Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:46:22 GMT

چین مداخله گستاخانه در تایوان را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۷۹۷

چین مداخله گستاخانه در تایوان را محکوم کرد

دولت چین تاکید کرد هرگز مداخله خارجی در امور مرتبط با تایوان را تحمل نخواهد کرد. پس از آنکه تایوان گزارشی از بزرگترین "تهاجم" هواپیماهای چینی به حریم هوایی خود منتشر کرد، پکن کشتی‌های بیشتری به دریای چین جنوبی فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، دولت تایوان اعلام کرد دستکم ۲۸ هواپیمای نیروی هوایی چین شامل جنگنده‌ها و بمب افکن‌های هسته ای روز سه شنبه وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اخبار به دنبال بیانیه مشترک رهبران گروه هفت منتشر میشود که یکشنبه از چین بابت طیفی از مسائل انتقاد کرده و بار دیگر بر اهمیت صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان تاکید کردند.

در کنفرانس مطبوعاتی امروز چهارشنبه از سخنگوی دفتر امور تایوان در چین درباره این تحرک نظامی و ارتباط آن به بیانیه گروه هفت سوالی پرسیده شد و او دولت تایوان را مقصر تنشها دانست. این سخنگو گفت: ما هرگز تلاش‌ها برای استقلال طلبی یا مداخله گستاخانه در مساله تایوان از سوی نیروهای خارجی را تحمل نخواهیم کرد، بنابراین ما نیاز داریم که یک واکنش قوی به این اقدامات توطئه آمیز داشته باشیم.

تایوان در چند ماه گذشته بارها از ماموریت‌های نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره خودگردان، عمدتا در بخش جنوب غربی منطقه دفاع هوایی خود و نزدیک جزایر تحت کنترل تایوان تحت عنوان پراتاس است، شکایت کرده است.

براساس گزارش وزارت دفاع تایوان، این بار نه تنها هواپیماهای چین در نزدیکی جزایر پراتاس به پرواز درآمدند بلکه بمب افکن‌ها و تعدادی جنگنده در نزدیکی بخش جنوبی تایوان و نزدیک انتهایی‌ترین نقطه این جزیره تحرک داشتند.

این تحولات در همان روزی رخ داد که نیروی دریایی آمریکا از ورود یک ناوگروه به رهبری یو.اس.اس رونالد ریگان به آبهای مورد مناقشه دریای چین جنوبی خبر داد. یک مقام ارشد مطلع از برنامه ریزی امنیتی تایوان گفت که به اعتقاد او چین میخواهد به ایالات متحده پیامی بفرستد، آن هم در شرایطی که ناوگروه آمریکایی در کانال "باشی" حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را در یک روز سرنگون کردند. این را سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع فدراسیون روسیه در ۲۳ آوریل گزارش داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته ۱۰۴ پهپاد اوکراینی، یک موشک تاکتیکی توچکا-یو، شش موشک HIMARS و Alder ساخت آمریکا و همچنین چهار بمب هدایت‌شونده همر ساخت فرانسه را سرنگون کرده‌اند.

پیش از این، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که نیرو‌های روسی با موفقیت سه شهرک بوگدانوفکا، پروومایسکه و نوومیکایلووکا در جمهوری خلق دونتسک را به طور همزمان از دست واحد‌های ارتش اوکراین آزاد کردند. شویگو تاکید کرد که ارتش روسیه اکنون پتانسیل جنگی عظیمی دارد که به آن اجازه می‌دهد تا به جلو حرکت کند و مناطق بیشتری را آزاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • دفاع متفاوت برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران | در حالی که کت و شلوار  پوشیده‌اید ...| ویدئو
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پدافند هوایی روسیه ۱۰۴ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد