Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با همتای روس خود اعلام کرد: تلاش می‌کنم مشخص کنم مسکو و واشنگتن کجاها منافع مشترک دارند و می‌توانند همکاری کنند. 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت: تلاش خواهیم کرد تا مشخص کنیم کجاها منافع مشترک داریم، کجاها می‌توانیم همکاری کنیم و کجاها نمی‌توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم بتوانیم به یک چهارچوب قابل پیش‌بینی و منطقی دست یابیم. 

وی به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: نشست رو در رو سودمند است و همان طور که بیرون از نشست هم گفتم، فکر می‌کنم که همیشه بهتر است تا رو در رو صحبت کنیم. 

بایدن همچنین روسیه و آمریکا را به عنوان «دو قدرت بزرگ» توصیف کرد؛ اظهاراتی که بیانگر ارتقای جایگاه مسکو همزمان با تلاش باید برای ایجاد روابطی با ثبات‌تر با روسیه است. 

در گذشته آمریکا تلاش کرده بود تا نقش جهانی مسکو را کم اهمیت جلوه دهد. باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا یکبار پس حمله روسیه به اوکراین، مسکو را به عنوان یک «قدرت منطقه‌ای» توصیف کرده بود. 

خبرنگاران آمریکایی که قادر به ورود به این نشست در دقایق اولیه بودند گفتند که سه سوال از بایدن و پوتین پرسیدند؛ یک از سوالات پرسیده شده از پوتین این بود که آیا او از الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه می‌ترسد؟ سوال دیگر از پوتین این بود که اگر اوکراین به ناتو بپیوندد چه کار خواهد کرد؟ و سوال دیگر که از بایدن پرسیده شد این بود که آیا به پوتین اعتماد دارد یا خیر؟ 

ظاهرا هنگامی که این سوالات پرسیده می‌شدند، بایدن سرش را به نشانه تایید تکان می‌داد و به یادداشت‌هایش نگاه می‌کرد. اما مقامات آمریکایی فورا تاکید کردند که این تکان سر بایدن در پاسخ به هیچ یک از این سوالات نبوده است. 

ولادیمیر پوتین نیز از بایدن به خاطر این «ابتکارعمل برای دیدار» تشکر کرد. 

وی گفت: به خوبی می‌دانم که سفر طولانی داشته‌اید و کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن دارید. روابط آمریکا-روسیه موضوعات بسیاری دارند که این نشست در سطح مقامات عالی رتبه را ایجاب می‌کند و امیدوارم نشستمان مثمرثمر واقع شود. 

اگرچه بایدن در زمان صحبت‌های پوتین به وی لبخند زد اما عمدتا چهره این دو رهبر به گونه‌ای است که انگار هیچ احساسی در آن دیده نمی‌شود. آن‌ها حتی به ندرت در چشمان یکدیگر نگاه می‌کنند. 

رهبران روسیه و آمریکا در هنگام ورود به ویلا لا گرانژ در ژنو ابتدا در مقابل دوربین خبرنگاران دست‌های یکدیگر را فشرده و عکس گرفتند. پوتین از بایدن برای پیشنهاد این دیدار رو در رو تشکر کرد. بایدن نیز این دیدار را سودمند ارزیابی و ابراز امیدواری کرد چارچوب منطقی و عملی برای زمانی که منافع آمریکا و روسیه متفاوت است، ایجاد شود. 

کرملین اعلام کرده که مذاکرات در سه بخش یک بخش کوچک و دو بخش توسعه یافته با زمان استراحت انجام می‌شود. 

هیئت روسی شامل دستیار رئیس جمهور یوری اوشاکوف، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آناتولی آنتونوف، رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه والری گراسیموف و تعدادی از مقامات ارشد روسیه است. 

براساس گزارش سی ان ان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه، اریک گرینس، مشاور عالی شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه و جان سالیوان سفیر ایالات متحده در روسیه تیم بایدن را در نشست تشکیل می‌دهند.

کد خبر 608127 برچسب‌ها روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا جوزف بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها