Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@17:21:27 GMT

اشتغالزایی برای 5300 نفر در صنعت برق

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۱۶۵

اشتغالزایی برای 5300 نفر در صنعت برق

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۳۵۰ نفر در این واحدها در سطح استان در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت واحدهای بزرگ استان در صنعت برق گفت: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزو استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می‌شود.

فغفوری افزود: با وجود فعالیت ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم که با حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزو محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود‌، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹.۱ میلیون دلار بوده است.

وی با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس‌های توزیع و فوق قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد تصریح کرد: هم اکنون ۳ هزار و ۴۲۰ نفر در شرکت‌های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: شرکت پارس سوئیچ یکی دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می‌رود که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان سرمایه گذاری کابل صنعت رئیس سازمان صنعت صنعت برق اشتغالزایی استان زنجان سیم و کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • سخت و زیان‌آور بودن مشاغل کارگران بررسی شود
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • هنرآموزی که برای هنرجویانش اشتغالزایی کرد
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است