Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:03:58 GMT

واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۳۱۸۹

واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز چهارشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و همکاری استوار شده است.

وی افزود: افرادی که چنین راهبردی را تعیین کرده اند، در درک و شناخت تاریخ و پذیرفتن واقعیت ها مشکل دارند.

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، راهبرد جدید اتحادیه اروپا در مورد روسیه را برای ارائه در اجلاس آتی اتحادیه اروپا در بروکسل که روزهای ۲۴ و ۲۵ ماه ژوئن برگزار می شود، آماده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز نیز درخواست ناتو برای حذف آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست را رد کرد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: کشورهای عضو ناتو در صورتی که نمی خواهند در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار گیرند، باید سیاست خود در مورد مسکو را تعیین کنند.

اجلاس ناتو روز دوشنبه در بروکسل برگزار شد و در آن سران کشورهای عضو این پیمان از روسیه خواستار حذف نام آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست شدند.

زاخارووا گفت: اگر درست برداشت کنم چنین بنظر می رسد که ناتو با این درخواست قصد دوستی با ما دارد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج کرده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زاخارووا جوسپ بورل سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رزمایش ناتو در فنلاند را که ۲۶ آوریل(هفتم آوریل) آغاز خواهد شد، اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

زاخارووا تاکید کرد: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد.

وی تصریح کرد: هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که فردا برگزار می‌شود، گفت که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم هستند.»

پسکوف تاکید کرد: در واقع، روابط حالا به سطح رویارویی مستقیم تنزل پیدا کرده است. ناتو همین حالا در جنگ در اطراف اوکراین مداخله دارد و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت کرده و زیرساخت‌های نظامی خود را رو به مرزهای ما گسترش می‌دهد.

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از دو سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.

کد خبر 6087378

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است