Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جهت تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات ، در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان 162 میلیون دلار بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: بر اساس عملکرد سازمان در خصوص مدیریت کاهش واردات و صرفه جویی ارزی با انجام ساخت داخل سال 99 ؛ استان موفق به کشور رتبه پنجم کشوری در این راستا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس علی کلانتری اظهار داشت: در جهت تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات ، در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان 162 میلیون دلار بودیم.
وی یادآور شد: در این راستا با تحقق دو و نیم برابری تعهد استانی ، زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.
معاون امور صنایع سازمان تصریح کرد: واحدهای تولیدی فعال در این بخش به دو گروه جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی در محصولاتی که طی اعلام وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیاز به داخلی سازی داشته است ، تقسیم شده اند.
کلانتری عنوان کرد: به منظور حمایت از این واحدها ، 36 واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شده اند.
این مقام مسئول افزود: از جمله محصولات واحدهای تولیدی استان جهت جایگزینی واردات می توان به نمک نایلون ، پارچه ایربگ خودرو ، بنتونیت فعال شده ، فیلم پلی اتیلن چاپ شده ، کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر ، قطعات لوله های عایق و مسی ، انواع فیلتر پرس با گریدهای معدنی و غذایی اشاره کرد.
وی پالس اکسیمتر ، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه ای را از جمله تولیدات استان در راستای صرفه جویی ارزی از طریق داخلی سازی دانست.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت واردات و صرفه جویی ارزی جایگزینی واردات ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • اوزونیدیس: رتبه پنجم و هفتم تفاوت ندارد، مهم ساختن تیم است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!