Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@14:18:25 GMT

برگه‌های دفترچه بیمه کم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۶۹۲

برگه‌های دفترچه بیمه کم شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان دکتر سعید فرجی مدیرکل بیمه سلامت استان همدان درنشست خبری گفت : با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی فرد هنگام مراجعه به مراکز درمانی و مطب ها دیگر نیازی به همراه داشتن دفترچه درمانی ندارد بلکه منشی پزشک با وارد کردن کُدملی بیمار اطلاعات هویتی و بیمه و پرونده سلامت را در فهرست مراجعان پزشک قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پزشک پس از انطباق اطلاعات بیمار با مشخصات درج شده در سامانه و گرفتن شرح حال و معاینه بیمار می تواند بر حسب ضرورت برای بیمار آزمایش، تصویر برداری و یا دارو را در سامانه به‌صورت الکترونیکی در خواست کند و کد پنج رقمی رهگیری را به بیمار تحویل دهد و فرد بیمه شده می تواند داروی تجویزی را با ارائه کد رهگیری و کد ملی خود از داروخانه یا درمراکز پاراکلینیک خدمت مورد نظر را دریافت کنند.

فرجی ادامه داد: با ارائه این کُد به هر مرکز طرف قرارداد با بیمه در هر نقطه از کشور می‌توان داروی تجویز شده یا آزمایش و تصویربرداری درخواستی پزشک را دریافت کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اضافه کرد: به منظور ترغیب پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی مشوق‌های پیش بینی شده است که برای نمونه پرداخت مطالبات این طیف از پزشکان در اولویت است و برای هر نسخه پنج هزار تومان بیشتر علاوه برسهم پیش بینی شده پرداخت می شود.

فرجی بیان کرد:مهمترین اولویت سازمان بیمه سلامت از نسخه نویسی الکترونیکی کاهش تقاضای القایی بود یعنی با جلوگیری از تعداد و تداخل دارویی شاهد کاهش هزینه های زائد و تحمیلی و کمک به اقتصاد سلامت بودیم .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یاد آور شد:هم اینک ۱۵۰ پزشک عمومی، ۱۶۲متخصص و فوق تخصص ،۳۵دندانپزشک،۱۸۱داروخانه،۵۲آزمایشگاه،۴۰مرکز توانبخشی،۲۳ پرتو پزشکی،۲۵درمانگاه خصوصی و خیریه، ۹درمانگاه خصوصی و۱۹بیمارستان طرف قرداد با اداره کل بیمه سلامت هستند.

فرجی در ادامه گفت:بالغ بر ۶۲هزار نسخه نویسی الکترونیکی در داروخانه ها ی استان همدان ثبت شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برگه های دفترچه بیمه سلامت نسخه نویسی الکترونیکی استان همدان بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی گفت: در سال ۱۴۰۳ دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی در سال جاری اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 12.5 میلیون نفر در 5 دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در سال 1403 دهک‌های 6 تا 9 نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: دهک 6 به میزان 20 درصد، دهک هفت 30 درصد، دهک هشت 40 درصد و دهک 9 به میزان 50 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

آخرین وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های پایه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا مراکز پیشخوان‌ دولت، خود و خانواده را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!