Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور حقیقت‌پور، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به نقش بزرگان سیاست در افزایش مشارکت، گفت: مقامات و مسئولان از هر جریان های سیاسی، فارغ از منافع حزبی و گروهی باید مردم را دعوت به مشارکت کنند. مقام معظم رهبری هم همین را فرمودند و اشکالات موجود را رد نکردند، نارضایتی مردم را کتمان نکردند ولی گفتند ما نباید قهر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه مسئولان و بزرگان باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند. مردم پای صندوق‌های رای بیایند و رای خودشان را بدهند. بالاخره درست است که تنوع کاندیداها کم شده  ولی باز هم این گونه نیست که مردم نتوانند از چند کاندیدایی که باقی مانده یا باقی خواهد ماند، کاندید مد نظر خودشان را انتخاب کنند. پس ان‌شاء‌الله مردم بیایند و رای خودشان را در صندوق بیاندازند.

وی درباره انصراف کاندیداهایی که از آنها تحت عنوان کاندیدای پوششی یاد می شد، گفت: بالاخره این‌ها می نشینند، تنظیم می کنند که چه کار کنند تا یک عده از آدم‌ها بیایند. این ها در واقع نقش جاده صاف کن را بازی می کنند که لطمه ای به رقیب وارد کرده از آن‌ها عبور کنند. به نظر من ما باید یک مقدار از این مراحل بگذریم، چرا که شعور مردم بسیار بالا است، درک می کنند و متوجه می شوند.

وی افزود: کاش از اول اجازه می دادند دو یا سه نفری که تا پایان انتخابات می مانند و پوششی نیستند، وارد عرصه انتخابات شوند و حرف‌هایشان را بزنند. چرا جاده را می دهند دست کسی دیگر تا صاف کند؟ مگر شرکت تعاونی یا شرکت اقتصادی است که بخواهند تقسیم کار کنند؟ 

وی گفت: اینجا هر انسانی که داوطلب انتخابات می شود باید قابلیت های فنی، صلاحیت های علمی و اجرایی خودش را نشان دهد.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: به نظر من ما باید یواش یواش خیلی از این موارد را یاد بگیریم و تمرین های خوبی در این زمینه کنیم. هرچند تمرین هایی کرده‌ایم ولی برخی با این فضا سازی ها قصد بازی با افکار مردم را دارند.

حقیقت پور گفت: هر ثانیه از برنامه‌های کاندیداهای پوششی که از تلویزیون پخش شد، میلیاردها تومان هزینه برده است. این هزینه را به نظام، جمهوری اسلامی ایران و بیت المال تحمیل کردند تا یک نفر بالا بیاید؛خب اجازه دهید آن یک نفر از خودش دفاع کند و بالا بیاید.

وی افزود: شما فکر کنید اگر ۳ نفر در آن مناظره بودند چقدر وقت مطلوب تر می شد که آن‌ها بخواهند افکار و برنامه های خودشان را نشان دهند و طرح کنند؟ البته ممکن است این انصراف بیشتر هم شود و احتمالا یک نفر دیگر هم خودش را کنار می کشد، منتظر آن هم هستیم.

۲۷۲۱۵

کد خبر 1526053

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها

                                                                  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی استان اظهار داشت: با پشتیبانی ریاست محترم جمهور و هم‌صدایی رسانه‌های استان، پرونده مالیاتی نفت و گاز استان پس از ۴۳ سال به استان منتقل شد.   وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی استان افزود: رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند از همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای تشکر می‌کنیم.   نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود.   بهرام‌نیا با اشاره به مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد.   وی مطرح کرد: در جنگ ترکیبی و شناختی  دشمن، رسانه‌ها با سلاح خود که قلم و تحلیل آنهاست روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی کردند.

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم