Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:33:28 GMT

ثبت نام طرح ملی مسکن ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۴۰۸۳

ثبت نام طرح ملی مسکن ساعت ۲۴ امشب به پایان می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین مرحله ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۲۶ خرداد به اتمام می‌رسد.

در این مرحله از ثبت نام، امکان نام نویسی در ۲۳۰ تا ۲۴۰ شهر از طریق سامانه tem.mrud.ir فراهم شده بود.

این دوره از ثبت نام از چهارشنبه ۱۹ خرداد آغاز شده بود و پایان روز جاری به اتمام می‌رسد؛ طی ۴ دوره قبلی ثبت نام‌ها، ۴۳۰ هزار نفر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رقم تسهیلات ساخت برای متقاضیانی که شرایط آنها از سوی وزارت راه و شهرسازی احراز و تأیید شود، ۱۵۰ میلیون تومان است.

شهرهایی که تهرانی‌ها می‌توانند ثبت نام کنند

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران (دارای سابقه سکونت ۵ سال اخیر در کلان شهر تهران) در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت نام کنند.

شرایطی که ثبت نام کنندگان باید داشته باشند

متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۰۱/‌۰۱/‌۸۴‬ به بعد) بوده و از تاریخ ۲۲/‌۱۱/‌۱۳۵۷‬ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

افراد ذیل نیز می‌توانند بدون شرط تأهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور

متقاضیان زن متأهل طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند با ارائه تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذاری طرح اقدام ملی به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات طرح اقدام ملی مسکن برخوردار شوند

دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می‌شوند) به استثنای استان تهران (این سابقه ملاک عمل نخواهد بود

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید موردتقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور از جمله شهرهای جدید معرفی می‌گردند.

عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون

متقاضیان واجد شرایط تأیید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای طرح اقدام ملی حائز شرایط زیر نیز باشند:

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …)

توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت

امکان سپرده‌گذاری حداقل ۴۰۰ میلیون ریال در مرحله اول، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه متولی

توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد)

کد خبر 5236497

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی مصرف برق شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران انتخابات 1400 قیمت نفت بورس تهران وام ودیعه مسکن بازار سرمایه بازار سهام قیمت یورو دلار تولید نفت ذوب اهن اصفهان طرح اقدام ملی سابقه سکونت ملی مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر کل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن روستایی، گفت: در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین از سوی راه و شهرسازی و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی انجام و واگذاری زمین به متقاضیان طرح صورت می‌گیرد.

فرشید ریاحی ششم اردیبهشت ماه در شورای اداری بخش ناغان، اظهار کرد: در بخش ناغان و در دولت سیزدهم حدوداً ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب حدوداً ۴۴ روستا طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی ۳۹۲ فقره تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معرفی شده که ۳۳۴ فقره در قالب ۸۵ درصد منجر به انعقاد قرارداد تسهیلاتی شده است، همچنین حدوداً ۲۹ قطعه زمین روستایی و  ۱۲ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

ریاحی گفت: ۳۴۴ هکتار زمین در خصوص اراضی ملی روستایی شناسایی شده که حدوداً ۵ روستا مشکل تداخلات اراضی، مسائل زیست محیطی و حرایم معادن و صنایع دارند که این امر در حال پیگیری است تا الحاق و تملک آن‌ها انجام شود.

وی در حوزه نهضت ملی مسکن در شهرهای شلمزار، دستنا و گهرو، بیان کرد: تامین زمین از سوی راه و شهرسازی انجام و در اختیار بنیاد قرار داده شد، زمین به متقاضیان طرح واگذار و عملیات آماده سازی در فاز اول در شهر شلمزار به اتمام رسید، یعنی عملیات اجرایی ۵۶ واحد مسکونی در شلمزار آغاز شده و در گهرود تامین زمین انجام شده است، اما در بخش ناغان به دلیل مشکلات، تامین زمین تاکنون انجام نشده و به محض تامین و تحویل به بنیاد مسکن قرعه‌کشی و واگذاری به متقاضیان طرح انجام خواهد شد.

در ادامه خدایار باقری هارونی، مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای بحث نهضت ملی مسکن، در بخش ناغان اراضی ملی وجود ندار که مجبور به استفاده از بخش خصوصی شدیم.

وی با اشاره به بحث تونل زره، بیان کرد: پیمانکار طرح مطالبات بسیاری دارد اما برخلاف این مشکلات اعتبارات ماده ۵۶ طی ۴ روز آینده ابلاغ خواهد شد، از طرفی در سطح ملی اعتبارات عمرانی استان‌های سردسیر به خزانه ابلاغ شده که منتظر رسیدن سهم استان هستیم، همچنین اعتبارات دور دوم سفر به محض ابلاغ به پروژه تزریق خواهد شد و با سرعت بیشتر پیش خواهد رفت.

در ادامه  فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: پمپاژ ناغان یکی از پروژه‌های مهم شهرستان کیار بوده که سال ۱۴۰۱ مورد بازدید قرار گرفت، یعنی اگر طرح به اجرا می‌رسید با نواقصی در تامین آب باغات و اراضی شمال بخش ناغان مواجه بود اما بازنگری اساسی طرح انجام و تخصیص به نیاز آبی ناغان اضافه شد، در حال حاضر ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات منطقه تحت پوشش آبیاری قرار گرفته است.

وی گفت: این پروژه دارای سه ایستگاه پمپاژ، دو باب مخزن و ۷ کیلومتر خط انتقال بوده که خط انتقال در حال اجرا و در حال تملک اراضی هستیم که پروژه دارای ۴۷ پیشرفت فیزیکی است و تاکنون حدوداً ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

کریمی، ساماندهی ۸۵ مورد پرورش ماهی در رودخانه سبزکوه برای اولین بار، تخصیص ۲۱۵۴ لیتر آب برای پرورش طیور، گلخانه و دامداری را از جمله اقدامات دولت سیزدهم در بخش ناغان برشمرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آخرین خبر از بارسلون: ژاوی نمی‌ماند!‏
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان