Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرکنندگان، حاکمان مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: اکثر صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، البته این موضوع به شرطی است که ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه تولید کشور برگردد.

مهراب جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا بیشترین سهم واردات در چهارمحال و بختیاری را مربوط به ماشین‌آلات و قطعات موردنیاز واحدهای تولیدی عنوان و اظهار کرد: این واردات مربوط به صنایعی نظیر برفاب، ظریف مصور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است، این کالاها، ۷۰ درصد واردات استان را به خود اختصاص می‌دهند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: اگر واردات صورت نگیرد، مواد اولیه تامین نمی‌شود و در نتیجه در روند تولید اختلال ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست پاسخگویی به سفارشات و رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان واردات و صادرات را به خود اختصاص داده و در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

جمالپور خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در صورت تشخیص می‌توانند، محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به‌منظور جلوگیری از توقف خط تولید، از خارج از کشور وارد کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرکنندگان، حاکمان مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: اکثر صادرکنندگان معاف از پرداخت مالیات هستند، البته این موضوع به‌شرطی امکانپذیر است که ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه تولید کشور بازگردد.

وی درخصوص موضوع صادرات تصریح کرد: بسته تشویقی برگشت ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده است، رقم برگشت ارز حاصل ار صادرات به سامانه نیما و دیگر سامانه‌ها در سال ۹۷، ۵۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۶۷ دلار، در سال ۹۸، ۹۷ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۰۳ دلار و در هشت ماهه نخست سال ۹۹، ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۳۹ دلار بوده است.

جمالپور تاکید کرد: به صادرکنندگان توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند، صادرکنندگانی که به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داشته‌اند تا پایان خردادماه سال‌جاری می‌توانند در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و نسبت به ثبت کوتاژهای صادراتی و تحویل پرینت حساب خود به کمیته ارزی سازمان صمت، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از طریق شبکه بانکی انجام می‌شود، بیان کرد: افراد می‌توانند از طریق صندوق توسعه ملی حساب ذخیره ارزی، بدهی‌های خود را تسویه کنند، صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در هشت‌ماهه نخست سال ۹۹، تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری صادرات واردات معافیت مالیاتی تعهد ارزی صادرکنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ارز حاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ آذری در سفر به شهرکرد گفت: سال گذشته ۹ کنگره در سراسر کشور برگزار شد و امسال هم برنامه ریزی شده تا کنگره ملی شهدا در نقاط مختلف کشور برگزار شود.
وی افزود: کنگره ۲ هزار و ۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری هم سال ۱۴۰۴ در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری