Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مرتضی احمدپور- خبرنگار

اشتغال در خانه و توانمند سازی متقاضیان این نوع اشتغال در آذربایجان شرقی طرفداران زیادی دارد که البته بیش از 70 درصد متقاضیان را بانوان تشکیل می دهند. اما برای ثبت نام در این طرح و دریافت آموزش‌های لازم همچنین اتصال به بازار فروش محصولات خانگی راهی طولانی را باید طی کرد و تعداد افرادی که در استان موفق به طی مراحل و حصول به نتیجه شده اند بنا بر اعلام   اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی کمتر از یک سوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل اداری زمان بر

معصومه کاملی از بانوان ثبت نام کننده در طرح اشتغال خانگی است که به گفته خودش حدود دو سال است در این طرح ثبت نام کرده اما هنور نتوانسته حمایت‌ها و مزایای این طرح را دریافت کند.

وی به خبرنگار همشهری می گوید: مراحل کار از طریق دفاتر پیشخوان خاصی صورت می گیرد که معمولا ازدحام زیادی دارند و باید منتظر پیامک پیگیری باشیم ولی هر بار مدارک جدیدی از ما می خواهند و زمان بیشتری سپری میشود.

کاملی ادامه می‌دهد: آموزش‌ها به صورت مجازی و غیر مجازی بوده و ابتدا در فنی و حرفه ای انجام میشد که هزینه کمتری داشت اما اکنون به مراکز دیگری از جمله جهاد دانشگاه های و آموزشگاه های خصوصی ارجاع داده میشود که هزینه بالاتری دارد.

ثبت نام بیش از ظرفیت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی می‌گوید : سهمیه‌ آذربایجان شرقی در این طرح سه هزار نفر است که تاکنون 3531 نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند  و بیش از 500 نفر اضافه ظرفیت داریم.
حسین فتحی با اشاره به رفع موانع نرم افزاری در سایت ثبت نام و افزایش مراجعه به سایت‌های اعلام شده ادامه می‌دهد: اغلب ثبت نام کننده ها را زنان خانه دار تشکیل می دهند ودر مجموع از این تعداد 643 نفر مرد و 2677 نفر زن هستند.
فتحی در پاسخ به گلایه ثبت نام کنندگان در زمینه طولانی بودن مراحل حمایت از مشاغل خانگی عنوان می‌کند: این طرح دارای مراحل سه گانه است ومرحله‌ اول این طرح به شناسایی و اولویت بندی افراد اختصاص داشته و مرحله‌ دوم مربوط به بحث توانمند سازی و آموزش افراد علاقمند بوده و مرحله‌ سوم به موضوع اتصال به بازار اختصاص داده شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی  با بیان اینکه آموزش به ثبت نام کنندگان برون سپاری شده ،خاطرنشان می کند: جهاد دانشگاهی در کنار سایر نهاد های دولتی و غیردولتی  در پیشبرد این طرح همراه ما بوده است.

این مقام مسئول از ارائه آموزش برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین خبرداده و بیان می کند: وبینارهایی به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شده تا بتوان از این ظرفیت در استان بهره برد.

فتحی در پاسخ به زمان اتمام آموزش‌ها برای همه ثبت نام کنندگان می گوید: براساس اولویت بندی صورت گرفته تاکنون1200 نفر از متقاضیان، آموزش های لازم را دیده اند و این موضوع تا اتمام طرح ادامه خواهد داشت.

کد خبر 607990

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آموزش ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش سازمان هواشناسی، امروز پنجشنبه در بیشتر مناطق نیمه شرقی در بعضی ساعات رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی خراسان جنوبی یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به نوشته ایرنا، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • هواشناسی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / هوای بارانی در انتظار نیمه شرقی کشور
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال