Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:33:04 GMT

مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۶۴۴۲

مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مانور بزرگ مشترک «برادری اسلاوها ۲۰۲۱» با حضور بیش از هزار نیروی نظامی از روسیه، بلاروس و صربستان، امروز در مرکز تمرینات کماندوهای «رایوسکی» در نزدیکی منطقه «نووروسیسک» در جنوب روسیه آغاز شد.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر بلیئی» فرمانده نیروهای ویژه عملیات ارتش بلاروس در خصوص این مانور نظامی بین‌المللی گفت که در جریان این تمرینات، استقرار نیروها در فواصل طولانی و همچنین قابلیت بهره برداری یکسان از نیروهای مشترک، مورد تمرین قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلیئی در خصوص این عملیات گفت: ما یک گردان را به اینجا (نووروسیسک) فرستاده‌ایم. علاوه بر این، اعزام در مراحل مربوط به دولت‌ها انجام شد؛ ابتدا تجهیزات نظامی با راه آهن به جلو حرکت کردند و سپس پرسنل از طریق هوایی وارد شدند. مقدمات این تمرین به تمرین مجدد گروه بندی در فواصل زیاد کمک می کند.

لازم به ذکر است مانور برادری اسلاوها نخستین بار در سال ۲۰۱۵ برگزار شد. این مانور، سال گذشته در مرکز تمرینات نظامی «برستکی» بلاروس برگزار شد.

کد خبر 5236795

منبع: مهر

کلیدواژه: مانور نظامی روسیه بلاروس صربستان ایالات متحده امریکا فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن عراق روسیه ناتو افغانستان ولادیمیر پوتین ایران برجام رجب طیب اردوغان جی هفت نفتالی بنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان «جنگ جهانی علیه ترور» به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز شد، به کاهش آمادگی نظامی ایالات متحده منجر شده است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: «کار ما نشان داده است که درگیری‌ها در طول نزدیک به دو دهه، آمادگی نظامی آمریکا را کاهش داده است.»

در این گزارش آمده است که دفتر پاسخگویی دولت آمریکا موسوم به گائو (GAO)، برای سال‌ها سطوح آمادگی نیروهای مسلح ایالات متحده را زیر نظر داشته و کاهش آمادگی را مشاهده کرده است و در همین حال تقاضای کلی برای نیروی مشترک بالا باقی مانده است و احتمالا برای حمایت از نیازهای جهانی بالا باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، نهاد گائو اعلام کرد: «استقرار چندگانه و برنامه‌های آموزشی فشرده می‌تواند نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده و خانواده‌های آنها را تحت فشار قرار دهد. ... در آوریل ۲۰۲۳، ما سه توصیه برای رسیدگی به این مسائل ارائه کردیم. وزارت دفاع با توصیه‌های ما موافقت کرد اما هنوز اقداماتی برای اجرای کامل آنها انجام نداده است.»

بر اساس این گزارش، تعداد نیروهای فرماندهی عملیات ویژه (USSOCOM) در سراسر جهان در طول دوره «جنگ جهانی علیه تروریسم» از ۴۵۷۰۰ در سال مالی ۲۰۰۱ به ۷۳۹۰۰ در سال مالی ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یامگا با چشم‌بند در تمرین گروهی استقلال
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین