Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان مناظره های داوطلبان ریاست جمهوری اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا  نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به موضوع «فرجام مناظره ها » اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در این مورد  اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای۲۲ تا ۲۶  خردادماه جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند پاسخ نامزدها به سوالات طرح شده در مناظره چه میزان تخصصی بود؟  ۶۸.۸ درصد پاسخگویان معنقدند پاسخ نامزدها به سوالات طرح شده در مناظره « کمی » تخصصی بود.  ۲۷.۶ درصد پاسخ نامزدها را « تاحدی»‌ تخصصی  و ۳.۶ درصد آن را « زیاد » ‌اعلام کردند.

در این نظرسنجی پنج  سوال؛ ۱- مهم‌ترین موضوع مغفول مانده در مناظره‌ها از نظر شما کدام است؟ ۲- پاسخ نامزدها به سوالات طرح شده در مناظره چه میزان تخصصی بود؟ ۳- این مناظره‌ها تا چه میزان به شناخت شما از نامزدها کمک کرده است؟ ۴- با توجه به برگزاری سه مناظره، شما در بررسی‌های شخصی به کدامیک از کاندیداها رای می‌دهید؟ ۵- در مناظره‌های برگزار شده به کدامیک از جمع‌بندی‌های زیر رسیدید؟  مطرح شد.

نتایج نشان داد؛ ۵۱.۱ درصد پاسخگویان معتقدند مناظره ها کمک «کمی» به شناخت آنها از داوطلبان ریاست جمهوری کرده است ۲۶.۸ درصد این میزان را «تاحدی» و ۲۲.۱ درصد آن را «زیاد » دانستند

از مخاطبان خواسته شد تا جمع بندی خود را از مناظره ها اعلام کنند ؛ ۴۲.۶ درصد پاسخگویان به « وعده‌های غیرقابل اجرا» اشاره کردند . ۲۲.۸ درصد به جمع بندی « تخریب نامزدها توسط یکدیگر» رسیدند. ۲۲.۱ درصد نیز به جمع بندی  « تخریب دولت روحانی» و ۱۲.۵ درصد به « ارائه برنامه توسط نامزدها » رسیدند.

در پاسخ به سوال « با توجه به برگزاری سه مناظره، شما در بررسی‌های شخصی به کدامیک از کاندیداها رای می‌دهید؟ » ۳۸.۹ درصد پاسخگویان «سیدابراهیم رییسی»‌ و ۱۷.۷ درصد «عبدالناصر همتی» را انتخاب کردند. .

همچنین «‌محسن رضایی» با ۴ درصد ، «علیرضا زاکانی» با ۳.۶ درصد، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» با ۳.۵ درصد، «‌سعید جلیلی» با  ۳.۱ درصد ‌،‌ «محسن مهرعلیزاده» با  ۰.۹ درصد  از سوی پاسخگویان انتخاب شده اند.  

۱۹.۹ درصد پاسخگویان اعلام کردند « مناظره‌ها تاثیری در رای آنها » ندارد . ۸.۴ درصد نیز « هنوز به جمع بندی نرسیدند. »

بر اساس این بررسی، ۳۷.۹ درصد پاسخگویان «چگونگی رفع تحریم‌ها» را مهم‌ترین موضوع مغفول مانده در مناظره‌ها می دانند. ۲۷ درصد « دغدغه‌های معیشتی» و ۲۴.۹ درصد « کنترل نرخ تورم » را از مهمترین موضوعات مغفول مانده در مناظره ها اعلام کردند . « چگونگی تامین منابع حمایتی و پرداختی یارانه‌ها» با ۵.۵ درصد و « اقدامات حمایتی از آسیب‌دیدگان کرونایی» با ۴.۷ درصد از یگر موارد مغفول مانده از سوی پاسخگویان انتخاب شده است .

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۳۵  نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین و وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، هتک حرمت مسؤولان، افزایش پهنای باند، انتخابات ۱۴۰۰، بازارهای مالی، انتخابات شوراها، چهارشنبه آخر سال، سفرهای نوروزی، نگاه مردم به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، روز طبیعت، فعالیت در شبکه های اجتماعی، چالش های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، انتخابات ریاست جمهوری، بحران کم آبی، بازار ارز، تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری، تاثیر خشکسالی بر کشور،  وعده ها و شعارهای تبلیغاتی ،  مناظره های انتخاباتی و فرجام مناظره ها مطرح کند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ نظرسنجی آنلاین ایرنا انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ نظرسنجی آنلاین ایرنا انتخابات ۱۴۰۰ نظرسنجی آنلاین ایرنا انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری درصد پاسخگویان پاسخ نامزدها مناظره ها مغفول مانده درصد پاسخ جمع بندی ۶ درصد ۱ درصد ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام