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته معاملات باثباتی داشتند. در ایالات متحده هم پس از آنکه روز دوشنبه دو شاخص نزدک و اس‌اندپی۵۰۰ موفق به ثبت رکورد جدید شدند، هر سه شاخص روند نزولی در پیش گرفتند. گفتنی است در هفته‌های گذشته اندکی ریسک پذیری در بازار افزایش یافته که این روند طبیعتا به نفع بازارهای سهام و به زیان بازار فلزات گرانبها بوده است.

جلسه کمیته آزاد فدرال رزرو در حالی روز گذشته آغاز شد که امروز عصر با انتشار بیانیه‌ای به پایان می‌رسد. اگرچه برخی بر این باورند که تغییرات عمده‌ای در سیاست‌های پولی فدرال رزرو اتفاق نخواهد افتاد اما تمرکز بانک بر روی چشم انداز تورم بدون شک بر روی مساله کاهش سیاست‌های پولی تاثیرگذار خواهد بود. مقامات فدرال رزرو اخیرا اعلام کرده‌اند بهتر است که جدول زمانی کاهش خرید اوراق قرضه را آغاز کنند. سرمایه‌گذاران سخنرانی جروم پاول رییس فدرال رزرو را پس از پایان جلسه FOMC به دقت مورد بررسی قرار خواهند داد. 

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا در معاملات ثبات بیشتری داشت. قیمت نفت خام نیمکس پس از دستیابی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته یعنی ۷۲.۰۳ دلار در هر بشکه در ادامه معاملات با اندکی تعدیل به قیمت ۷۱.۷۵ دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۴۹ درصدی معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، قیمت معاملات آتی طلای آگوست روز گذشته در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته بسته شد، با این وجود معاملات آتی طلای آگوست همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار اما همزمان روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۸۱۰.۷۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۰.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۷۹.۷۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۴۵.۷۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۸۴۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که روند صعودی ۹ هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه نفی شده است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه می یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۱۶ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۸.۴۴۵ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۴۸۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷.۳۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۴ خرداد ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۵ خرداد ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا تا پایان دولت دوازدهم / قفل معاملات در آستانه انتخابات پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۶ خرداد / نگرانی معامله‌گران از تغییر ورق بازار پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۵خرداد / درجا زدن بازار در نتیجه نبود خریدار

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا بالاترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح فلزات گرانبها سطح پشتیبانی معاملات آتی سطح مقاومت گذشته یعنی فدرال رزرو روز گذشته قیمت دلار هدف بعدی پیش بینی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۰ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه پس از بالا رفتن قیمت نفت خام عربستان برای فروش به اکثر مناطق و همچنین کمرنگ شدن دورنمای آتش‌بس در غزه افزایش یافت. بدین ترتیب ترس از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه تشدید شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.40 درصد افزایش به 83 دلار و 29 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد افزایش 78 دلار و 47 سنت معامله می‌شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت خام خود به آسیا، شمال غرب اروپا و منطقه مدیترانه را در ماه ژوئن افزایش داده که حاکی از افزایش تقاضا در این مناطق در فصل تابستان است.

مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شدعربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیشترین کاهش قیمت هفتگی طی سه ماه گذشته را در هفته گذشته تجربه کردند. نفت برنت بیش از 7 درصد و نفت آمریکا 6.8 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست داد. انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و به تعویق افتادن احتمالی زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور از دلایل کاهش قیمت نفت بود.
آغاز دوباره مذاکرات برای آتش بس در غزه هم تاثیر مخاطرات ژئوپلیتیکی در افزایش قیمت نفت را کاهش داده بود.
اما دورنمای رسیدن به یک قرارداد آتش‌بس کمرنگ شده است. حماس خواستار پایان جنگ در ازای آزادسازی گروگان‌ها شده و بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این درخواست را رد کرده است.
از طرف دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز خود را برای دومین هفته پیاپی کاهش داده‌اند. تعداد چاه‌های نفت آمریکا تا 499 حلقه پایین آمده که بیشترین کاهش هفتگی از نوامبر 2023 را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/1

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • رشد قیمت انواع ارز در معاملات امروز مرکز مبادله
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ظهور شیوه عجیب در معاملات مسکن در ایران | علت چیست؟
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • طلای جهانی پس رفت