Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات رأی دادن به رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی، خروج از تنگناها، توسعه و غیره است.

وی افزود: انتخابات و انتخاب مسئولان به دست مردم نمود دموکراسی و نشان‌دهنده این اصل مهم است که حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست مردم است به همین دلیل از تمام مردم به ویژه مردم کردستان می‌خواهم مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات فردا داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه سنندج گفت: مشارکت حداکثری مردم کردستان در انتخابات نشان‌دهنده پایبندی جدی مردم این استان به قانون و دستورات دین اسلام است.

وی در ادامه به شاخص‌های فرد اصلح از دیدگاه آیات قرآن پرداخت و گفت: خداوند در قرآن پیامبر مکرم اسلام را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید "ای پیامبر مردم را با درایت و عقلانیت و سخنان زیبا به سوی خداوند خویش دعوت کن!کاری کنید مردم پای کار بیایند".

امام جمعه سنندج اضافه کرد: این آیه نشان می‌دهد که در طول تاریخ اسلام همواره مناظره وجود داشته و دین اسلام بر آن تاکید کرده است.

وی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید مجادله و مناظره کنید اما این مناظره و مجادله در عین عقلانیت باشد و از کلمات زیبا در این مناظره‌ها استفاده کنید.

مردم ایران نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور آگاه هستند

وی عنوان کرد: مردم ایران آگاهند و دید بازی نسبت به امورات داخلی و خارج از کشور دارند، وقتی یک نامزد انتخاباتی در مناظره با رقبای خود با عصبانیت و تعصب و خشونت صحبت می‌کند چگونه می‌تواند مورد اعتماد مردم باشد.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: مردم کسی را انتخاب می‌کنند که در عین متانت و رعایت اصول اخلاقی برنامه‌های خود را که با توجه به نیاز امروز جامعه و براساس واقعیت‌ها تدوین کند هر چند مردم از رجوع به کارنامه افراد و سنجش توانمندی مدیریتی آنان غافل نمی‌شوند.

ماموستا رستمی افزود: مردم در مناظره‌ها نحوه برخورد هر یک از افرادی که می‌خواهند زمام امور 80 میلیون جمعیت ایرانی را در دست بگیرند دیدند و براساس آن 28 خرداد پای صندوق‌ها حاضر خواهند شد.

معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است

وی گفت: مردم دنبال این نیستند که ببینند که کدام کاندیدا بهتر دیگری را تخریب و تمسخر می‌کند مردم از وضعیت موجود خسته هستند جامعه ما نیاز به تغییر اساسی در بدنه مدیریتی دارد و این موضوعی است که کاندیداهای عزیز باید به آن توجه کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است، گفت: مردم منتظر هستند ببیند دولت آینده برای رفع مشکلات و جبران آسیب‌هایی که به پیکر جامعه و اعتماد آنها خورده است می‌خواهند چکار کنند.

وی افزود: مردم نیاز به دولتی دارند که بتواند بیکاری، تبعیض، تعصب و غیره را برطرف کنند، موضوعی که متاسفانه در دولت‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

ماموستا رستمی تصریح کرد: بیانات امام راحل و امام حاضر باید ملاک مشارکت در انتخابات باشد در این صورت است که می‌توانیم شاهد تغییرات اساسی در کشور با روی کار آمدن دولت جوان و توانمند باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام انتخابات سنندج قانون امام جمعه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود

امام جمعه شهر سنندج گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز علم و عرفان بوده و از گذشته تا کنون بزرگان زیادی را در دل خود پرورش داده است.

وی افزود: نام و یاد آرمان بنفشی جوان فداکار سنندجی را گرامی می‌داریم که با نثار جان خود موجب نجات جان ۴ نفر دیگر شد که برای او علو درجات و برای خانواده‌اش صبر مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد؛ بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، تا عرق کارگر خشک نشده باید مزد او را پرداخت کرد که امیدواریم کارفرمایان نیز حق و حقوق کارگران را به خوبی ادا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ۵ اصل مهم در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: امنیت کشور، امنیت معیشت مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مطالباتی است که باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به وضعیت کنونی غزه به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام، تصریح کرد: جنایات رژیم خون‌ریز و انسان‌کش صهیونیستی تمامی ندارد و ما همچنان شاهد بی‌تفاوتی و سکوت کشورها و مجامع بین‌المللی هستیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: در مدت ۲۰۰ روز جنگ غزه، ۳۴۱۸۳ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۷۷۸ نفر از آن‌ها کودک، ۹۷۵۲ نفر زن، ۴۸۵ نفر کادر درمان و ۱۴۰ نفر خبرنگار بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون نفر از سرزمین خود آواره و ۱۸۱ ساختمان دولتی، ۱۰۳ مدرسه، ۳۳۹ مسجد، ۸۶ هزار خانه، ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده‌اند که این درندگی رژیم سفاک صهیونیستی را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی، سکوت سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر را در مورد جنایت غزه غیرقابل قبول دانست و خواستار اتمام هرچه سریع‌تر جنگ و خونریزی در این سرزمین شد.

کد خبر 748075

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • نماز جمعه سنندج
  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است