Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:59:24 GMT

مشارکت حداکثری اولویت نخست انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۸۴۹۶

مشارکت حداکثری اولویت نخست انتخابات است

به گزارش خبرگزاری مهر، احد جمالی افزود: در ۴۰ انتخابات برگزار شده میانگین مشارکت مردم استان بیش از ۷۵ درصد است.

وی اظهار داشت: در ۱۲ انتخابات برگزار شده ریاست جمهوری میانگین حضور ۷۵ درصد در ۵ دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۸۲ درصد و در یازده دوره مجلس شورای اسلامی ۸۳ درصد در یازده دوره مجلس شورای اسلامی مردم استان ۸۳ درصد شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی تصریح کرد: در ۱۰ دوره از یازده دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی میزان مشارکت مردم استان رتبه اول کشور بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: در تمامی انتخابات‌های شورای اسلامی شهر و روستا نیز استان در رتبه اول کشور به لحاظ مشارکت قرار دارد.

جمالی ابراز داشت: در این دوره از انتخابات تعداد ۵۵۰ هزار ۶۴۲ نفر واجد شرایط و رأی دادن هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد، ملزم بودن مجموعه دست اندرکاران انتخابات را حرکت بر ریل قانون و اجرای دقیق دستورالعمل‌ها دانست و گفت: اولویت نخست مشارکت حداکثری است که باعث انسجام داخلی و بالا رفتن سرمایه اجتماعی جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه، تمام تأکیدات و دغدغه ما برگزاری انتخاباتی مطلوب و شایسته نظام بوده که همواره از مطالبات مهم مردم می‌باشد، گفت: قطعاً در این راستا تمام تلاش مجموعه برگزار کنندگان و دست اندرکاران انتخابات تحقق این امر مهم است.

جمالی به رعایت بی طرفی و اجرای مر قانون به عنوان اولویت انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: عوامل اجرایی انتخابات آموزش‌های لازم در این زمینه را کسب کرده‌اند و در آمادگی کامل به لحاظ تجهیزات و امکانات به سر می‌برند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، آسیب شناسی انتخابات و بازدیدهای میدانی از محل‌های اخذ رأی را ضروری دانست و گفت: همه فرمانداران نظارت دقیق و جدی داشته باشند.

جمالی، اعضای ستاد انتخابات استان را از کارآمدترین و موفقترین خواند و گفت: تعامل و اتحاد میان ستاد انتخابات و هیأت‌های اجرایی و نظارت کم نظیر و از مهمترین عوامل موفقیت است.

وی یادآور شد: سه شهر استان برگزاری انتخابات در آن تمام مکانیزه خواهد بود و با توجه به شرایط ویروس کرونا رعایت کامل دستورالعمل‌ها بهداشتی ضروری است.

جمالی، چهار رکن اصلی انتخابات را مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت سالم آن بیان کرد و اظهار داشت: قطعاً نگاه‌ها به اهمیت این انتخابات در سطح بین المللی کمتر از اهمیت داخلی آن نخواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، انتخابات را به عنوان بزرگترین مشارکت سیاسی و یک تکلیف مهم و امانتی ارزشمند دانست و گفت: انتخابات هم تکلیف سیاسی و اجتماعی بوده و هم سر نوشت ساز و مأیوس کننده دشمنان است.

جمالی با بیان اینکه مقام معظم رهبری آرای مردم را حق الناس بیان کردند گفت: با تمام توان باید از رأی مردم صیانت و حراست شود.

وی با بیان اینکه، فعالیت کمیته‌های ستاد انتخابات استان مورد ارزیابی قرار گرفته و این کمیته‌ها به خوبی به وظایف خود عمل می‌کنند، اظهار داشت: در بحث انتخابات همواره به مسئولین کمیته‌ها، مجریان انتخابات، مدیران تاکید کرده‌ایم که در امر انتخابات همگی یک هدف بزرگ داریم و آن هم سربلندی مردم و موفقیت جمهوری اسلامی است.

جمالی ابراز داشت: به مجریان و مجموعه دست اندرکاران انتخابات استان تاکید شده است که به ما ارتباطی ندارد چه کسی در انتخابات رأی می‌آورد چون ما فقط مجری انتخابات هستیم و در این استان تلاش شده تا با برگزاری جلسات مختلف نگاه یک هدف داشتن و یکی شدن را دنبال کنیم.

کد خبر 5236935

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یاسوج کهگیلویه و بویراحمد انتخابات 1400 انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا چالش شفافیت اردبیل انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی ستاد انتخابات شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله نخست کشور است
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد