Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با تامین منابع، پروژه 4 هزار هکتاری لاریجان در پایاب سد خداآفرین در دوماه آینده تحویل بهره بردارن می گردد .

به  گزارش خبرنگار ما در تبریز؛  مهندس اکبر فتحی در جلسه تحویل موقت بلوک های 5الی10 پروژه طرح بهبود4000 هکتاری لاریجان در محل کارگاه شرکت بارمان سازه روستای قارلوجه ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی و دهه کرامت را تبریک گفته و از زحمات همکاران در سطوح مختلف سازمانی برای بهره برداری ازاین پروژه قدردانی کرد و گفت: واحد عمرانی شماره 4 (لاریجان) به وسعت 4000 هکتار در حد فاصل کانال اصلی خداآفرین و رودخانه ارس واقع شده و اراضی کشاورزی 21 روستا را در بر می گیرد که طول این محدوده 30 کیلومتر و عرض آن بین 500 تا 1500 متر متغیر است و در حال حاضر اراضی مذکور از طریق دو نهر اصلی آراز آرخی و داودان آرخی و نیز سلین چای تامین آب می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی قسمت ها نیز با استفاده از حفر چاه یا استقرار پمپ در حاشیه ارس اقدام به آبیاری می کنند.

وی به اهداف این طرح اشاره نموده و گفت: : با توجه به اهمیت دو عامل مهم آب و خاک در امر توسعه کشاورزی و با عنایت به عدم وجود آب کافی و مطمئن و با توزیع عادلانه بین بهره برداران در منطقه اجرای طرح، احداث شبکه فرعی آبیاری طرح لاریجان در قالب طرح و ساخت و با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی طرح از محل کانال خداآفرین با استفاده از شبکه لوله ها و به صورت کم فشار در داخل اراضی محدوده عملیاتی شده است.

مهندس فتحی در ارتباط با همکاری بخش های مختلف در اجرای پروژه ها گفت: برای اینکه پروژه یا طرحی به مرحله بهره برداری برسد باید کشاورزان، پیمانکاران، کارشناسان و مدیران با اراده و تلاش دوچندان همکاری کنند و مسلماً فی مابین بهره برداران، مدیران طرح و پیمانکاران قرارداد و وظایفی مشخص وجود دارد، اما باید اقدامات هر کدام با سعه صدر انجام شود تا نتیجه مورد نظر در مدت زمان برنامه ریزی شده به دست آید.

وی با بیان اینکه همواره در اجرای طرح های بزرگ معارضاتی از طرف ساکنین و بهره برداران وجود داشته و دارد، گفت: کار تعاونی در شهرهای بزرگ با مشکلات منافع شخصی همراه است و در مناطق روستایی نیز می تواند خود را در حالت های مختلف نشان دهد و باید مجریان طرح با رویکردهای مناسب تعامل مورد نیاز را بدست آورند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به رفتار جوانان در همراهی برای اجرای یک طرح هادی در روستاها گفت: جوانان باید از این طرح ها استقبال کرده و برای نوسازی و توسعه روستای خود تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی به ظرفیت جوانان و اهالی منطقه تاکید کرد و گفت: وجود معارضان در هر پروژه ای محتمل است ولی جوانان و پیمانکاران باید با ایجاد تعامل مسیر اجرا و توسعه پروژه ها را هموار کنند.

مهندس فتحی به تعامل بین پیمانکاران و کارفرمایان اشاره کرد و افزود: وظایف برای اجرا و بهره برداری از طرح از قبل تعیین شده و قراردادها براساس وظایف محول شده بسته شده است و اگر نتایج کار پیمانکاران با آنچه که در قرارداد ذکر شده منافات داشته باشد، پیمانکار باید پاسخگو باشد و کارفرمایان نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.

 وی در ارتباط با پروژه لاریجان افزود: این یک پروژه ملی است و اعتبارات برای تامین منابع پیمانکاران از طریق منابع ملی کاهش یافته و تا به اینجا سعی شده به نحوی زحمات پیمانکاران از اعتبارات بخش های دیگر تامین شود.

وی به به زیر خاک رفتن 10 مورد از حوضچه ها در پروژه اشاره کرد و گفت: باید با بازنگری و اصلاح وضعیت این حوضچه ها تکمیل شده و قابل استفاده باشند و پیمانکاران و  بهره برداران با تعامل می توانند در طی مدت زمان کوتاه این کار را به اتمام برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با بلوک های دو و چهار از پروژه که با مشکل مواجه شده است گفت: طی جلسه ای در استان با حضور مدیر عامل پروژه، نماینده بهره برداران و نماینده پیمانکاران باید برگزار شده و برنامه های مدیر پروژه بررسی شود و در صورت تفاهم، ادامه پروژه به اجرا درآید که مطابق گفته های پیمانکار محترم به دلیل وجود یک معارض، تکمیل حوضچه شماره دو با مشکل مواجه است که می توان با استفاده از ظرفیت مسئولان محلی مثل بخشدار و فرماندار محترم این مشکل را حل کرد.

وی در ارتباط با تحویل و بهره برداری از پروژه گفت: برای تحویل این پروژه باید آب باشد که در مدت تحویل موقت، بررسی و آزمایشات مختلف در ارزیابی پروژه انجام شود و نتیجه برای تحویل قطعی بدست آید، اما با توجه به اینکه آب وجود ندارد امکان بررسی و ارزیابی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه اجرای خطوط اصلی آب رسانی بر عهده  سازمان آب منطقه ای استان بوده و شبکه های فرعی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان است، باید در اسرع وقت با هماهنگی با سازمان آب منطقه ای استان برای تامین آب این منطقه و پروژه حاضر اقدامات لازم انجام گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه به مدد الهی و تلاش سازمان ، اجرای کار اعم از پیمانکاران و مشاوران و مدیرطرح و مجری طرح درحال اتمام است و پیشرفت بالای 97درصد دارد ادامه داد: با تامین منابع مقرر شد تا پروژه در دو ماه آینده تحویل بهره بردارن زحمتکش این منطقه گردد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرحها چهره منطقه خداآفرین عوض شده و یک کشاورزی مدرن را در منطقه شاهد خواهیم بود گفت:  ان شاء الله پیگیر هستیم در قسمت توسعه کشت و صنعت بزرگ مقیاس راه اندازی شود که سرمایه گذار اقدامات لازم را انجام داده و با تعریف فعالیتهای گلخانه و صنایع تبدیلی وتکمیلی و شیلات وآبزیان و پرورش دام وطیور در مجموعه مذکور رونق تولید و ایجاد اشتغال جدید و تثبیت اشتغال و افزایش درآمد سرانه و افزایش صادرات محصولات کشاورزی حاصل این سرمایه گذاری خواهد بود.










منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی سازمان جهاد کشاورزی استان رئیس سازمان جهاد بهره برداران بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری