Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع محلی در سوریه اعلام کردند نیروهای سوریه در سه روز گذشته، تجهیزات نظامی متشکل از گروهی از کارشناسان شلیک موشک های ضد زره را به استان حماه فرستادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، مقصد این نیروها به شکل دقیق مشخص نشده است، اما برخی خبرها از استقرار آن ها در جبهه های سهل الغاب در حومه شمال غربی حماه و مناطق جبل الزاویه حکایت دارد که اخیرا صحنه حملات متقابل میان طرف های توافق کاهش تنش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین ارتباط، نیروهای روسی اخیرا توپخانه های لیزری کراسنوپل را در اطراف منطقه نبل که تحت کنترل ارتش سوریه در حومه شمالی حلب است، مستقر کردند.

مردم سوریه نظامیان آمریکایی را از روستای خود بیرون کردند
منابع سوری گزارش دادند که عده‌‌ای از اهالی شمال شرق سوریه ضمن ممانعت از ورود گشتی آمریکایی به روستایشان، نظامیان آمریکایی را از این روستا بیرون کرده‌اند.
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عصر سه‌شنبه، با انتشار فیلمی گزارش داد که اهالی روستای «فرفره» در استان «حسکه» (شمال شرق سوریه) مانع ورود یک گشتی آمریکایی به روستای خود شده‌اند.
مردم سوریه در این فیلم با هل دادن نظامیان آمریکایی به آن‌ها می‌گویند: «اینجا سرزمین ماست! یاالله از اینجا بیرون بروید».
یکی از اهالی روستا در این فیلم فریاد می‌زند: «شما نفت [ما] را دزدیدید؛ گندم [ما] را دزدیدید».
در بخش دیگری از فیلم، یکی از شهروندان سوری پس از بیرون کردن نظامیان آمریکا از روستا می‌گوید: «خروج موش‌های آمریکا از [روستای] فرفره».
این گزارش در حالی منتشر شد که سانا همزمان در گزارشی دیگر خبر داد که اشغالگران آمریکایی عصر سه‌شنبه غلات این کشور را از راه گذرگاه غیرقانونی «الولید» به عراق قاچاق کرده‌اند.
منابع محلی در روستای «الیعربیه» در شمال شرق حسکه در این ارتباط به خبرنگار سانا گزارش دادند که یک کاروان آمریکایی متشکل از 32 کامیون سرپوشیده خاک سوریه را به سمت عراق ترک کرده است.
بر اساس این گزارش، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، این کامیون را اسکورت کردند.
منابع سوری پیشتر نیز از اقدام مشابه آمریکا در سرقت گندم، جو و نفت سوریه و قاچاق آن به عراق خبر داده بودند.

آمریکا گروه تروریستی جبهه النصره را فعال کرد
گروه تروریستی «جبهه النصره» تحرکات تروریستی اش را در جبهه‌های ادلب و حومه حلب سوریه در اجرای دستورات آمریکا آغاز کرده است.
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، دستورات آمریکا به جبهه تروریستی النصره پس از دیدار مسئولانی از این جبهه با مقامات سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که مدتی پیش با نظارت ترکیه در حومه ادلب برگزار شده، صادر شده است.
آمریکا در برابر تحرکات جبهه النصره به این گروه قول داده است نامش را از فهرست سازمان‌های تروریستی در جهان حذف کند و آن را در قالب مخالفان موسوم به مخالفان میانه رو بگنجاند تا برگ برنده واشنگتن در هرگونه مذاکرات در آینده باشد.
ربیع کله وندی خبرنگار العالم در سوریه در گزارشی از نزدیکی شهر ادلب گفت ادلب بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است.
ارتش سوریه علیه تعدادی از سران رده اول در شورای آزادیبخش شام (جبهه النصره) حملات پیشدستانه انجام داد. این عده از سران رده اول جبهه النصره در دیدار با مقامات اطلاعاتی آمریکایی حضور داشتند. مقامات اطلاعاتی این کشور با نظارت ترکیه وارد حومه ادلب شده بودند و به گروه‌های مسلح در خصوص حمله به ارتش سوریه، دستور العمل‌های اجرایی دادند.
بشار حمیدی تحلیلگر سیاسی در این باره گفت «جو بایدن پس از روی کار آمدن در آمریکا به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه و مشخصاً در ادلب ابلاغ کرد که با گروه‌های دیگر ادغام تا به عنوان مخالفان میانه رو تلقی شوند و آن‌ها را از فهرست‌های تروریسم بین المللی حذف کند. بایدن با این کار تأیید کرد خطوط قرمز جدیدی ترسیم شده که مانع پیشروی ارتش سوریه در این نقاط است.»
خبرنگار العالم افزود، نخستین دستور العمل‌ها نیز تنش آفرینی و جمع کردن افراد مسلح در خطوط تماس در حومه ادلب است که به گفته منابع میدانی عملا افراد مسلح به حومه ادلب رسیده اند و عملیات گلوله باران گسترده مناطقی را که به تازگی آزاد شده اند آغاز کرده اند که این اقدام، نقض آشکار توافقنامه کاهش تنش است. این اقدام نیز با پاسخ سریع و قاطعانه ارتش سوریه روبرو شد.
زکریا شحود تحلیلگر سیاسی نیز تصریح کرد، «گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه در تلاشند نیرو‌های سوریه را با نقض مکرر آتش بس تحریک کنند و عملیات شناسایی و حملات سوریه به گروه‌های تروریستی به کشته شدن شماری از افراد مسلح به خصوص افراد رده اول منجر شد و همین پایه گذار نبرد حقیقی در ادلب خواهد بود.»
ناظران معتقدند شورای آزادیبخش شام در اجرای برنامه‌های آمریکا به خصوص پس از آنکه یکی از سرانش موسوم به عبد المعتصم بالله زبدانی از تشکیل ارتش عتقاء در حومه شمالی و حومه شرقی حلب خبر داد، در تلاش است بر همه گروه‌های مسلح در شمال سوریه حتی بر ارتش موسوم به ارتش ملی مورد حمایت ترکیه مسلط شود.
خبرنگار العالم تصریح کرد، اوضاع در حومه ادلب و منطقه کاهش تنش به خصوص پس از ورود نخ نما شده بازیگر آمریکایی به خط بازی و پس از دیدار اخیر بین مقامات اطلاعاتی آمریکا و شورای آزادیبخش شام، ملتهب است، اما حرف آخر را در نهایت نیرو‌های ارتش سوریه در میدان می‌زنند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه نظامیان آمریکا جبهه النصره ارتش سوریه حومه ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو